سفر | سفر نوروزی | خودرو

ماشینت رو برای سفر اینجوری آماده کن | دانستنی های خودرو

سفرهای نوروزی برای افراد اوقات خوشی را به همراه دارد، البته که مسافرت با خودرو شخصی لذت بخش تر است. اما اگر خودرو در طول سفر خراب شود چه؟ برای جلوگیری از این خرابی باید چه کاری انجام دهیم؟

سفرهای نوروزی
ویکی گردی:

آماده کردن خودرو برای سفر های نوروزی. یکی از لذت بخش ترین کارها در هنگام تعطیلات نوروزی سفر با خانواده و زدن به دل جاده ها با اتومبیل شخصی خود است. سفر با اتومبیل شخصی به دلیل وجود آسایش لذت سفر را دو چندان می کند اما اگر قبل از سفر تمهیدات لازم را نیاندیشیده باشید و در حین سفر خودرویتان خراب شود باید هزینه های هنگفتی را خرج کنید و مهم تر از آن از شور و حال سفر تان می کاهد و باعث می شود وقت زیادی را در تعمیرگاه ها به سر ببرید. اگر می خواهید در تعطیلات نوروزی به مسافرت بروید حتما نکات این بخش از دانستنی های خودرو در ویکی گردی را رعایت کنید تا به سلامت مسافرت کنید.

تعمیرات و نگهداری از خودرو:

ضدجوش و ضد انجماد ماشین

ضدجوش و ضد انجماد ماشین برای حفظ رادیاتور و موتورالزامی است و رسیدن آسیب به آن جلوگیری می کند. قبل از مسافرت حجم آب رادیاتور را چک کنید و از اندازه بودن ضد جوش و ضد انجماد مطمئن شوید.

جریمه خودرو‌های بدون بیمه با دوربین‌های ترافیکی چند؟

چک کردن روغن موتور قبل از سفر

یکی از اصلی ترین مواد در خودرو ، روغن موتور است که باید به موقع تعویض شود زیرا تعویض دیر هنگام آن سبب رسیدن آسیب به موتور و استهلاک آن می شود. در خودروهای جدید به دلیل تفاوت در فناروی ساخت تعویض روغن موتور در بازه زمانی کوتاهتری باید انجام گیرد . حتما قبل از سفر روغن موتور را چک کنید زیرا کم شدن حجم روغن موتور یا روان بودن بیش از حد آن سبب تصادفات شدید در حین رانندگی و حتی بروز خطر مرگ می شود.

تعمیر برف پاک کن قبل از سفرهای نوروزی

زمانی که شیشه خودرو کثیف است و یا هنگام بارش برف و باران ، خرابی برف پاک کن می تواند خسارات زیادی را برای راننده و سرنشینان به وجود آورد و یا باعث تصادف شود.

پس قبل از سفر نوروزی حتما از سلامت برف پاک کن مطمئن شوید و اگر متوجه خرابی آن شدید آن را تعویض نمایید . قبل از استفاده از برف پاک کن ، لبه تیغه آن را تمیز کنید و شاخه یا برگ افتاده بر روی شیشه را بردارید تا شیشه شما سالم و بدون خش باقی بماند و برف پاک کن خراب نشود.

آگاهی از سلامتی باتری و سیستم برق رسانی قبل از سفر

سیستم برق رسانی خودرو مدار نسبتا ساده ای دارد که شامل شارژ شدن باتری توسط دینام می شود، دینام به قطعه ای تحت عنوان زغال دینام مجهز است که اگر به پایان برسد ، شارژباتری به کُندی انجام می شود و در مسافرت هنگام نیاز به برق خودرو با کمبود برق مواجه شود. از این رو چک کردن ولتاژ خروجی دینام روشی موثر و پیشگیرانه برای مواجه با مشکلات برقی باشد. 

باتری خودرو نیز معمولا عمر محدودی دارد و لازم است برای آگاهی ازتمام شدن عمر آن یک نشانگر وضعیت سلامت باتری در نظر گرفته شود که پیش از سفر باید این نشانگر چک شود.

همیشه در مسافرت کابل شارژ باتری به همراه داشته باشید تا در شرایط اضطراری بتوانید با استفاده از کابل شارژ و برقرار کردن اتصال بین باتری معیوب و موتور روشن سایر خودروها، خودرو خود را روشن کنید.

عید شمال میرم چی بپوشم که خوشتیپ و امروزی باشم؟

چک کردن فشار لاستیک ها قبل از رفتن به سفر

در همه مواقع باید به باد لاستیک ها توجه ویژه ای شود و هر یک ماه یکبار باد لاستیک ها چک گردد اما لازم است باد لاستیک را قبل از سفرهای نوروزی حتما چک کنید زیرا کم باد بودن لاستیک سبب کندی سرعت خودرو و پنچر شدن ماشین می شود و پرباد بودن لاستیک خودرو در جاده ها باعث اصطکاک شدید با سطح زمین و خرابی و صاف شدن سریع آن می شود.

بعضی ازخودروهای مدرن نشانگر میزان باد لاستیک خودرو را دارند و برای آن دسته که ندارند می توانید از میزان آن با مطالعه دفترچه راهنمای خودرو و خرید یک دستگاه فشار سنج باد اطلاع یابید.باید بدانید در فصل های گرم و سرد سال باد لاستیک خودرو متغیر است و اهمیت دادن به آن موجب افزایش عمر تایر خودرو میشود.

توصیه های پایانی قبل از سفر:

در آخر نیز حتما چراغ خودرو، ترمز دستی را چک کنید و از پر بودن باک بنزین مطمئن شوید تا سفر خوبی را در پیش رو داشته باشید.

روش های تست شده آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت

در هنگام رانندگی خونسردی خود را حفظ کنید و به رانندگی خود مسلط باشید و عجله نکنید. همچنین همیشه جعبه ابزار و لاستیک یدکی را به همراه خود ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر