گل و گیاه | گیاه ماه تولد

گیاه مخصوص متولدین هرماه کدام است + عکس و توضیحات

اگر می‌خواهید بدانید که گیاه ماه تولد شما چه گیاهی است و چه ویژگی‌های مشترکی با شما دارد، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

گیاه ماه تولدتان چیست؟ شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که عاشق گل‌ و گیاه هستند، ولی در رشد و پرورش آنها موفق نیستند. در این صورت بهتر است سراغ گونه‌هایی بروید که به توجه کمتری نیاز دارند و مراقبت از آنها آسان‌تر است. البته شناخت ویژگی‌های شخصیتی مربوط به برج فلکی که در آن به دنیا آمده‌اید و انتخاب گیاهی که با ویژگی‌های شخصیتی ماه تولدتان همخوانی دارد نیز راه خوبی است. اگر می‌خواهید بدانید که گیاه ماه تولد شما چه گیاهی است و چه ویژگی‌های مشترکی با شما دارد، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

۱. فروردین: برج حمل (قوچ)، شفلرا (Schefflera)

گیاهان آپارتمانی

شفلرا گیاهی پرانرژی است که اگر به‌خوبی از آن مراقبت کنید، رشد خوبی خواهد داشت و بسیار بزرگ می‌شود. این گیاه مانند برج حمل (قوچ) کنجکاو و پرجنب‌وجوش و به رنگ سبز روشن و درخشان است، ولی می‌تواند طبیعتی آتشین نیز داشته باشد.

۲. اردیبهشت: برج ثور (گاو)، فیکوس الاستیکا (Rubber Plant)

گیاهان آپارتمانی

فیکوس الاستیکا می‌تواند خیلی خیره‌کننده و زیبا رشد کند، ولی برای ریشه‌زدن به زمان نیاز دارد. درست مانند متولدان برج ثور که بدون شتاب و سنجیده عمل می‌کنند، این گیاه نیز وقتی در شرایط مناسب (نور زیاد با مقداری سایه) قرار بگیرد، پیوسته رشد می‌کند. سرسختی ذاتی این گیاه و افراد متولد این ماه آنها را به شریک‌هایی انعطاف‌پذیر، ثابت‌قدم و وفادار تبدیل می‌کند.

۳. خرداد: برج فلکی جوزا، گیاه گندمی (Spider Plant)

گیاهان آپارتمانی

گیاه گندمی رشد سریعی دارد و گیاهی اجتماعی است. این گیاه در مدت کوتاهی گیاهچه‌های کوچکی تولید می‌کند که با کاشتن آنها در گلدان می‌توانید سایر قسمت‌های خانه را نیز زیبا کنید. گیاه گندمی یا عنکبوتی نیز مانند خردادی‌های کنجکاو که در موقعیت‌های ماجراجویانه و اجتماعی رشد می‌کنند، راهی برای رشد پیدا می‌کند و با هرآنچه به آن داده می‌شود، کنار می‌آید.

۴. تیر: برج سرطان (خرچنگ)، آلوئه‌ورا (Aloe Vera)

گیاهان آپارتمانی

آلوئه‌ورا نیز مانند نماد این ماه (خرچنگ) موجودی خودکفاست که بار خود را به دوش می‌کشد و هرآنچه را پیش می‌آید تحمل می‌کند. آلوئه‌ورا گیاهی دارویی است، درست مانند متولدان برج سرطان که بیشتر زندگی‌شان را وقف مراقبت و حفاظت از عزیزانشان می‌کنند. با کمی مراقبت و پرورش خوب هم متولدان برج سرطان و هم گیاه آلوئه‌ورا پیوسته رشد خواهند کرد.

روش های جالب و آسان برای تمیز کردن برگ گیاهان خانگی

۵. مرداد: برج اسد (شیر)، گیاه سانسوریا (Sansevieria trifasciata)

گیاهان آپارتمانی

گیاه سانسوریا نیز مانند نماد مغرور این ماه (شیر) با برگ‌هایی تیره و تنومند خیلی خوب رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. این گیاه که تا ۱ ماه نیز می‌تواند بدون آب زنده بماند، ویژگی مسئولیت‌پذیری متولدان برج اسد را مجسم می‌کند. برگ‌های تیز آن می‌توانند غرور یا حتی غیرصمیمی‌بودن متولدان این برج در زمانی را منعکس کنند که حس می‌کنند درک نشده‌اند و ارزش آنها درک نشده است.

۶. شهریور: برج سنبله، گیاه لیندا (Ponytail Palm)

گیاهان آپارتمانی

گیاه لیندا یا گل ماه شهریور که رشدی آهسته دارد، از بیرون سرد و آرام به نظر می‌رسد، درحالی‌که از درون همیشه در حال کارکردن و دگرگونی است. گیاه لیندا نیز مانند متولدان شهریور که چیزهای زیادی درون خود دارند، از ذخایر ساقه‌اش برای ادامه رشد استفاده می‌کند. ازآنجاکه گیاه لیندا آب را در تنه خود ذخیره می‌کند، به خشکی مقاوم است و بر اثر آبیاری زیاد از بین می‌رود. بنابراین تعادل و ثبات بسیار مهم است.

۷. مهر: برج میزان، گل چمچه‌ای (Peace Lily)

گیاهان آپارتمانی

گل چمچه‌ای گزینه مناسبی برای نمایش تمایل متولدان این ماه به هماهنگی و توازن است. این گیاه می‌تواند در شرایط گوناگون و با مقادیر مختلف آب رشد کند. گل چمچه‌ای برگ‌های سبز زیبا و گل‌های سفید نرمی دارد که در تمام طول سال رشد می‌کنند. این گیاه نمایانگر ترکیبی متعادل از رنگ، قدرت و جذابیت است که در شخصیت و طبیعت متولدان برج میزان مجسم می‌شود.

سرنوشت تو و عشقت تو سال 1402 چی میشه؟

۸. آبان: برج عقرب، گیاه آناناسی یا بروملیاد (Bromeliad)

گیاهان آپارتمانی

گیاه آناناسی که طبیعتی مستقل دارد، نماد خوبی برای خودکفایی متولدان این ماه است. هنگامی که این گیاه به حال خود رها می‌شود، شاخه‌هایش را جایگزین شکوفه‌های اصلی می‌کند و در برابر تغییرات زمانی و دمایی مقاومت می‌کند. گیاه آناناسی نیز مانند آبانی‌های خوددار و منظم شرایط سخت را پشت‌سر می‌گذارد و به رشد خود ادامه می‌دهد.

۹. آذر: برج قوس یا صورت فلکی کمان‌دار، گیاه هوازی (Air Plant)

گیاهان آپارتمانی

گیاه هوازی یا تیلاندزیا به ریشه نیازی ندارد. این گیاه نیز درست مانند متولدان برج قوس که افرادی آزاده هستند و مشتاق ماجراجویی و آزادی‌اند، می‌تواند بدون خاک رشد کند. گیاه هوازی تا زمانی که هر چند روز یک بار در آب غوطه‌ور شود و رطوبت موردنیازش را تأمین کند، گیاهی خلاق و سازگار است و به برنامه منظم نیازی ندارد.

۱۰. دی: برج جدی، پتوس (Pothos)

گیاهان آپارتمانی

پیچک گیاهی است که سرسپردگی و وفاداری متولدان این ماه را نشان می‌دهد. این گیاه رونده همیشه راهی برای زنده‌ماندن پیدا می‌کند. پتوس نیز نوعی پیچک است و همان ویژگی‌ها را دارد. پتوس گیاه انعطاف‌پذیری است که به‌دلیل توانایی زنده‌ماندن در شرایط و موقعیت‌های مختلف، «پیچک شیطان» (the devil’s ivy) لقب گرفته است و به‌خوبی سرسختی متولدان برج جدی را نشان می‌دهد.

 طالع بینی واقعی و دقیق هرماه برای سال 1402

۱۱. بهمن: برج دلو (Aquarius)، سرخس مارچوبه (Asparagus Fern)

گیاهان آپارتمانی

این سرخس پَرمانند می‌تواند هر شرایطی را تحمل کند. البته از نظر فنی این گیاه سرخس نیست که باعث می‌شود هم با مکان‌های پرنور و روشن سازگار شود و هم با مکان‌های کم‌نور و تاریک. سرخس مارچوبه نیز مانند دلو یا آب‌ریز سخاوتمند است و با ارتباط رشد می‌کند. حتی اگر به آن بی‌توجهی شود، راهی برای جلب‌توجه پیدا می‌کند و به رشدش ادامه می‌دهد.

۱۲. اسفند: برج حوت، گیاه یشم (Jade)

گیاهان آپارتمانی

گیاه یشم گیاهی مستقل است که به‌راحتی و با آب‌دادن رشد می‌کند و گزینه‌ای عالی برای این نماد آبزی پرشور (ماهی) است. این گیاه انعطاف‌پذیر بدون آب نیز می‌تواند راهی برای آب‌رسانی به خود پیدا کند. گیاه یشم درست مانند متولدان خودکفا و بی‌نیاز این ماه که سرزندگی و شور و نشاط درونی‌شان موجب می‌شود به راهشان ادامه دهند، با وجود تمام مشکلات راهی برای زنده‌ماندن پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • افسانه

    خیلی عالی بود ..چون من خودم عاشق گل و گیاهام. من مردادیم

  • سامین

    واقعاً عالی بود اما مابه من بهمنه دوستش نداشتم 😒
    کاش عوضش میکردیم

    بعدش خیلی خوشحال میشدم

  • ماهان

    سلام
    خیلی جالب بود اولین باره که مطلب درباره گل ماه تولد خواندم برای خانواده سه نفره ما دقیقا مطابق اخلاق ورفتارمون بود
    سپاس از گردآوری مطلب جذابتون

  • ناشناس

    سانسوریا گیاه متولدین مهر هستش که به تعادل و هارمونی و نظم علاقه مندن

  • ناشناس

    چرنده اردیبهشت ک داغونه عق

  • محمدرضا

    خیلی مسخره بود

  • ناشناس

    عالی بود

  • ناشناس

    منم بهمنم خوشم نیومد از گیاهم