چربی صورت | از بین بردن چربی صورت | رفع چربی پوست

چربی پوست رو چجوری از بین ببریم؟ | 5 روش طبیعی و موثر از بین بردن چربی پوست صورت

قصد داریم نگاهی به رایج ترین علت های پوست چرب و راهکار ها برای برخورد با این پوست ‌ها بیاندازیم، با ما همراه باشید.

از بین بردن چربی پوست
ویکی گردی:

اگرچه چربی پوست می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوستی و افزایش آکنه شود، اما چربی پوست هم فواید زیادی با خود به همراه دارد. چربی به محافظت از پوست کمک زیادی می‌کند و افرادی که پوست چرب دارند پوستشان عموما ضخیم‌تر بوده و چین و چروک کمتری دارند. نکته‌ی مهم ایجاد تعادل بین چربی پوست بیش از حد و حفظ رطوبت طبیعی پوست است.

5 علت اصلی چربی صورت

1-نور زیاد خورشید

: شما می دانید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک خطر بزرگ برای سلامت پوست محسوب می شود و عاملی برای سرطان است اما شاید ندانید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های فرابنفش ممکن است عاملی برای افزایش چربی پوست باشد ‌. نور خورشید ممکن است در کوتاه مدت باعث خشکی پوست شود، آسیب پوست را تحریک کند، و غده های چربی را فعال کرده و چربی زیادی را به وجود بیاورد تا پوست شما را نرم کند و آسیب را جبران نماید .

روش های طبیعی و خانگی برای درمان قطعی کک و مک

2-تغییرات هورمونی :

جوانان اغلب پوست چربی دارند، زیرا ناتعادلی هورمونی باعث می‌ شود که تعادل چربی در پوست شان به هم بریزد و غده های چربی بیش از حد فعال شوند. همچنین به هم خوردن این هورمون ها در دوران بارداری و انتقال به دوره یائسگی هم وجود دارد که باعث نوسانات هورمونی می شود و پوست را چرب تر خواهد کرد .

3-استرس روحی و جسمی :

هنگامی که بدن یا ذهن به چیزی محدود فکر کند، سیستم عصبی تحریک می‌ شود و هورمون های خاصی از جمله آدرنالین و کورتیزول تولید می‌ کند که باعث نا تعادلی و چرب شدن پوست خواهد شد.

*ژنتیک* پوست چرب مانند چشمان زیبا، مو های ضخیم یا هر چیز دیگری در بدن شما می تواند به دلیل ژنتیک باشد.

4-تغییرات فصلی :

هنگامی که آب و هوا تغییر می کند ، بافت پوست هم تغییر خواهد کرد. آب و هوای سرد باعث می‌ شود که پوست خشک شود. از طرفی آب و هوای گرم و مرطوب بهار، باعث افزایش چربی می شود. هنگامی که فصل تابستان فرا می‌ رسد آب و هوای گرم باعث خشکی و کم آبی و پوست می‌ شود و تولید چربی را افزایش می دهد .

5-مصرف بعضی از دارو ها :

بعضی از دارو ها مثل دارو های ضد بارداری و یا تراپی های هورمونی باعث افزایش چربی پوست می‌ شوند.

5 درمان واقعا موثر

برای درمان پوست چرب و جلوگیری از چربی بیش از حد آن ، راهکار های زیر را دنبال کنید:

1-از پاک کننده ملایم استفاده کنید :

شاید وسوسه شوید که مدام اسکراب های سنگین بزنید اما انجام این کار باعث می‌ شود که پوست شما چربی خیلی بیشتری تولید کند، زیرا می خواهد چربی از دست رفته را جبران کند. بهتر است پاک‌ کننده‌ هایی انتخاب کنید که باعث حساسیت پوستی نشود. معمولاً شوینده های صورت به شکل فوم یا شوینده های ژلی به جذب بیشتر چربی کمک می کنند و مناسب هستند. لیست این پاک کننده در اینجا2-بیش از حد صورت تان را نشویید : متخصصان بر این عقیده هستند که حتی اگر از یک پاک کننده ملایم استفاده می کنید، باز هم شستن بیش از حد صورت هنگام صبح و شب باعث تولید بیشتر چربی می شود. هنگامی که صورت را می شویید از آب گرم و ولرم استفاده کنید و مراقب باشید که آب داغ به صورت تان نزنید. دمای خیلی بالا باعث حساسیت پوست خواهد شد.

پودر فیکس (فیکساتور) چیست و چه کاربردی دارد؟ + نحوه استفاده

3-مراقب مواد تشکیل دهنده خاص باشید :

پاک کننده ها، مرطوب کننده ها و پد های پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و بتا هیدروکسی اسید هستند که باعث از بین بردن چربی اضافه پوست می‌ شوند، بدون این که تولید زیادی چربی را فعال کنند. اگر برایتان سخت است که این مواد را پیدا کنید، می توانید محصولاتی را خریداری کنید که مخصوص پوست های مستعد آکنه است.

مراقب باشید که اسید های موجود در این محصولات باعث جذب چربی زیاد می شود اما از طرفی ممکن است پوست را حساس هم کند ؛ بنابراین در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید و از قبل آن را تست کنید و به یکباره به کل صورت و گردن تان نزنید.

4-ضد آفتاب خود را هوشمندانه انتخاب کنید :

استفاده از ضد افتاب نقش بسیار حیاتی دارد، زیرا بعضی از ضد آفتاب ها پوست چرب را بدتر می‌ کنند. بسیاری از کرم ها بسیار ضخیم هستند ، و منافذ را می‌ بندند. به دنبال ضد آفتاب های سبک تر به جای کرم یا لوسیون باشید. همچنین می توانید  ضد آفتاب را به صورت پودری به جای کرم یا لوسیون استفاده کنید که از پوست محافظت می کند و ظاهر ماتی به پوست شما می بخشد.

5-از ماسک زغال استفاده کنید :

این ماسک ها چربی اضافه را جذب می کنند، باعث تمیز شدن منافذ می‌ شوند اما اگر خیلی زیاد از آن استفاده کنید، پوست را خشک می‌ کنند. می‌ توانید ماسک‌ ذغال را فقط روی نواحی چرب مانند پیشانی ، بینی و چانه خود اعمال کنید. بیشتر از دو الی سه بار در ماه یا زمانی که می خواهید به جای مهمی بروید، از آن ها استفاده نکنید .

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر