آی یو دی | مضرات آی یو دی

عوارض جانبی استفاده از آی یو دی

آی یودی مطمئن ترین روش ضد بارداری است و به عنوان جسم خارجی برای پیشگیری عمل میکند که باعث خطرات و عوارضی میشود که قبل از استفاده باید از آنها اطلاع پیدا کنید.

عوارض آی یوی دی
ویکی گردی:

آی یو دی یا همان دستگاه ضد بارداری، روشی رایج برای پیشگیری از بارداری است که آی یو دی را داخل رحم قرار میدهند تا از حاملگی ناخواسته جوگیری کند. آی یو دی در حقیقت روشی بلند مدت و نسبتا پرطرفدار برای این مسئله مهم، محسوب می‌ شود و شاید جزء موثرترین ها هم باشد؛ ولی مثل هر روش دیگری برای جلوگیری از بارداری عوارض جانبی خودش را به همراه دارد که در این قسمت از ویکی گردی با این خطرات و عوارض آشنا خواهیم شد.

سر درد

سر درد جزء‌عوارض جانبی متداول در استفاده از آی یو دی می باشد، مخصوصاً آی یو دی های هورمونی و حتی ممکن است که علائم پیش از قاعدگی را تشدید کند که این درد ممکن است از سر به صورت هم منتقل شود.

مزایای رابطه جنسی برای زن باردار چیست؟

آکنه

اگر از آی یو دی هورمونی استفاده می‌ کنید، در معرض مشکلات پوستی به شکل آکنه هستید که علت آن هم افزایش سطح آندروژن هایی مثل تستوسترون می باشد که باعث می‌ شود پوست چربی بیشتری تولید کند و بیشتر در معرض جوش و آکنه قرار بگیرد.

حساس شدن سینه

اختلالات هورمونی در این دوران ممکن است باعث حساس شدن سینه شود؛ البته در آی یو دی مسی کمتر این اتفاق می‌ افتد و در آیودی هورمونی رایج تر است.

تغییرات روحی روانی

کاملاً طبیعی است که بعد از استفاده از آیودی شما متوجه بی حوصلگی، تغییرات روحی روانی شبیه به دوران پیش از قاعدگی بشوید و استرس یا افسردگی را تجربه کنید.

پریود های نامنظم

پریود های نامنظم بعد از استفاده از آیودی طبیعی است که البته باز هم بستگی به بدن هر شخصی دارد؛ اما خونریزی های نامنظم ممکن است چند ماه ادامه داشته باشد که برای بعضی ها شدید و برای بعضی ها سبک تر از حالت عادی می شود یا حتی بعضی از افراد ممکن است یک ماه به طور کامل پریود نشوند.

چیکار کنیم که پسر دار بشیم؟ | عوامل تاثیر گزار در پسر شدن بچه

درد و انقباض

کاملاً طبیعی است که شما بعد از استفاده از آی یو دی دل درد داشته باشید؛ اما این دل درد به خاطر سفت شدن رحم می باشد که در آی یو دی هورمونی رایج تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر