مرغ | یخ زدایی مرغ

روش های صحیح یخ زدایی گوشت مرغ | ترفندهای کاربردی آشپزی

برای باز کردن یخ مرغ قصد داریم روشی سریع و سالم را به شما پیشنهاد کنیم که بسیار کاربردی و عالی می باشد.

یخ زدایی مرغ
ویکی گردی:

چگونه یخ مرغ را باز کنیم؟ اگر می خواهید مرغ بپزید و برای پخت عجله دارید راهی است که بدون استفاده از مایکرو ویو عمل کنید ، راهی که سالهاست خانم های خانه دار از آن استفاده می کنند و خطرات ایجاد شده در روش باز کردن یخ ضبه وسیله ی مایکرویو را ندارد و تنها به مقداری آب البته سرد نیاز دارد. در ادامه روش های یخ زدایی مرغ را بخوانید.

ذوب کردن مرغ منجمد داخل ظرف آب

این روش سریع که در اغلب آشپزخانه های حرفه ای استفاده می شود بهترین روش است و 20 تا30 دقیقه طول می کشد تا مرغ یخ زده ذوب شود.

از کاهش وزن تا پیشگیری از کم‌ خونی فقط با خوردن سیرابی!

کاسه یا ظرف بزرگی را با آب سرد پر کنید ( کاسه سالاد )

طوری که مرغ کاملا زیر آب باشد. به طور منظم آب را با آب سرد تازه تعویض کنید . اگر در همان لحظه خیلی مشغول هستید، اجازه دهید قطره کوچکی از آب سرد از بالا جاری باشد.

از آب داغ استفاده نکنید چون خطر را افزایش میدهد در حالی که داخل آن هنوز یخ زده است ، و بیرون آب شده (حیطه خطر) دمای 41تا135 درجه فارنهایت است دمایی که در آن باکتری ها بیشتر رشد می کنند و غذا را به خطر می اندازند.

وقتی تکه های مرغ به اندازه کافی از یخ زدگی درآمدند از هم جدا می شوند،. بقیه آب شدن سریع تر خواهد بود. فرآیند را ادامه دهید تا اینکه یخ گوشت کاملا ذوب شود. اگر مرغ کامل دارید ، مطمئن شوید آب سرد در داخل آن رفته و از خارج و داخل از یخ باز می شود.

بنابراین زمانی که از آب خنک، قابل شرب در دستشویی و شست وشو استفاده می کنید، به سرعت مرغ در حال ذوب شدن است ( و هر گوشت دیگری به طور کلی ) با آب جاری کاملا خوب ذوب می شود.

نکته: برای جلوگیری از رشد باکتری ها، مرغ تان را بلافاصله بعد از ذوب شدن بپزید و هرگز غذاهای ذوب شده را دوباره منجمد نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    این کار خیلی انجام دادیم ولی مرغ تو آب سرد گذاشتن هیچ وقت باز نمیشه مگه اینکه یه روز تواب بمونه آنوقت چطور تو نیم ساعت باز میشه تازه نمک هم تو آب ریختن کمک باز شدن یخ میشه اما باید بعدش خوب بشوریم تا نمک ازبین بره حتما خودت هیچ وقت آشپزی نکردی

  • کوکب

    عالی بود

  • ناشناس

    همش چرته. بارها امتحان کردیم نشد. چطوری شما ظرف مدت نیم ساعت مرغ یخ زدایی میکنی.مگه میشه. مگه داریم.

  • ناشناس

    من شب مرغ را از یخ درمیارم و صبح اونو می پزم

  • ناشناس

    من شب مرغ را از یخ درمیارم

  • اکرم جمشیدی

    من که پیاز رو خورد میکنم روغن هم کف قابلمه کمی میریزم بعد پیازارو میریزم ومرغ رو به همون حالت منجدمیریزم هم پیاز کم کم سرخ میشه هم مرغ از انجماد خارج میشه وقتی کمی زیر رو مرغ سرخ شد اب میریزم

  • ناشناس

    من که تا حالا هزار بار امتحان کردم باز نمیشه
    داری الکی حرف میزنی والا بلا مرغ یا گوشت قرمز حالا یا هر گوشتی تو نیم ساعت اونم با آب سرد باز نمیییی ششَششه

  • ناشناس

    واقعا شدنی نیس من چهل ساله غذا می پزم .فقط ماکرویی یا شب قبل بزاریدتویخچال صب زیرآب بگیرید یخش بازشده

  • علی از گیلان

    طرز قرار دادن مرغ در روی میز اشتباه است.

  • شاهین

    مرغ اگر تمیز کرده و منجمد باشد ، یک نایلون مرغوب ، تمام ادويه ها و روغن و مرغ داخل نایلون ، در آنرا خوب ببندند ، داخل آبجوش قرار دهید ، بعد یخ زدایی ، از نایلون خارج ، حالا سرخ کنید ، یا هر مدلی که خواستید بپزید ،، 😂