سهمیه بنزین | واریز سهمیه بنزین

سهمیه بنزین واریز شد! | سهمیه بنزین این خانوارها 2 برابر شد

در نخستین ماه بهار ۱۴۰۲، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.

سهمیه بنزین
ویکی گردی:

سهمیه بنزین در دولت احمدی نژاد کلید خورد. به طوری که قیمت سهمیه بنزین نسبت به بنزین آزاد کمتر بود و هر ماه سهمیه بنزین هر فرد دارای خودرو به کارت سوخت آن واریز میشود. با اجرای سهمیه‌بندی بنزین از تیر ماه ۱۳۸۶هر لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ ۱۰۰ تومان و بنزین آزاد ۴۰۰ تومان عرضه شد. میزان سهمیه بنزین برای خودروهای مختلف، متفاوت بوده و هر خودرو نسبت به کارای یا دوگانه سوز بودنش سهمیه بنزین متفاوتی دریافت میکند. 

​۶۰ لیتر سهمیه بنزین فروردین‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد سه‌شنبه (یکم فروردین‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.در نخستین ماه بهار ۱۴۰۲، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

قیمت پراید امروز سه شنبه 1 فروردین

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

طبق گزارش شانا، در یک تا دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های وضع شده ناشی از آن، مصرف سوخت کشور در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط، مقدار مصرف بنزین در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافت، به نحوی که میانگین مصرف در زمستان سال جاری که هر ساله با کاهش قابل توجهی روبرو بود، همچنان افزایشی بوده و ارقام قابل توجهی را ثبت کرد.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این گفته بود: با توجه به تقارن ماه رمضان سال جاری با ایام تعطیلات نوروزی، پیش‌بینی ما این است که روند مصرف سوخت در ایام نوروز، افزایش شدیدی نداشته باشد. حمل‌ونقل سوخت در ایام نوروز به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود تا کمبودی در این روزها نداشته باشیم.

نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: پیش بینی صورت گرفته که احتمالا با افزایش مصرف سوخت در نوروز روبه رو خواهیم بود، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شده است؛ یعنی در سخت افزار و نرم افزار و همچنین در خصوص تجهیزات جایگاه‌های سوخت، پرسنل، پشتیبانی و ارسال فرآورده به موقع در جایگاه های سوخت اقدامات خوبی انجام شده است.

او گفت: در حال حاضر وضعیت نسبتا پایداری را در جایگاه‌های سوخت نقاط مختلف کشور داریم، اما در برخی از نقاط مرزی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که جایگاه داران و همه فعالان تلاش می‌کنند تا این مشکلات را رفع کنند.

جریمه خودرو‌های بدون بیمه با دوربین‌های ترافیکی چند؟

نواز گفت: همچنین از ۱۵ اسفند ماه در واقع عملا جایگاه‌های سوخت وارد فاز اجرایی نوروز شده و بیش از ۴۲۰۰ جایگاه عرضه فرآروده نفتی و ۲۷۰۰ جایگاه سی ان جی با بیش از ۶۰ هزار نفر پرسنل خدمت رسانی را به مردم انجام خواهند داد و امیدواریم با تلاش شبانه روزی، هیچ فرد در هیچ کجای ایران وقتی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کند، بدون سوخت نماند.

به گفته سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور، این محدودیت‌های سقف سوخت گیری هم در استان‌ها برطرف شده که مردم با کمترین مشکل در جایگاه سوخت بتوانند این خدمات را دریافت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه سوخت نوروز در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت:در حال حاضر چیزی اعلام نشده است.

نواز گفت:کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های سوخت بعداز ده روز انتقال پیدامی کند به نواحی شرکت‌های وزارت نفت، در آنجا هم یک دو ماهی نگهداری می‌شود.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: اگر یک درصد هم در سامانه یافت نشد، چون شاید مالک جایگاه هنوز در سامانه ثبت نکرده باشد با توجه به آخرین سوخت گیری که مردم یادشان هست، به همان جایگاه مراجعه حضوری کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر