وایت چاکلت | شیوه آماه کردن وایت چاکلت

طرز تهیه وایت چاکلت با شیر و خامه به روش کافی شاپی

در این مطلب از آشپزخانه سایت ویکی گردی روش آماده سازی وایت چاکلت زعفرانی را آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

وایت چاکلت
ویکی گردی:

وایت چاکلت زعفرانی یکی از نوشیدنی ها داغ می باشد که خیلی خوشمزه و ساده است و اگر یک بار تهیه کنید عاشق طعم و مزه آن می شوید به خصوص در فصل سرما که خوردن نوشیدنی های داغ بسیار پر طرفدار می شود. نوشیدنی های مختلفی دارد و شما می توانید از شکلات های سفید یا شکلاتی استفاده کنید و براساس طعم و مزه انواع مختلفی دارد. وایت چاکلت یا همان شکلات سفید است که مزه ی بسیار خوبی دارد. جالب است بدانید که خیلی ها وایت چاکلت را با هات چاکلت اشتباه می گیرد ولی باهم متفاوت است و بارز ترین تفاوت این دو نوشیدنی رنگ آن است که وایت چاکلت رنگ روشنی دارد و می توانید در فصل زمستان این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید و لذت ببرید و یا می توانید برای مهمانی ها این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید.

افزودن زعفران به این نوشیدنی باعث می شود رنگ بسیار خوبی داشته باشد و خواص خوبی نیز به همراه داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه وایت چاکلت زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 عوارض جدی خوردن چای کهنه دم

مواد لازم برای تهیه وایت چاکلت زعفرانی

  • شیر ۲ پیمانه
  • خامه ۲ ق غذا خوری
  • شکلات سفید ۱/۲ بسته
  • زعفران سابیده شده ۱/۲ ق مربا خوری

طرز تهیه وایت چاکلت زعفرانی خوشمزه و ساده با شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید شکلات سفید را کمی خرد کنید. زعفران را داخل هاون بریزید و با کمی قند به دلخواه بسابید تا پودری و نارنجی رنگ شود و نیازی به دم کردن زعفران نمی باشد. خامه را نیز در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک قوری شیر و خامه و زعفران و شکلان را بریزید و کمی هم بزنید و قوری را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکلات کم کم ذوب و شیر بجوش بیاید و گرم شود. این مرحله ممکن است ۵ الی ۸ دقیقه طول بکشد تا مواد به خوبی مخلوط و گرم شود و حتما در حین گرم شدن مواد هم بزنید تا مواد ته نشین نشود.

مرحله سوم: تهیه وایت چاکلت

می توانید از همزن های مخصوص نوشیدنی استفاده کنید و مواد را هم بزنید تا کف دار و مخلوط شود و یا می توانید مواد نوشیدنی را داخل فرنچ پرس بریزید و اهرم را بالا و پایین بزنید تا کف دار شود و داخل لیوان سرو بریزید و کمی زعفران پودر شده روی آن بریزید و این نوشیدنی را داغ میل کنید. نوش جان

بهترین نوشیدنی های ضد عطش در ماه رمضان کدامند؟

نکات کلیدی در تهیه وایت چاکلت زعفرانی به روش کافی شاپی

  1. می توانید از ناز دستگاه بخار اسپرسو نیز استفاده کنید و مواد را فوم دار کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی پودر پسته نیز به مواد اضافه کنید.
  3. هرچقدر زعفران این نوشیدنی بیشتر باشد رنگ بهتری خواهد داشت.
  4. یک ترفند جدید برای تهیه وایت چاکلت است به جای شکلات سفید از پودر شکلات استفاده می کنند که با این کار نوشیدنی شما خیلی زودتر تهیه می شود.
  5. حرارت باید ملایم باشد و اصلا عجله نکنید و بگذارید تا خوب قوام پیدا کند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر