بیمه | بیمه شخص ثالث

نحوه انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث | جزئیات گرفتن تخفیف بیمه شخص ثالث

در ادامه با شرایط و روش‌های آنلاین انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث آشنا می‌شویم.

بیمه ثالث
ویکی گردی:

 بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می‌آید. در بیمه شخص ثالث شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق بیمه‌ نامه است. بیمه شخص ثالث تخفیفاتی دادر که شامل برخی افراد میشود. انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث مخصوصاً برای کسانی که با رانندگی خوب و محتاطانه تا جای ممکن قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده‌اند. 

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام تمدید بیمه‌نامه، موضوع انتقال تخفیف‌ها است. از زمانی که تخفیف‌های بیمه براساس شماره پلاک ثبت و مشخص شد، موضوع انتقال این تخفیف‌ها درصورت فروش یا تعویض خودرو مبحث مهمی محسوب می‌شود. حال در ادامه با روش انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث آشنا خواهیم شد.

اعلام ساعت کاری مدارس، ادارات و بانک ها در سال جدید

در بحث انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث همواره سؤالات و ابهاماتی وجود دارد که باعث شده است برای متقاضیان، این موضوع پیچیده به‌نظر برسد.

 

انتقال تخفیف بیمه ثالث مخصوصاً برای کسانی که با رانندگی خوب و محتاطانه تا جای ممکن قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده‌اند، مهم است. این اهمیت همچنین برای افرادی که هنگام تصادف و در شرایطی که مقصر بوده‌اند هزینه خسارت را شخصا بر عهده گرفته‌اند، موقع فروش خودرو پررنگ‌تر می‌شود.

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟

براساس آیین‌نامه‌های سال 1401، تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص ثالث فقط درصورت داشتن یکی از شرایط زیر امکان‌پذیر است:

انتقال به خودروی جدید مالک فعلی خودرو (که نمی‌تواند صفر کیلومتر باشد)

انتقال به خودروی افراد درجه یک خانواده مالک فعلی اعم از همسر، پدر، مادر و فرزندان

انتقال از خودروی فرسوده به خودروی جدید مالک (که باید حتماً کارکرده باشد)

انتقال از خودروی متعلق به یک شرکت حقوقی به خودروی دیگر از اموال همان شرکت با همان کاربری (مثلاً سواری به سواری، وانت به وانت و…)

اگر یکی از شرایط گفته‌شده شامل حال خودروی شما می‌شود، می‌توانید با روش‌های مختلفی تخفیف‌های بیمه‌نامه خود را منتقل کنید. از بین راه‌های موجود تمدید آنلاین بیمه‌نامه شخص ثالث و انتقال تخفیف‌ها به‌صورت آنلاین کم ‌دردسرترین راه موجود است.

روش‌های آنلاین انتقال تخفیف بیمه‌نامه

برای انتقال تخفیف‌های بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین، کافیست وارد یکی از سایت‌های خدمات آنلاین بیمه شوید؛ برای مثال در سایت بیمه‌بازار به کمک امکان استعلام آنلاین توسط پلاک خودروی شما می‌توانید بدون نیاز به پیچیدگی خاصی تمام سوابق و تخفیف‌های شماره پلاک خودروی خود را منتقل کنید.

به‌طور کلی انتقال تخفیف‌ها شرایط و ضوابط متفاوتی دارد، اما در سایت بیمه‌بازار بسیاری از این پیچیدگی‌ها حل شده و به‌دلیل تأییدیه‌های بیمه‌مرکزی، این سایت قادر است درلحظه تنها با شماره پلاک خودرو و کد ملی مالک از سامانه سنهاب استعلام گرفته و درصورت داشتن تخفیف از سال‌های قبل، این تخفیف را به خودروی جدید منتقل کند.

خطر جدی در کمین افرادی که به نوشیدن آب در نیمه شب عادت دارند

در صورتی که برای انتقال تخفیف‌ها نیاز به الحاقیه یا مدارک دیگری باشد، تیم پشتیبانی حرفه‌ای و تخصصی بیمه‌بازار به شما کمک خواهند کرد تا حد امکان بدون پیچیدگی و مراجعه حضوری بتوانید کلیه امور انتقال تخفیف‌ها را با موفقیت انجام دهید.

همچنین با خرید بیمه‌ بدنه از بیمه‌بازار می‌توانید امنیت خودروی خود را افزایش دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر