رمضان | تغذیه سالم در ماه رمضان

وعده های غذای مناسب در ماه رمضان | توصیه هایی برای تغذیه سالم در ماه رمضان

در این مطلب از سایت ویکی گردی ما را همراهی کنید تا نکاتی را درباره تغذیه در ماه رمضان با شما در میان بگذاریم.

تغذیه در ماه رمضان
ویکی گردی:

ماه رمضان، ماه میهمانی خداست. به دلیل مصادف شدن این ماه عزیز با روزهای طولانی سال، اهمیت تغذیه‌ سالم و مناسب دوچندان می‌شود. در ایام ماه رمضان مسلمانان ایرانی حدود ۱۷ ساعت روزه می‌گیرند، پس برای اینکه به مشکلات گوارشی و اختلالات دیگر ناشی از تغذیه‌ی ناسالم دچار نشوید باید با تغذیه‌ی سالم، انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین کنید. در ادامه‌ی مقاله ما را همراهی کنید تا نکاتی را درباره تغذیه در ماه رمضان با شما در میان بگذاریم.

در ماه رمضان خطر کم‌آب شدن بدن، روزه‌داران را تهدید می‌کند چون غذا و نوشیدنی از اذان صبح تا اذان مغرب به بدن نمی‌رسد. علاوه بر این، روزه‌داران قبل از اذان صبح برای خوردن سحری بیدار می‌شوند و تا حدودی می‌توان گفت در این ماه کم‌خوابی را تجربه می‌کنند؛ کم‌خوابی و کم آب شدن بدن می‌تواند منجر به سردرد شود.

بهترین نوشیدنی های ضد عطش در ماه رمضان کدامند؟

1. حتما سحری میل کنید

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در طول روز است و در طول ماه رمضان، اهمیت آن دوچندان می‌شود. اگرچه بیدار نشدن برای صرف سحری، باعث می‌شود بیشتر بخوابید و این امر برای‌تان دلچسب است، اما اصلا کار درستی نیست.

نخوردن سحری، طول مدت روزه‌داری را افزایش می‌دهد و بدن تا افطار، برای تأمین مواد مورد نیاز و انرژی، به وعده‌ی غذایی قبلی نیاز دارد. با توجه به ساعات طولانی روزه‌داری، احتمال کم‌آبی بدن و احساس خستگی در طول روز بیشتر می‌شود. به‌علاوه نخوردن سحری باعث می‌شود بعد از افطار پرخوری کنید که آن هم باعث افزایش وزن ناسالم می‌شود.

۲. در افطار پرخوری نکنید

همان‌طور که اشاره شد، توصیه می‌شود حتما سحری میل کنید، چون نخوردن این وعده‌ی غذایی مهم باعث می‌شود هنگام باز کردن روزه، پرخوری کنید و این کار می‌تواند به بدن‌تان آسیب وارد کند.

وعده‌ی افطار باید متعادل باشد، یعنی باید غذاهای مغذی نوش جان کنید اما نه مثل یک مهمانی. پرخوری و به‌خصوص مصرف بیش از اندازه‌ی غذاهای پرچرب می‌تواند منجر به سو‌ءِهاضمه و افزایش وزن شود.

هنگام خوردن افطار، آرام‌تر غذا بخورید واز خوردن هر لقمه‌ی آن لذت ببرید.

روزه

تغذیه در ماه رمضان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر