پریود شدن | سریعتر پریود شدن | جلو انداختن قاعدگی

۵ راهکار برای زودتر پریود شدن!

اگر پریودی شما عقب افتاده و شما را دچار استرس و نگرانی می کنه، با این ۵ راهکار کلی می توانید چرخه پریودی را به حالت نرمال برگردانید و زودتر پریود شوید.

پریود
ویکی گردی:

زمان پریودی رو کنترل کن. ممکن است در یک ماه مواقعی پیش بیاید که آرزو کنید زمان پریودی زودتر از موعد مقرر برسد. برای زودتر پریود شدن باید بدانیم که چگونه و با چه روش هایی می توانیم قاعدگی را جلو بیاندازیم. هر دلیلی برای زودتر پریود شدن دارید ، روشی که برای استفاده انتخاب می کنید باید ایمن باشد و توسط پزشک توصیه شود و یا راهکارهای طبیعی و نرمالی باشد که به شما آسیب وارد نکند. در ادامه مطلب ۵ راه کلی برای زودتر پریود شدن به شما پیشنهاد می شود.

بهترین زمان بارداری در ماه | راه های افزایش شانس بارداری

اگر می خواهید پریودتان سریعتر باشد، این 5 نکته را دنبال کنید:

1. ورزش برای تسریع شروع قاعدگی

یک تمرین سبک ممکن است به آرامش عضلات و تسریع شروع قاعدگی کمک کند. برخی از افراد به دلیل انجام تمرینات ورزشی شدید پریودهای نامنظم را تجربه می کنند. بنابراین، ورزش متوسط ممکن است به پر کردن هورمون‌های مورد نیاز برای بازگرداندن چرخه قاعدگی منظم کمک کند.

در واقع، مطالعه ای در مجله آموزش و ارتقای سلامت نشان داد که ورزش منظم می تواند به جلوگیری از چاقی، حفظ تعادل هورمونی و در نتیجه پریودهای منظم کمک کند. چه برقصید، چه در کلاس ایروبیک ثبت نام کنید یا فقط در پارک قدم بزنید، مطمئن شوید که حداقل 30 تا 45 دقیقه در روز ورزش می کنید.

2. عدم مصرف قرص های هورمونی

یک راه موثر برای مدیریت چرخه قاعدگی عدم استفاده از قرص های ضد بارداری است. برای اینکه قاعدگی‌شان کمی سریع‌تر برسد، خانم‌ها می‌توانند مصرف مکمل‌های هورمونی را زودتر قطع کنند.

3. آرامش و دوری از استرس

کشف تکنیک‌هایی برای رها کردن و رفع فشار ممکن است مفید باشد، به‌ویژه اگر فرد متوجه شود که دوره قاعدگی‌اش دیر شده یا در نتیجه استرس وجود ندارد. تکنیک های کاهش استرس شامل یوگای ملایم، یادداشت روزانه، مدیتیشن و زمان با کیفیت با دوستان و عزیزان است.

دلیل خونریزی بین قاعدگی چیست؟

4. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C حاوی خواصی هستند که می توانند تولید استروژن را در بدن افزایش دهند و ریزش دیواره رحم را صاف کنند. آنها می توانند گرما در بدن تولید کنند که برای عملکرد سالم چرخه قاعدگی مفید است.

5. مصرف جگر

جگر یک روش قدیمی برای القا یا تنظیم طبیعی چرخه های قاعدگی است. در حالی که به طور معمول برای زنانی که اولین سیکل خود را تجربه می کنند توصیه می شود، مصرف منظم آن می تواند ناراحتی قاعدگی را بهبود بخشد، تولید هموگلوبین و آهن بدن را افزایش دهد و حتی باعث قاعدگی شود.

منبع: فرتاک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر