قهوه | خوردن قهوه | تغییرات بدن پس از خوردن قهوه

بعد از نوشیدن قهوه چه اتفاقی در بدن می افتد؟ + ویدیو

بسیاری از ما روزانه قهوه می نوشیم ولی نمی دانیم چه اثراتی بر بدن ما دارد و یا بعد خوردن قهوه چه اتفاقی برای ما میافتد. حتما این ویدیو را ببینید.

اثرات قهوه
ویکی گردی:

در سالهای اخیر نوشیدن قهوه بین ایرانیان هم بسیار متداول شده. یکی از دلایلی که بیشتر مردم، روز خود را با قهوه شروع می­‌کنند، این است که پس از نوشیدن قهوه سرحال و شاداب می شوند.

پس از نوشیدن قهوه، دوپامین یا همان هورمون حس خوب، در بدن شما جاری می‌شود و در نتیجه شما احساس شادی بیشتری خواهید داشت. از آنجایی که این تأثیر را کافئین بر سطوح دوپامین می­‌گذارد، توضیحی بر اعتیادآور بودن قهوه نیز هست. هر نوع دارویی که اثری روی هورمون­‌های سه­ گانه شادی ایجاد کند، فرد میل و اشتیاق بیشتر و بیشتر نسبت به مصرف آن دارد.

قبل از اینکه مقدار زیادی قهوه بنوشیم، باید بدانید که این افزایش در شادی، تنها زمانی رخ می‌­دهد که در نوشیدن آن زیاده ­روی نکنید.اگر زمانی که از خواب بیدار می­‌شوید چشمان شما تار می‌­بیند و سپس با خوردن یک فنجان قهوه این مشکل برطرف می‌شود، این موضوع تخیلی نیست. دید و بینایی بهتر یکی از اثرات مثبت نوشیمن قهوه است.

در ویدیوی زیر اثرات قهوه را در زمان های مختلف پس از نوشیدن آن، برایتان نشان داده ایم.

کافئین و ترکیبات استروئیدی طبیعی قهوه، روده و مثانه را تحریک می­‌کنند. بنابراین منجر به رفتن مکرر به سرویس بهداشتی می­‌شوند. کافئین یک ادرارآور است که باعث افزایش تولید و در نتیجه تکرر ادرار می­‌شود. همچنین باعث کارایی بیشتر روده‌­ها و اسهال شده و در موارد خاص، برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک ­پذیر مشکل ایجاد می­‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر