سریال جیران | قسمت آخر سریال جیران | عاقبت جیران | عاقبت سیاوش در جیران

سرنوشت عشق جیران چه شد؟ | آیا سیاوش به پادشاهی می رسد؟

آخرین قسمت سریال جیران پر بود از اتفاقات مهم که عاقبت سیاوش در مقابل ناصرالدین شاه و جیران خاتون را مشخص کرد

سریال جیران
ویکی گردی:

قسمت آخر سریال جیران پس از ۵۱ قسمت، صبح جمعه ۴ فروردین منتشر شد. این قسمت اشک تمام مخاطبان سریال جیران را درآورد. تکلیف تمام عاشق ها و معشوق ها در قسم آخر سریال جیران مشخص شد.

سریال عاشقانه جیران در قسمت پنجاه و یکم که از فیلیمو پخش شد سرشار از اتفاق‌ها و ماجراهایی بود که نشان از نزدیک شدن به پایان قصه دخترک روستایی تجریشی را می‌دهد که دل از شاه مملکت برد و داستان‌ها برای روایت درست کرد. با هم نگاهی داریم به نکات مهم قسمت پنجاه و یکم سریال جیران.

این مردم بی نوا و بی پناه

شاه بعد از آنکه صدراعظم خائن را از سمتش برکنار کرد در قسمت پنجاه و یکم سریال جیران در یک شب مهتابی زنان حرمسرا را به فراز کاخ فراخواند تا نگاهی به شهری بیندازند که آبستن اتفاق‌های مختلف است و دولتمردان خائنی چون میرزاآقاخان نوری اجازه نمی‌دهند مردم به آرامش برسند و تنها منافع شخصی خودشان برایشان مهم است. شاه نهیب به زنان قدرتمند دربار می‌زند که از این به بعد باید حواسشان بیشتر به مردم بی نوا و بی پناه باشد که هیچ کس در دربار قدرت دلش برای آن‌ها نمی‌سوزد.

 

امان‌نامه سیاوش زند و آغاز نبردی بی‌پایان

در قسمت پنجاه و یکم سریال جیران سیاوش بالاخره به اهدافش نزدیک شد. او که به دنبال انتقام از قاتلین همسرش بود حالا بعد از آنکه موفق شد مسببین این اتفاق را از دم تیغ بگذراند به این فکر می‌کند که برای ادامه اهداف خاندان زندیه با متحد همیشگی‌اش کفایت خاتون پا در مسیری بگذارد که بتواند سلسله قاجاریه را برای همیشه از صحنه قدرت کنار بزند. او در این مسیر به سراغ عباس‌میرزا برادر ناتنی شاه و مادرش خدیجه چهریقی رفت و آن‌ها در این مسیر سعی کردند با سیاوش متحد شوند تا دشمن مشترکشان یعنی ناصرالدین‌شاه را از صحنه سیاست کنار بگذارند. دیدار سیاوش با عباس میرزا و مادرش مقدمه یک جنگ جدی است تا با سپاهی که کفایت خاتون ایجاد کرده است بتواند شاه را شکست دهد. در این میان تلاش‌های خواجه الیاس در درون حرمسرا و متحد کردن خواجه‌های ناراضی باعث شد نقشه‌هایی که برای از میان برداشتن سلسله قاجاریه توسط سیاوش و کفایت خاتون کشیده شده است سرعت بیشتری به خود بگیرد. سیاوش در جمع متحدان و یارانش نامه‌ای چند بندی را خواند که در آن اشاره به جنگ در نهایت آرامش و بدون خونریزی شده است. سیاوش تمامی زنان و کودکان و افراد تسلیم شده را امان داد تا اگر روزگاری بر مسند قدرت نشست حکومتی که قرار است شکل بگیرد بدون راه رفتن روی خون‌های بی‌گناه باشد.

 

سرنوشت نقره و مشاعره مرگ در قسمت پنجاه و یکم سریال جیران

نقره یکی از ندیمه‌های پرنفوذ و فاسد دربار قاجاریه بود که هیچ اهدافی جز ماندن در میانه قدرت به هر قیمتی را در سر نمی‌پروراند. او زنی سیاس و زیرک بود که دایره نفوذش از خاندان نوری بود تا مادر شاه و حتی زنان عقدی شاه قاجار. این میزان نفوذ و اعتماد باعث شد نقره تبدیل به زنی خطرناک شود که در کشتن فرزندان شاه قاجار نقش بی‌بدیل داشت و یکی از آخرین خیانت‌هایش ازدواج با کاظم نوری بود که باعث شد ملک‌زاده همسر اول کاظم نسبت به او کینه بگیرد. نقره که با حیله خواجه الیاس به بام کاخ آمده بود در آنجا ملک‌زاده را دید و ملک‌زاده او را دعوت به مشاعره‌ای کرد که اگر در آن شکست می‌خورد جانش را از او می‌گرفت. نقره توان مشاعره با خواهر شاه را نداشت و همین باعث شد که ملک‌زاده با دلی پر خون دستور قتل او را بدهد و او را از بالای بام کاخ به پایین بیندازند. سرنوشت نقره یکی از سرنوشت‌های عبرت‌آموز سریال جیران بود.

دیدار جیران و سیاوش در قسمت پنجاه و یکم سریال جیران

مقدمات شورش علیه حکومت ناصرالدین شاه توسط سیاوش و یارانش فراهم شد و کشور آبستن اتفاق‌های عجیبی است. از همین رو سیاوش از طریق یکی از قراول‌ها نامه‌ای را به جیران می‌رساند تا جیران در شبی که قرار است به کاخ حمله شود در کاخ نماند و دیداری با سیاوش در زیر همان درخت تاریخی داشته باشند. جیران که حال مساعدی ندارد و سرفه‌هایش و مریضی‌اش شدت گرفته به دیدار سیاوش می‌آید و سیاوش دستور حمله به کاخ را می‌دهد. خواجه‌های متحد شده با الیاس تمامی زنان و شخص شاه قاجار را در محاصره قرار می‌دهند. از سوی دیگر سیاوش که دیگر عشق جیران به کار او نمی‌آید تنها به خاطر رفاقت‌های گذشته تصمیم گرفته است جان او را از قائله کاخ ناصری نجات دهد. هفته آینده قسمت پایانی جیران است و باید دید آیا سیاوش به اهداف خودش می‌رسد یا جیران نسبت به عشقش به شاه قاجار وفادار می‌ماند. با قسمت پایانی سریال عاشقانه جیران همراه باشید.

 

به گزارش روابط‌عمومی فیلیمو، سریال «جیران»، آخرین ساخته حسن فتحی که در ۵۲ قسمت برای پخش اختصاصی از پلتفرم فیلیمو تولید شد، به ایستگاه پایانی رسید. عاشقانه «جیران» را احسان جوانمرد و حسن فتحی به نگارش درآوردند که به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با خدیجه تجریشی ملقب به جیران پرداخته است.

 

پخش طولانی‌ترین سریال نمایش خانگی به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از ایجاد برخی حواشی در مسیر پخش و در پی شکایت شاکی خصوصی، تیرماه سال قبل، پخش آن متوقف و پس از حدود دوماه توقیف، با صدور دستور رفع توقیف، حوالی پاییز سال گذشته، پخش این سریال عاشقانه و تاریخی از سر گرفته شد.

«جیران» از پربیننده‌ترین سریال‌های تولیدی در شبکه نمایش خانگی است که علاوه بر محبوبیت بین مخاطبان داخل کشور با استقبال مخاطبان خارجی در کشورهایی، چون بنگلادش، قزاقستان، عراق و پاکستان نیز روبه‌رو شد. این سریال همچنین به زودی در شبکه‌های تلویزیونی ژاپن، روسیه، عراق، بوسنی و کشور‌های حوزه خلیج فارس شامل قطر، عمان، امارت متحده عربی و شمال آفریقا از جمله تونس، مراکش، الجزیره و لیبی پخش خواهد شد.

در این سریال بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد و... به هنرمندی پرداخته‌اند.

 

برای دیدن این قسمت جذاب به سایت فیلیمو مراجعه کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر