گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی خواب آور

این گیاهان آپارتمانی خواب آور هستند! | این گیاه رو بزار تو اتاقت و راحت بخواب

در این مطلب از سایت ویکی گردی چند گیاه آپارتمانی را به شما معرفی کنیم تا با نگهداری از آن‌ها در منزل خواب راحتی را تجربه کنید.

گیاهان آپارتمانی خواب آور
ویکی گردی:

گیاهان آپارتمانی خواب آور را می شناسید؟ بی خوابی عارضه ای شایع و همه گیر است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در این مطلب گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن‌ها در منزل می توانید خواب راحتی را تجربه کنید. معمولا گیاهان آپارتمانی شرایط نگه داری سختی ندارند و به راحتی می توانید چند گیاه آپارتمانی در اتاق خوابتان نگه دارید.

اسطوخودوس

رایحه اسطوخودوس به آرامش بخش بودن مشهور است. از نظر علمی، نشان داده شده است که عطر این گیاه فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. به همین دلیل با استرس و اضطراب مقابله کرده و باعث آرامش می شود.

روش های جالب و آسان برای تمیز کردن برگ گیاهان خانگی

گیاهان آپارتمانی خواب آور

بسیاری از افراد از اسپری اسطوخودوس روی بالش خود استفاده می کنند. اما توصیه ما این است که یک گلدان اسطوخودوس کنار تخت خواب خود قرار دهید تا هر شب از رایحه تازه و آرامش بخش آن لذت ببرید.

کیفیت هوا یک عامل مهم برای خواب راحت است. ما در طول شب زمان زیادی را صرف تنفس در اتاق خواب خود می کنیم؛ و این می تواند سطح رطوبت و کربن دی اکسید اتاق را افزایش دهد. به خصوص اگر در را بسته نگه دارید؛ زیرا این کار مانع از گردش هوا می شود.

رطوبت زیاد می تواند باعث ایجاد کپک در اتاق شده یا حتی با گرد و غبار ترکیب شود. این اتفاق بر توانایی تنفس شما تأثیر می گذارد و شما را با خواب ضعیف شبانه مواجه می کند.

گیاه سانسوریا به اتاق خواب اکسیژن می دهد و هوا را تمیز می کند. برگ های بزرگ آن نیز قابلیت سم زدایی دارند؛ به طوری که می توانند مواد شیمیایی مضر مانند زایلن، تری کلرواتیلن، تولوئن، بنزن و فرمالدئید را از بین ببرند.

اسپاتی فیلوم

اگرچه مرطوب بودن هوا می تواند خواب را مختل کند، اما خشکی بیش از حد هوا نیز باعث مشکلاتی می شود. اگر هوای اتاق شما خشک است، می توانید در آن گیاه اسپاتی فیلوم قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

این گیاه می تواند رطوبت اتاق خواب را تا 5 درصد افزایش دهد؛ که به کاهش خشکی پوست و مو و رفع الکتریسیته ساکن کمک می کند.

اسپاتی فیلوم به آبیاری یا نور زیاد نیاز ندارد. بنابراین می توانید آن را درست در کنار تخت خواب خود نگهداری کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه محبوب است که از ژل آن برای درمان بریدگی جزئی، سوختگی، گزش و خشکی پوست استفاده می شود. اما این گیاه فواید دیگری هم دارد!

گیاهان آپارتمانی خواب آور

آلوئه ورا در شب اکسیژن تولید می کند؛ که برای نگهداری در محیط اتاق خواب عالی است. اما از آنجایی که این گیاه آفتاب دوست است، باید کنار پنجره قرار بگیرد.

نخل اریکا

نخل اریکا به عنوان یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا شناخته شده است. این گیاه توانایی زیادی در دفع سموم از هوا دارد. نخل اریکا همچنین یک مرطوب کننده طبیعی هوا است و کیفیت هوای اتاق خواب را تضمین می کند.

گیاهان آپارتمانی خواب آور

این گیاه به نور زیاد، اما غیر مستقیم نیاز دارد. اگر نور خیلی تند باشد، برگ ها زرد می شوند. در آبیاری نخل اریکا نیز باید دقت کنید.

پیچک انگلیسی

اگر هوای اتاق خواب شما زیادی مرطوب است، پیچک انگلیسی گیاه دیگری است که می تواند به شما در تنظیم کیفیت هوا کمک کند.

پیچک انگلیسی

این گیاه پهن برگ همچنین در جمع آوری کپک های موجود در هوا فوق العاده است.

کلام آخر

قرار دادن گیاهان خواب آور در اتاق خواب، می تواند راهی مفید برای بهبود خواب شبانه باشد. در این مقاله با 6 گیاه آپارتمانی خواب آور آشنا شدیم که نه تنها رطوبت هوا را تنظیم می کنند، بلکه می توانند سموم موجود در محیط را از بین ببرند. گیاهانی مانند اسطوخودوس نیز با عطر آرامش بخش خود، باعث کاهش استرس شده و به شما کمک می کنند تا خیلی راحت به خواب بروید.

 

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر