گوشی | معرفی گوشی | گوشی مناسب عکاسی

گوشی برای عکاسی چی بخرم؟ | معرفی گوشی با کیفیت عکاسی بالا + رنج قیمت

اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری هستید، لیست بهترین گوشی های مناسب عکاسی مطابق بازار فروش موبایل در ایران در فروردین ۱۴۰۲ را برای شما در این مقاله آوردیم.

گوشی مناسب عکاسی
ویکی گردی:

با توجه به پیشرفت چشمگیر گوشی های هوشمند در قابلیت‌های تصویربرداری، طی سال‌های گذشته شاهد افول وحشتناک آمار فروش دوربین عکاسی بوده‌‌ایم. این موضوع تا جایی پیش رفته است که برخی رده‌های دوربین عکاسی مانند دوربین‌های ساده‌ی خانگی در حال انقراض هستند؛ زیرا دیگر توان رقابت با گوشی‌ هوشمند را ندارند. پیشرفت دوربین و توانایی گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران برای رفع نیاز‌های خانگی یا حتی نیمه‌حرفه‌ای خود صرفاً به خرید گوشی هوشمند بسنده کنند.

اگر علاقه‌ی زیادی به عکاسی موبایل دارید و دوربینی توانمند برای ثبت بهترین تصاویر در بودجه‌ی مدنظر، اولویت اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم فهرست محصولات زیر را در نظر بگیرید:

نقد و بررسی فیلم Smile 2022 | از لبخند بترسید!

اخیراً با موج افزایش قیمت ارز و به‌دنبال آن بی‌ثباتی بازار گوشی‌های هوشمند، ارائه قیمتی ثابت و حتی حدودی تبدیل به اتفاقی غیرممکن شده است؛ از این رو قیمت‌هایی که مشاهده می‌کنید احتمالاً تنها تا چند روز اعتبار خواهند داشت و سپس بازه قیمتی تغییر خواهد کرد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۷ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۱ شیائومی

 شیائومی برای ردمی نوت ۱۱ از مجموعه ۴ دوربین شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲٫۷۶ اینچی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی نیز به‌منظور ثبت عکس‌های سلفی درنظر گرفته شده است.

ردمی نوت ۱۱ از پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند که قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره را دراختیار کاربر می‌گذارد. افزون‌براین با وجود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، خیالتان از بابت شارژردهی طولانی مدت دستگاه نیز راحت خواهد بود.

 

انتخاب جایگزین: گلکسی A13 سامسونگ

اما اگر به‌دنبال خرید محصولی از سوی سامسونگ هستید، ما به شما «گلکسی A13 سامسونگ» را پیشنهاد می‌کنیم.  گلکسی A13 از مجموعه ۴ دوربین بعلاوه یک دوربین سلفی استفاده می‌کند که شامل حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و تشخیص عمق می‌شود. حسگر دوربین جلو نیز وضوحی برابر با ۸ مگاپیکسل خواهد داشت.

معرفی 5 سریال هندی پرطرفدار در ژانرهای مختلف + عکس 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۸ میلیون تومان

ریلمی ۷ پرو

 

گوشی‌های ریلمی به‌عنوان دستگاه‌هایی خوش‌ساخت اما ارزان قیمت شهره هستند و ریلمی ۷ پرو نیز با افزودن دوربین‌هایی باکیفیت به این ترکیب، مجموعه‌ای باارزش را ارائه می‌کند که در بازه قیمتی ۸ میلیون تومان نظیر ندارد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌دید ۱۱۹ درجه گزینه‌ای مناسب برای عکاسی از طبیعت خواهد بود. هرچند که با وضوح ۸ مگاپیکسلی نمی‌توان انتظار جزئیات چشمگیری را داشت.

انتخاب جایگزین: گلکسی A23 سامسونگ

دوربین اولتراواید و سلفی رزولوشن کمتری دارند و در نسل قبلی بهتر از این بودند. تنها بهبودهای جانشین A22، به جز دوربین اصلی، تراشه‌ی بهینه‌تر و بهتر و پشتیبانی از سوپرفست شارژ ۲۵ وات سامسونگ است؛ همچنین این گوشی سامسونگ به‌تازگی به‌روزرسانی One UI 5 برپایه اندروید ۱۳ را نیز دریافت کرده است.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۹ میلیون تومان

ریلمی ۸ پرو

 

مدل‌های محبوب برند ریلمی در بازار ایران به ندرت یافت می‌شوند اما درمیان مدل‌های موجود «ریلمی ۸ پرو» یکی از گزینه‌های بسیار باارزش درزمینه کیفیت دوربین به‌شمار می‌رود. این گوشی با بهره‌مندی از حسگر ISOCELL HM2 کیفیتی فوق‌العاده را در بازه قیمتی ۹ میلیون تومان برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

افزون‌براین ریلمی ۸ پرو با بهره‌مندی از حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید گزینه مناسبی برای عکاسی از مناظر به‌شمار می‌رود. البته وضوح ۸ مگاپیکسلی برای بیرون کشیدن جزئیات از دل سوژه‌های دور چندان مناسب نیست اما اگر از دوربین تنها برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنید و نه زوم روی تصاویر، تصاویر نهایی مطلوب خواهند بود.

 

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 10S شیائومی

علاوه‌بر ریلمی ۸ پرو، برای خرید در بازه قیمتی ۹ میلیون تومان می‌توانید نگاهی به «ردمی نوت 10S» داشته باشید. این گوشی شیائومی برای دوربین اصلی از حسگری ۶۴ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۱٫۹۷ اینچ بهره می‌برد. شیائومی برای تکمیل مجموعه دوربین از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید به‌همراه دو دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر استفاده می‌کند که این دو دوربین برای ثبت تصاویر ماکرو و تشخیص پس‌زمینه سوژه‌ها در عکاسی پرتره کاربرد دارند.

شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی باکیفیت‌تر و پرجزئیات‌تر در ردمی نوت 10S از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی کمک گرفته است که با بهره‌مندی از لنز واید، گزینه مناسبی برای عکاسی سلفی گروهی به‌شمار می‌رود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۰ میلیون تومان

ردمی نوت 11 اس شیائومی

در رده‌ی قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان همچنین می‌توانید «ردمی نوت 11s شیائومی» را با اولویت عکاسی انتخاب کنید. این گوشی به‌رسم میان‌رده‌های جدید شیائومی از چهار دوربین پشتی و یک دوربین سلفی استفاده می‌کند که سه دوربین واید،‌ اولتراواید و ماکرو دقیقاً همان دوربین‌های پشتی ردمی نوت 11 پرو و پرو پلاس هستند و تنها حسگر عمق‌سنج باعث ایجاد ترکیبی چهارگانه در ماژول دوربین‌ها شده است.  البته پشتیبانی نکردن از حالت شب در دیگر دوربین‌ها و نبود امکان ضبط ویدئو 4K از موارد ناخوشایند ردمی نوت 11 اس شیائومی هستند.

 در فضای باز با چه ژستی عکس بگیریم؟

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 10 پرو شیائومی

به‌عنوان انتخابی جایگزین، ردمی نوت 10 پرو شیائومی با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی را پیشنهاد می‌دهیم که اگرچه به‌لحاظ قدرت پردازشی هیچ تفاوتی با می ۱۱ لایت یا پوکو X3 ندارد؛ اما به‌لطف حسگر بزرگِ ۱۰۸ مگاپیکسلی‌اش هم در زمینه‌ی بزرگ‌نمایی، هم ثبت عکس‌های عادی، به‌مراتب بهتر از دو گوشی دیگر عمل می‌کند.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۱ میلیون تومان

گلکسی A32 4G سامسونگ

 

 به کمک دوربین واید A32 سامسونگ می‌توانید عکس‌هایی با رنگ‌های شاداب و زنده ثبت کنید. در شرایط نوری ایدئال، بزرگ‌نمایی دیجیتال تا سقف ۲ برابر نیز عکس‌هایی با جزئیات رضایت‌بخش به‌ارمغان می‌آورد؛

گلکسی A32 تفاوت‌های زیادی با A22 در زمینه‌ی دوربین ندارد و می‌توان گفت دوربین اصلی و سلفی آن تنها کمی جزئیات و وضوح بیشتری نسبت به ای ۲۲ ثبت می‌کند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۲ میلیون تومان

گلکسی A33 5G سامسونگ

 

با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند طی ماه‌های گذشته، مدل‌های سری A3X سامسونگ محبوبیت بسیاری پیدا کردند. برای آن دسته از افرادی که در بازه ۱۲ میلیون تومان به‌دنبال گوشی هوشمندی مناسب عکاسی هستند، گلکسی A33 5G انتخاب مناسبی خواهد بود.

هم دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و هم دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کنند اما متاسفانه دوربین ماکرو از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند که البته در این قیمت امری طبیعی از سوی سامسونگ تلقی می‌شود. باتوجه به استفاده تراشه‌ای مشابه در گلکسی A33 و گلکسی A53، نماینده سامسونگ همانند برادر بزرگ‌تر خود توان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۵ میلیون تومان

گلکسی A53 5G سامسونگ

 

با وجود مجموعه دوربین توانمند، «گلکسی A53 سامسونگ» حق حضور در این لیست را دارد. مجموعه‌ای که از ۴ دوربین شامل دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید مجهز به OIS، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه، دو دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق در پشت و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی با لنز واید در جلو تشکیل شده است.

دوربین گلکسی A53 کره‌ای‌ها کیفیت بسیار قابل قبولی را چه در نور روز و چه در تاریکی شب برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد و خود را تبدیل به همراه همیشگی صاحب خود می‌کند. البته از امکان فیلم‌برداری 4K@30fps غافل نشویم که سبب ثبت ویدیوهایی با وضوج و سطح جزئیات بالا می‌شود. به‌منظور اطلاع از عملکرد دوربین این مدل سری به بررسی گلکسی A53 5G سامسونگ بزنید.

انتخاب جایگزین: شیائومی ۱۲ لایت

 

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ لایت درصورت وجود نور کافی جزئیات بسیار خوبی را حتی از سوژه‌هایی که فصاله نسبتا زیادی با دوربین دارند، ثبت می‌کند. شاید تنها نقطه ضعف دوربین اصلی را نبود لرزش‌گیر سخت‌افزاری (OIS) بدانیم که عملکرد حسگر در شرایط نوری ضعیف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز درثبت جزئیات به‌خوبی عمل می‌کند اما طبیعتاً نه به‌خوبی دوربین اصلی. اما در حد و اندازه‌های خود به‌خوبی ظاهر می‌شود. شیائومی ۱۲ لایت امکان عکاسی ماکرو با دوربین ۲ مگاپیکسلی را نیز به کاربر می‌دهد که البته به‌دلیل نبود فوکوس خودکار و همچنین وضوح پایین تصاویر خروجی، بیشتر به حسگری تزئینی و برای پر کردن عریضه شباهت دارد تا موردی کاربردی.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۷ میلیون تومان

گلکسی A73 5G سامسونگ

بااینکه از «گلکسی A73 5G سامسونگ» به‌عنوان مدل جایگزین نام می‌بریم اما به‌خوبی می‌تواند به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید در بازه قیمتی ۱۷ میلیون تومان باشد.

درواقع گلکسی A73 مجموعه‌ای کامل از بهترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در یک گوشی میان‌رده پیدا کنید. حالا به‌موارد گفته‌شده گواهی IP67 و پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله را نیز بیفزایید تا حتی ذره‌ای تردید نیز نداشته باشید.

 

با نگاهی به دوربین این مجموعه کامل‌تر نیز می‌شود: دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید به‌همراه دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و ثبت تصاویر ماکرو. حسگر دوربین سلفی از وضوح ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و امکان فیلم‌برداری 4K را نیز دارد! درست مشابه دوربین اصلی.

 ایده های ژست عکاسی در طبیعت ویژه فصل بهار

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۰ میلیون تومان

گلکسی S21 FE

با بودجه‌ی حدود ۲۰ میلیون تومان، «گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G» را پیشنهاد می‌کنیم که از همان ترکیب دوربین‌های نسل قبلی با سخت‌افزار تقریباً یکسانی بهره می‌برد.

عکس‌های هر سه دوربین پشتی در نور روز بسیار رضایت‌بخش است و به‌لطف حالت Night، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده در شب با گلکسی S21 اف ای هنوز هم جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. دوربین‌ اولتراواید نیز برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند، خروجی بسیار رضایت‌بخشی نشان می‌دهد؛ هرچند به دلیل نبود فوکوس خودکار در این دوربین، قابلیت عکاسی ماکرو دردسترس نیست.

 

انتخاب جایگزین: ناتینگ فون ۱

درصورتی که به‌دنبال گوشی هوشمندی مناسب عکاسی با حداکثر قیمت ۲۰ میلیون تومان هستید، اولین محصول شرکت ناتینگ با نام «ناتینگ فون ۱» توان برآورده کردن نیاز‌های شما را خواهد داشت.

در پشت ناتینگ فون ۱ تنها دو دوربین با حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی و لنز واید و اولتراواید به‌چشم می‌خورد که برای عموم سناریوها کافی خواهد بود. به‌طوری که درزمینه جزئیات تصاویر به‌راحتی می‌تواند گلکسی S21 FE را شکست دهد؛ اما گستره دینامیکی محدود در شرایط نوری چالش‌برانگیز ممکن است کمی باعث دردسر شما شود. محدودیتی که در هر دو دوربین مشاهده می‌شود.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۲ میلیون تومان

شیائومی ۱۳ لایت

نسخه گلوبال Civi 2 با نام شیائومی ۱۳ لایت که به‌تازگی در بازه قیمتی ۲۲ میلیون تومان وارد کشور شده است توانایی‌های گسترده‌ای درزمینه عکاسی و فیلمبرداری دارد؛ به‌طوری که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن چه در نور مناسب و چه در نور کم کیفیتی بهتر از گلکسی S21 FE ارائه می‌کند.

افزون‌براین دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری از مناظر نیز گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. هرچند که جای خالی دوربین تله‌فوتو ۲ یا ۳ برابری همچنان حس می‌شود.

درکنار موارد گفته شده فیلمبرداری با وضوح 4K@30fps یا فیلم‌برداری اسلوموشن ۹۶۰ فریم‌برثانیه از دیگر ویژگی‌های شیائومی ۱۳ لایت به‌شمار می‌رود.

 

هترین گوشی برای عکاسی تا ۲۳ میلیون تومان

شیائومی ۱۲

اما در زمینه دوربین که اصلی‌ترین دلیل حضور شیائومی ۱۲ در این لیست به‌شمار می‌رود، چینی‌ها از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS استفاده‌ کرده‌اند که در کنار آن یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز تله‌ماکرو با امکان فوکوس خودکار وجود دارد.

درمقام مقایسه شیائومی ۱۲ دربرابر گلکسی S21 FE پیروز میدان خواهد بود؛ چراکه هم از گستره دینامیکی وسیع‌تری بهره می‌برد و هم رنگ‌های ثبت‌شده در تصاویر آن نزدیکی بیشتری با واقعیت دارد.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۴ میلیون تومان

شیائومی 12T پرو

حسگر غول‌پیکر ۱/۱٫۲۲ اینچی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی «شیائومی 12T پرو» به‌تنهایی علت حضور این محصول در لیست بهترین گوشی برای عکاسی را توضیح می‌دهد. این دوربین در بررسی شیائومی 12T پرو باقدرت ظاهر شد و جزئیاتی خیره‌کننده از سوژه‌هایی در فواصل دور را ثبت کرد.

شرایط برای دوربین اولتراواید نیز به‌همین شکل برقرار است و اما دوربین ماکرو چندان قابل اتکا نیست و جزئیات مناسبی را ثبت نمی‌کند. اما به‌طورکلی مجموعه دوربین‌های پشتی و همچنین دوربین سلفی شیائومی 12T پرو درکنار سخت‌افزار قدرتمند آن محصولی ارزشمند را تشکیل داده‌اند که چه برای عکاسی و چه برای انجام وظایف سنگین، گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۵ میلیون تومان

موتورولا اج ۳۰ پرو

پرچمدار سال ۲۰۲۲ موتورولا یکی از گزینه‌های خرید شاخص در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان به‌شمار می‌رود. دوربین‌های پشتی این محصول آرایه‌ای از ۲ دوربین با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی هستند که یک دوربین تشخیص عمق نیز در عکس‌های پرتره مجموعه دوربین را همراهی می‌کند.

اگر نگاهی به بررسی موتورولا اج ۳۰ پرو بیاندازید متوجه برتری فاحش این دستگاه درمقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس در سناریوهای مختلف در هردو دوربین واید و اولتراواید خواهید شد. همین برتری نوید دستگاهی ارزشمند برای عکاسی را می‌دهد که و با وجود امکان فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه نگرانی از بابت کیفیت فیلم‌برداری نیز نخواهید داشت.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۸ میلیون تومان

وان‌پلاس نورد ۲

استفاده از حسگر IMX 766 سونی در دوربین اصلی به‌همراه OIS، قدرت عکس‌برداری نورد ۲ را به سطح گوشی‌های پرچمدار می‌رساند؛ جایی که نماینده وان پلاس بدون توجه به میزان نور در تمامی شرایط عکس‌هایی پرجزئیات و باکیفیت را ثبت می‌کند.

فیلمبرداری 1080p@120fps یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص نورد ۲ به‌شمار می‌رود. البته امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه وجود دارد اما خبری از گزینه ۶۰ فریم‌برثانیه نیست.

جدال وحشتناک جگوار وحشی و تمساح+ فیلم

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۹ میلیون تومان

پیکسل 6a گوگل

مجموعه دوربین پیکسل 6a شامل دو دوربین ۱۲٫۲ و ۱۲ مگاپیکسلی به‌ترتیب با لنزهای واید و اولتراواید می‌شود که می‌توان در تمامی شرایط نوری از آن‌ها کمک گرفت. حتی با استفاده از ویژگی Astrography می‌توان حرکت ستاره‌ها را نیز ثبت کرد که یک ویژگی فوق‌العاده برای عاشقان طبیعت به‌شمار می‌رود.

برخلاف دوربین‌های اصلی در دوربین سلفی از همان حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که در پیکسل ۶ دیده بودیم. پیکسل 6a ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد و درصورت تغییر وضوح ویدیو به 1080p این نرخ به ۲۴۰ فریم افزایش پیدا می‌کند.

البته دوربین تنها دلیل حظور پیکسل 6a در این لیست نیست و تجربه نرم‌افزاری فوق‌العاده یکی دیگر از دلایل مهم در انتخاب آن به‌شمار می‌رود.

انتخاب جایگزین: شیائومی ۱۲ پرو

 

شیائومی ۱۲ پرو در قلب خود تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را دارد که قدرت فوق‌العاده‌ای را برای پردازش عکس‌ها دراختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین به‌هیچ وجه خبری از Shutter Lag و تأخیر در ثبت عکس نخواهد بود.

شیائومی ۱۲ از سه حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو استفاده می‌کند؛ این ترکیب نتایجی بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس را نصیبتان می‌کند. به‌این معنی که علاوه‌بر گستره دینامیکی وسیع‌تر، جزئیات بیشتری را نیز ثبت می‌کند. افزون‌براین ثبت عکس در نورکم نیز یکی دیگر از نقاط قوت دوربین شیائومی ۱۲ پرو به‌شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به بررسی شیائومی ۱۲ پرو رجوع کنید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۱ میلیون تومان

پیکسل ۶ گوگل

پیکسل ۶ گوگل با بودجه‌ای نزدیک به ۳۱ میلیون تومان، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود، اما همچنان پس از گذشت بیش از یک سال به‌صورت گسترده در بازار ایران موجود نیست.

این گوشی از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید (با خروجی ۱۲٫۵ مگاپیکسلی)، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. حسگر تصویر دوربین واید تقریباً دو برابر از نسل گذشته بزرگ‌تر است و به لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس چندمحوره‌ی خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری مجهز شده که دست‌در‌دست هم به ثبت تصاویری با جزییات و کنتراست عالی، رنگ‌های دقیق و فوکوس خودکار سریع و دقیق در محیط‌های پرنور و بسته کمک می‌کنند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز عملکرد بسیار خوبی در عکاسی منظره از خود نشان می‌دهد و دوربین تله‌فوتوی ۴ برابری عکس‌هایی با رنگ‌های دقیق، جزئیات زیاد و گستره‌ی دینامیکی وسیع می‌گیرد.

انتخاب جایگزین: می ۱۱ اولترا شیائومی

می ۱۱ اولترا از ماژولی عظیم در قسمت پشت بهره می‌برد که سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض، ۴۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی با زوم ۵ برابر اپتیکال را در خود جای داده است.

دوربین اصلی شامل یک حسگر غول‌پیکر ۱/۱٫۱۲ اینچی می‌شود که طبق انتظار از OIS نیز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی درنهایت وضوح ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت اما همچنان کاربر می‌تواند عکس‌هایی ۵۰ مگاپیکسلی را نیز ثبت کند. می ۱۱ اولترا در زومیت بررسی نشد اما بسیاری از سایت‌های فناوری عکس‌های خروجی پرچمدار شیائومی را «بهترین نمونه از عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی» توصیف کرده‌اند. جایی که وایت بالانس به‌خوبی انجام می‌شود و سوژه‌ها تاحدامکان به‌واقعیت نزدیک هستند و پردازش کمتری روی آن‌ها انجام می‌شود.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۴ میلیون تومان

گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

 

مدل پایه پرچمدار کره‌ای‌ها از ترکیب دوربین ۳گانه شامل حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو ۳ برابری و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید استفاده می‌کند که توانایی پوشش ۰٫۶ تا ۳ برابری را دارند.

باتوجه به اطلاعات گفته شده احتمالا متوجه شده‌اید که تفاوتی میان دوربین‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس وجود ندارد؛ بنابراین با مطالعه بررسی گلکسی S22 پلاس می‌توانید درک مناسبی از تفاوت‌های دوربین مدل معمولی و پلاس با مدل اولترا داشته باشید.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۴۰ میلیون تومان

پیکسل ۷ گوگل

 

جادوی اصلی پیکسل ۷ نه در دو دوربین ۵۰ و ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید آن بلکه در الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر گوگل نهفته است. در سال‌های گذشته پیکسل به‌جای بازی با اعداد و ارقام به بهبود الگوریتم پردازشی خود پرداخت و حالا با تغییر حسگر، پرشی قابل توجه در افزایش کیفیت تصاویر را تجربه کرده است.

نرم‌افزار دوربین با کمک گرفتن از هوش‌مصنوعی قدرتمند نسل دوم تراشه Tensor، در تشخیص سوژه‌ها و انجام تنظیمات مختلف به‌خوبی عمل می‌کند و با فشردن هرباره دکمه شاتر عکسی باکیفیت و مملؤ از جزئیات را در گالری تصاویر ذخیره می‌کند.

نماینده گوگل همچنین در عکاسی شب نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و با فعال کردن Night Mode می‌توان عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کرد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۴۳ میلیون تومان

آیفون ۱۳ اپل

 

اما شاید مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۳ اپل، امکان فیلم‌برداری HDR آن باشد که خروجی نهایی فرسنگ‌ها با آن‌چه در پرچمداران اندرویدی موجود است، فاصله دارد.

دوربین اصلی آیفون ۱۳ در مقایسه با نسل قبل از سنسوری جدیدتر مجهز به لرزش‌گیر سنسور شیفت استفاده می‌کند و همانند برادران مدل حرفه‌ای خود از امکان فیلم‌برداری سینماتیک نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌ بیان دیگر گوشی‌های اندرویدی تمرکز ویژه‌ای بر امکانات عکس‌برداری دارند و در زمینه فیلم‌برداری خبری از ویژگی‌های شاخص و کارآمدی چون HDR نیست؛ اما آیفون ۱۳ تعادلی میان هردو دنیا برقرار می‌کند و خود را به‌عنوان محصولی کارآمد هم در زمینه فیلم‌برداری و هم تصویربرداری معرفی می‌کند.

چادری شدن شقایق دهقان جنجالی شد + عکس

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۴۵ میلیون تومان

گلکسی اس ۲۲ پلاس

 

باتری حجیم‌تر می‌تواند به استفاده طولانی‌مدت‌تر از گوشی برای مقاصد فیلم‌برداری یا عکس‌برداری منجر شود؛ بنابراین اس ۲۲ پلاس تمامی ویژگی‌های مثبت گلکسی اس ۲۲ را به‌مدت طولانی‌تری دراختیار کاربر می‌گذارد.

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ پلاس از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS استفاده می‌کند که درکنار آن دو حسگر ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی به‌ترتیب برای ثبت عکس‌های تله‌فوتو اولتراواید کاربرد خواهند داشت.

میزان روشنایی پنل ۶٫۶ اینچی گلکسی اس ۲۲ پلاس به‌گفته سامسونگ تا ۱۷۵۰ نیت افزایش پیدا می‌کند که در واقعیت نیز چنین است؛ ازاین‌رو عکس‌برداری یا فیلم‌برداری با مدل میانی پرچمداران سال ۲۰۲۲ سامسونگ در محیط‌های پرنور نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

 

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۵۱ میلیون تومان

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

گلکسی اس ۲۲ اولترا همان کیفیت و ترکیب برنده‌ی اس ۲۱ اولترا را در دوربین‌های خود دارد و سامسونگ تقریباً هیچ تغییری در سخت‌افزار دوربین‌ها نداده و بیشتر سعی بر این داشته تا با ارتقای پردازش نرم‌افزاری، کیفیت عکس‌ها را بهبود دهد که تا حدود زیادی موفق به انجام این کار هم شده است؛

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۵۲ میلیون تومان

پیکسل ۷ پرو گوگل

 

با اینکه در پیکسل ۷ پرو خبری از دوربین‌های ۱۰۸ و ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست اما به‌راحتی می‌تواند با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی خود گلکسی اس ۲۲ اولترا را در بسیاری از سناریوها شکست دهد.

تفاوت عمده میان پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو به اندازه نمایشگر، حجم باتری و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی آن می‌شود که امکان زوم ۵ برابری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۵۳ میلیون تومان

گلکسی S23 پلاس سامسونگ

 

کهکشانی‌های جدید سامسونگ بالاخره وارد بازار ایران شدند و مدل گلکسی S23 پلاس به تنها گزینه خرید در بازه قیمتی ۵۳ میلیون تومان تبدیل شده است.

 

مجموعه دوربین گلکسی S23 پلاس سامسونگ همانند سال‌های گذشته تفاوتی با مدل معمولی یعنی گلکسی S223 ندارد و همچنان از مجموعه ۳ دوربین با حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده می‌کند. برای دوربین سلفی نیز از حسگری با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده که در مقایسه با نسل پیشین افزایشی ۲ مگاپیکسلی را تجربه کرده است.

از ویژگی‌های مهم دوربین گلکسی S23 پلاس می‌توان به بهره‌مندی از لرزشگیر سخت‌افزاری اشاره کرد. فاکتوری که تا حد زیادی عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف را بهبود می‌بخشد و ثبات فیلم‌برداری را افزایش می‌دهد.

صحبت از فیلم‌برداری شد و باید به حداکثر وضوح 8K@30fps ویدیوهای خروجی اشاره کنیم. کیفیتی که می‌توانید از هر فریم آن تصویری ۳۳ مگاپیکسلی را استخراج کنید!

با مانتو شومیزی خاص و لاکچری استایل بزن  +عکس

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۵۶ میلیون تومان

ذن فون ۹ ایسوس

 

ذن‌فون ۹ ابعادی تقریبا برابر با گلکسی S22 دارد با این تفاوت که عرض گوشی کمی از نماینده سامسونگ کمتر است؛ اما درمقایسه با گلکسی S22 اولترا تا ۲۰ درصد ابعاد کوچک‌تری را تجربه می‌کند و از ۲۶ درصد وزن کمتر معادل ۶۰ گرم بهره می‌برد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ذن‌فون ۹ از یک حسگر IMX 766 ساخت سونی به‌اندازه ۱/۱٫۵۶ اینچ استفاده می‌کند و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین اصلی از نسخه‌ای پیشرفته از لرزشگیر ۶ محوره استفاده می‌کند که به گفته ایسوس تا لرزش ۳ درجه‌ای را خنثی می‌کند؛ این درحالی‌است که OISهای مرسوم در گوشی‌های هوشمند حداکثر امکان رفع خطای ۱ درجه‌ای دست را دارند. از این‌رو می‌توان انتظار ویدیوهایی باثبات‌تر را از ذن‌فون ۹ داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • حسین

    خیلی جالبه پنج سال پیش من با ۴۲ میلیون تومان ی دنا پلاس خریدم الان با اون پول باید گوشی بخری🤦🤦