دعا | دعای روز دوم رمضان

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان + متن و ترجمه دعا

خواندن دعا در ماه مبارک رمضان فواید بسیاری دارد، متن و ترجمه دعای روز دوم ماه رمضان به همراه تفسیر آن را می توانید بخوانید.

دعا
ویکی گردی:

دعا روز دوم ماه مبارک رمضان به همراه متن و ترجمه را ر این مطلب از سایت ویکی بخوانید. ماه رمضان ماه گشوده شدن درهای رحمت خداوند است. ماه رمضان ماه هم صحبتی عبد با معبود است، ماه خواستن ها و اجابت هاست، هنگامه ای که حجاب ها و موانع میان ما و خدایمان برداشته می شود. در روزهای این ماه بندگان اگر با خلوص نیت هر چه از خدا بخواهند، برآورده خواهد شد چرا که رمضان ماه استجابت دعاست. در این بخش از دین و مذهب ویکی گردی دعا روز دوم ماه مبارک رمضان را آورده ایم که یکی از بهترین دعا ها در این ماه مبارک است.

متن دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.

عکس نوشته پروفایل و استاتوس جدید ماه رمضان

ترجمه متن دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خوشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت وتوفیق ده مرا در آن برای خواندن آیات قرآن به رحمت خودت ای مهربانترین مهربانان. ( مفاتیح الجنان )

تفسیر دعای روز دوم ماه رمضان

در این دعا از خداوند می خواهیم کاری کند که به رضایت و خشنودی او نزدیک بشویم، خشنودی به معنایی که برای ذات باری تعالی به کار رفته با خشنودی انسان فرق می کند. اگر می گوییم خدا راضی می شود، معنایش این است که او با بنده خود معامله رضایت می کند؛ بر او رحمت می فرستد و نعمتش را ارزانی اش می دارد. او را به پاس بندگی و اطاعتش بهشت و نعمت های بهشتی ارزانی می دارد.

در این دعا می گوییم خدایا یک کاری کن که از غضب تو اجتناب کنم؛ و کاری نکنم که در ماه رمضان از من ناراضی باشی. اگر می گوییم خداوند غضب می کند، معنایش این است که او با بنده اش معامله غضب می کند؛ یعنی رحمت خود را از او دریغ نموده، او را دچار عذاب می سازد.

متن کامل دعای سحر ماه رمضان با ترجمه + فضیلت

در این دعا می گوییم خدایا خدایا در روز دوم ماه رمضان ما را موفق کن که آیات تو را بخوانیم. کسی که در ماه رمضان موفق به یک ختم قرآن نمی شود، دچار خسارت بزرگی می شود، ماه رمضان ماه قرآن است و باید قرآن خواند؛ اگر کسی می خواهد زنگار دلش پاک بشود، باید موقع سحر قرآن بخواند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر