دوقلو | هرگز این حرفارو به دوقلوها نزن

حرف هایی که نباید به دوقلوها بگی! | چیزهایی که دوقلوها دوست ندارن بشنون

برخی جملات هستند که دوقلوها علاقه ای به شنیدن آن ها ندارند پس بهتر است هنگام هم صحبت شدن با دوقلوها برای جلوگیری از ناراحت شدن آنها از این جملات دوری کنید.

دوقلو
ویکی گردی:

معمولا دوقلو ها، مخصوصا از نوع همسان، نظرات زیادی از اطرافیان شان می شنوند. با این که از حرف شان منظور بدی ندارند، اما واقعا دوقلو ها را آزار می دهند. همه فکر می کنند اولین نفری هستند که این حرفها را به یک دوقلو می زنند، اما این انسان های هم شکل قبلا تمامِ آن ها را شنیده اند و اصلا از این نظرات خوش شان نمی آید. در این قسمت از ویکی برخی از جملاتی که آن ها دوست ندارند بشنوند را با شما به اشتراک می گذاریم.

تو کدام قُل هستی؟

پرسیدن این سؤال بی ادبانه و توهین آمیز است. این نشان می دهد شما به اندازه کافی برای شناخت تک تکشان به خودتان زحمت نمی دهید. با این که آن ها معمولا با هم هستند، اما دو فرد جدا می باشند. اگر موقع صحبت، اسم شان را حدس بزنید احتمالا ناراحت نخواهند شد. در عوض، از شما تشکر هم می کنند که با اسم؛ بین شان تمایز قائل شده اید.

خواص و فواید خرما برای زنان باردار + مزایا و نکات مهم

آیا دوقُلو های همسان با هم تله پاتی دارند؟

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که دوقُلو ها می توانند ذهن یکدیگر را بخوانند. رابطه دوقُلو ها هیچ ربطی به مسائل ماورا الطبیعه ندارد که بتوانند با هم تله پاتی داشته باشند؛ اما اگر زمانی فهمیدند در سر قُل شان چه می گذرد، بدانید کاملا تصادفی است. از طرفی هم آن ها یکدیگر را خیلی خوب می شناسند، در نتیجه حدس کار هایی که ممکن است بکنند، آسان است. منطقی هم هست وقتی دو نفر زیاد با هم وقت می گذرانند، الگو های فکری مشابهی خواهند داشت.

کدام قُل باهوش است؟

دوقُلو ها خصوصیات متفاوتی دارند، اما پرسیدن سوالات آزاردهنده ای مثل این؛ هیچوقت ایده خوبی نیست. به علاوه مقایسه این دو نفر روی ذهن شان تاثیر منفی می گذارد. پرسیدن چنین سوالاتی؛ به چند دلیل خوب نیست. اولا با این سؤال دارید به آن ها تلقین می کنید که یکی هوش کم تری دارد، ثانیا به خواهر یا بردار قُل شان برچسب کند ذهنی می زنید که این هم می تواند آن ها را عصبانی کند.

آیا در صورت صدمه دیدن قُلتان شما هم آن را احساس می کنید؟

معمولا مردم فکر می کنند اگر یکی از دوقُلو ها از نظر فیزیکی آسیب ببیند، قُلش هم احساس می کند. برخی از افراد حتی یکی را نیشگون می گیرند تا عکس العمل دیگری را ببیند. بعضی از دوقُلو ها می گویند وقتی جفت شان در شرایط بدی قرار می گیرد، حس می کنند؛ که البته از نظر علمی ثابت نشده است. اکثر دوقُلو ها می گویند که پدیده متا فیزیکی در مورد آن ها وجود ندارد و چنین سوالاتی آزارشان می دهد.

آیا شما دوقُلو ها همه کار ها را با هم انجام می دهید؟

احتمالا دوقُلو ها را مخصوصا در دوران کودکی همه جا با هم می بینید. اما با این حال، هر کدام زندگی خاص خودشان را دارند و نباید تصور کنید که همه کار ها را با هم انجام می دهند. این سؤال هم فردیت آن ها را زیر سؤال می برد. دوقُلو ها هر کدام علایق خودشان را دارند و از انجام کارها بدون این که جفت شان در کنارشان باشد، لذت می برند. هر کدام از آن ها وقتی بزرگ می شوند، مسیر جداگانه ای را انتخاب می کنند.

من تو را بیشتر از خواهر یا برادرت دوست دارم

گفتن این جمله حتی اگر به قصد تعریف باشد، باعث ناراحتی دوقُلو ها می شود. دوقُلو ها دوست ندارند با هم مقایسه شوند. بعلاوه، آن ها نمی خواهند کسی در مورد قُل شان حرف منفی بزند؛ زیرا به هر حال اغلب بیشتر از هر کس دیگری زمان را با او سپری کرده اند و پیوند عمیقی با هم دارند؛ پس بهتر است نظرتان را برای خودتان نگه دارید.

چیکار کنیم که پسر دار بشیم؟

آیا دوقُلو بودن لذت بخش است؟

پرسیدن اینکه آیا دوقُلو بودن جالب است یا دوقُلو بودن چطور است، می تواند آزاردهنده باشد. این سوالی است که دوقُلو ها اغلب می شنوند و پاسخ دادن به آن برای شان دشوار است. دوقُلو ها نمی دانند دوقُلو نبودن چگونه است، بنابراین توضیح دادن تفاوت زندگی شان با شما دشوار است. آن ها احتمالا به این سؤال پاسخ مبهمی خواهند داد که اگر قانع کننده نبود، ناراحت نشوید.

قُل شما کوتاه قدتر است

دوقُلو ها دوست ندارند در مورد تفاوت های فیزیکی بین شان حرفی بشنوند. آن ها از قبل تفاوت ‌ها را می‌دانند، و این فقط باعث می ‌شود که حس کنند زیر ذره بین قرار گرفته اند. حتی دوقُلو های همسان هم ممکن است تفاوت های جزئی در ظاهر بدنی خود داشته باشند.

چیز هایی مثل قد و وزن می توانند تحت تأثیر عوامل DNA و شیوه زندگی تغییر کند، بنابراین ظاهر دوقُلو ها احتمالا متفاوت است. نوع و میزان تغذیه، الگوی خواب و سطح فعالیت بدنی هم می تواند بر ظاهر بدن تأثیر بگذارد. هر زمان که دوقُلو ها را با هم مقایسه کنید، یعنی آن ها را به عنوان دو شخصیت مجزا به رسمیت نشناخته اید.

شما دوتا خیلی شبیه هم هستید، دوقُلویید؟

این جمله بدون ایراد به نظر می رسد، اما برای دوقُلو ها واقعا قدیمی و تکراری است. از طرفی هم نشان می دهد شما آن ها را دو نفر جدا نمی بینید. پرسیدن این که "آیا شما دو نفر دوقُلو هستید" آن ها را از این نظر که زیر ذره بین قرار گرفته اند، معذب می کند. پس بهتر است از کنجکاوی پرهیز کنید.

چرا بعد از ازدواج چاق می شویم؟

شما دو تا یکی هستید (از نظر شخصیتی)

مطمئنا دوقُلو ها شباهت های زیادی دارند، اما باز هم دو انسان متفاوت هستند. با این که روابط دوقُلو ها معمولا خیلی نزدیک است اما شخصیت، سرگرمی ها، سبک، تجربیات و رویاهای شان متفاوت است. گفتن اینکه آن ها یک شخص هستند به این معنی است که شما هویت جدایی برای شان تعریف نمی کنید.

قُل بزرگتر کیست؟

برخی از دوقُلو ها دوست دارند بگویند یک یا چند دقیقه از دیگری بزرگترند، اما باز هم شنیدن این که "کدام بزرگترید؟" از زبان سایرین اذیت شان می کند. این یکی از آن چیزهایی است که خود دوقُلو ها با آن شوخی می کنند، اما بقیه چنین حقی ندارند.

ای کاش منم دوقُلو بودم

نه شما درک می کنید دوقُلو بودن چگونه است و نه آن ها ذهنیتی درباره دوقُلو نبودن دارند. در واقع یک شکل بودن؛ پیچیده‌تر از این حرفهاست و از جمله "ای کاش من هم دوقُلو بودم" این مفهوم برداشت می شود که آن ها هیچ مشکلی ندارند و دوقُلو بودن زندگی را آسان تر می کند.

نکته نهایی که باید بدانید اینست که ترکیب کردن اسم دوقُلو ها با هم و تبدیل کردن به یک لقب هم جز رفتار های ممنوعه است و آن ها را ناراحت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر