گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاهان آپارتمانی که هرگز خشک نمی‌شوند! | گیاهان آپارتمانی مقاوم کدام است؟

اگر برای نگهداری گل و گیاه، حیاط و باغچه شخصی ندارید. هرگز دلسرد نشوید. چرا که برای محیط‌های کم نور که تنها با نور مصنوعی روشن می‌شوند تعدادی از گیاهان آپارتمانی مناسب هستند که ما در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

گیاهان آپارتمانی مقاوم را بشناسید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از ساکنان آپارتمان‌ها با آن مواجه هستند، خراب شدن گل‌ و گیاهان است. برای حل این مشکل کافی است از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها فضای آپارتمان خود را زیبا و دلنشین کنید. در این مطلب از ویکی گردی با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست باید چه ویژگی داشته باشند؟

گل‌هایی که در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری قرار می‌گیرند، باید در برابر تغییرات دمای محیط مقاومت کنند؛ به این معنا که بتوانند سرما و گرمای محیط را تحمل کرده و در هر شرایطی به رشد خود ادامه دهند. از سوی دیگر این گیاهان معمولا در برابر کم آبی نیز بسیار مقاوم هستند. در ادامه چند مورد از این گیاهان را معرفی می‌کنیم.

روش های تست شده آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت

گیاهان آپارتمانی

 گل برگ عبایی

اگر بخواهیم یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری را به شما معرفی کنیم که از زیبایی خاصی نیز برخوردار باشد، برگ عبایی انتخاب مناسبی است. این گیاه مقاومت خوبی در برابر کم نوری دارد و میزان آبی که باید به ان داده شود، یک یا دوبار در سال است.

گیاهان آپارتمانی

گیاه پتوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

این گیاه یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم در نور کم است که علاوه بر مقاومت بالا در مقابل گرما و سرما، در محیط‌هایی که به اندازه کافی نور وجود ندارد نیز می‌تواند رشد نماید.

گیاه گندمی

گندمی را می‌توان در دسته گیاهان اپارتمانی لوکس دانست که نسبت به نور محیط نیز مقاومت بسیار خوبی دارد؛ اگرچه قسمت‌های پرنور و روشن خانه برای این گیاه مناسب‌ترین مکان است، اما با توجه به اینکه ریشه‌های قطور این گیاه می‌توانند آب را درون خود ذخیره کنند، نور طبیعی و مصنوعی برای رشد این گیاه کافی است و در شرایط وجود نور کمتر نیز می تواند دوام بیاورد. توجه داشته باشید که آبیاری این گیاه بهتر است در فواصل طولانی انجام شود.

گیاه استنوکارپوس

این گیاه استرالیایی یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل است که در مقابل تغییرات زیاد دمای محیط به خوبی مقاومت می‌کند. این گیاه نیز مانند سایر گیاهان آپارتمانی به آبیاری زیاد حساس است. نکته قابل توجه در مورد این گیاه این است که در ابتدای رشد به قیم نیاز دارد ولی با رشد و قوی‌تر شدن ساقه‌ها می‌تواند به تنهایی بایستد.

گیاهان آپارتمانی

چگونه گلدان گیاهان را تعویض کنیم؟

سانسوریا گیاهان آپارتمانی مقاوم

این گیاه با داشتن برگ‌های سبزرنگ و شمشیری و همچنین داشتن بافت پرآب، علاوه بر اینکه جزو گیاهان مقاوم به کم نوری است می‌تواند در برابر خشکی و کم آبی نیز به خوبی دوام آورد. از ویژگی‌های دیگر این گیاه این است که می‌تواند هوای آلوده اطراف را به بهترین شکل تصفیه نماید. به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گیاه در آپارتمان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    ایناهم خشک میشه ماداشتیم ده روز نبودم اومدم همشون خشک شده بودن

  • ناشناس

    لطف کنید به عموم مردم دنیا آگاهی مثمر ثمر در تمام زمینه ها داده شود بدانید هر عمل شما در زیر ذره بین خداست پس برای اینکه خدا را از خود راضی کنید نه خلق خدارا بکوشید وبدانید شما به عنوان رسانه فردا در محضر خدا باید جوابگو باشید چیزی دون شان وعقل ننویسیدفردا یک وجب از خاک قرار میگیرید دنیا را فقط بخاطر پول نخواهید بخاطر رضایت خدا بخواهید

  • ناشناس

    سانسوریا و پتوس رو من دارم سالهاست که در شرایط کمی سخت زنده وسر حال هستند ممنون از اطلاع رسانی

  • سیروس بیدریغ

    اکثر گیاهان برای نگهداری در منازل مناسب هستند فقط باید روش نگهداری آنرا دانست
    اگر گیاهی به نور زیاد نیاز دارد میتوان در کنار پنجره جنوبی یا شرقی قرار داد
    ودرساعاتی از روز پرده را کنار زد تا نور کافی دریافت کند مثل گیاهان گوشتی و انواع کاکتوسها

  • میترا

    گیاه بامبو و برگ انجیری اصلا ب نور احتیاج ندارن و من چند ماهه دارم و اصلا خشک نشدن و حتی بیشتر مواقع خونه هم نبودم

  • ناشناس

    گفتید معرفی گیاهانی که با کم بود آب مقاوم هستند بعد گیاهان بدون نور رو معرفی میکنید ؟!!!!!!!!