بهداشت جنسی | بایدها و نبایدهای بهداشت جنسی

نکات مهم بهداشت جنسی که حتما باید رعایت کنید + توضیحات

سلامت اندام های خصوصی امری بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود بنابراین همه ی افراد باید از نکات کلیدی و حیاتی بهداشت جنسی اطلاع پیدا کنند.

بهداشت جنسی
ویکی گردی:

رعایت بهداشت جنسی در زنان اهمیت زیادی برخوردار است و از ایجاد عفونت های زنانگی در مجاری ادرار و مهبل جلوگیری می کند. توجه به نکاتی که در ادامه این بخش از بهداشت جنسی ویکی گردی به آن‌ها اشاره خواهد شد، نقش موثری در سلامت شما خواهند داشت؛ بنابراین اگر از دسته افرادی هستید که بهداشت جنسی خود اهمیت می دهید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لباس زیر مناسب بپوشید

لباس های زیر پنبه ای بپوشید زیرا هم قابل تنفس هستند و هم ترشحات را به خوبی جذب میکنند. از پوشیدن شلوارها و شلوارک های تنگ و چسبان و شکم بندهای تنگ اجتناب کنید و لباسهای زیر و شلوارهایی بپوشید که هوا به خوبی اجازه جریان داشته باشد.

خانم ها چه روزهایی بیشتر میل به رابطه جنسی دارند؟

لباس زیرتان را هر روز عوض کنید

تعویض هر روز لباس زیرتان را جدی بگیرید و لباس زیر خود را دیر به دیر عوض نکنید. لباس‌های خیس مانند مایو یا شلوارهای ورزشی را فورا عوض کنید زیرا رطوبت زیاد باعث رشد سریع باکتری‌های مضر می‌شود.

لباس زیرتان را اینگونه بشویید

لباس‌های زیر خود را به درستی بشویید و در هنگام شستشوی آن از شوینده‌هایی که در ترکیبات آن‌ها از مواد معطر استفاده شده اجتناب کنید. بهتر است لباس ها را زیر نور آفتاب خشک کرده واتو کنید.

به نحوه شستشو توجه کنید

شستشو خود را از سمت جلو به عقب انجام دهید تا میکروب‌های ناحیه مقعد به ناحیه مهبل وارد نشوند. برای شست‌و‌شوی آلت تناسلی به صابون نیازی ندارید؛ استفاده از صابون به خصوص صابون‌های معطر پوست آلت تناسلی را تحریک می‌کنند.

هنگام حمام کردن نکاتی را رعایت کنید

در حمام روی هر سطحی ننشینید، از آب خیلی داغ برای استحمام استفاده نکنید، موهای زائد بدن را از بین ببرید زیراموهای زائد منبعی برای حفظ و نگهداری میکروب ها و ویروس ها هستند. عادت به استفاده از وان آب داغ یا جکوزی را ترک کنید.

در دوران قاعدگی از نوار بهداشتی استفاده کنید

در طول عادت ماهانه، به محض این که نوار بهداشتی شما کثیف شد، آن را عوض کنید. بهترین وسیله برای دوران پریودی نوار بهداشتی های معمولی می باشد، مشبک ها خوب نیستند، تامپون ها را باید زود به زود عوض کنید، استفاده از نوارهای بهداشتی معطر، منجر به سوزش ناحیه تناسلی می شود.

چه مدت پس از زایمان رابطه جنسی داشته باشیم ؟

از دوش واژن بپرهیزید

لوازم بهداشتی بانوان مثل دوش واژن، با حذف باکتری های مفید، که وظیفه ی مبارزه با عفونت را دارند، تعادل باکتریایی واژن را بهم می زنند.

برای خشک کردن از دستمال نخی استفاده شود

از دستمال توالت هایی برای خشک کردن استفاده نمایید که عطری و پرزدار نباشند. بهترین گزینه این است که برای خشک کردن از دستمال نخی استفاده شود. هنگام استفاده از دستمال توالت، از سمت عقب به جلو دستمال نکشید زیرا این کار باعث عفونت‌ می‌شود.

هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید

برای انجام رابطه جنسی از لغزنده کننده‌هایی بر پایه آب و از کاندوم استفاده کنید.

همیشه قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنید

برای پیشگیری از عفونت قبل از ایجاد نزدیکی و بعداز آن حتما ادرار کنید، این کار باعث می‌شود میکروب‌ها از مجاری ادرار خارج شوند.

ترک رابطه جنسی و تاثیر آن بر بدن | متاهلین حتما بخوانند

حوله یا لباس زیر مشترک استفاده نکنید

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی از حوله یا لباس زیر مشترک استفاده نکنید و هر کس باید از لباس زیر مخصوص خود استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    خیلی.جالبه.دسدت.درد.نکنه