مرغ | بوی بد مرغ

رفع بوی بد مرغ در غذا با یه ترفند راحت | با این ترفند دیگه مرغ بوی بد نمیده

مرغ یکی از غذاهای محبوب اغلب افراد است اما برخی به علت بوی بد مرغ از صرف این غذا اجتناب می کنند، با استفاده از چند روش می توان بوی بد مرغ را از بین برد.

رفع بوی بد مرغ
ویکی گردی:

گرفتن بوی بد مرغ در غذا را در این مطلب بیاموزید. بسیاری از افراد به علت بوی نامطبوع مرغ از خوردن این غذا امتناع می ورزند اما ترفندهایی برای طبخ مرغ وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها بوی بد مرغ را از بین برد و این غذا را دلپذیر کرد. اگر فرزند بهانه گیری دارید که به علت بوی بد مرغ، از خوردن آن خودداری می کند و یا مهمانی ویژه ای در راه دارید این ترفندها را از این بخش از نکات خانه داری ویکی گردی بیاموزید و با آن غذای خود را خوشبو و خوشمزه کنید.

ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد مرغ

در این مطلب می خواهیم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که بوی مرغ را با آن از بین ببرید اما نکته ای که در اینجا قابل اهمیت است این است که ابتدا باید در خرید مرغ دقت کنیم و مرغی را تهیه کنیم که رنگ پوست آن صورتی کم رنگ باشد زیرا تهیه مرغ های مانده که رنگ پوست زرد و کبودی دارند سلامت خانواده مان را به خطر می اندازد.

دستور تهیه مرحله به مرحله خورشت مرغ ترش

بعد از خرید درست مرغ ، باید روش های زیر را بکار ببرید تا بوی معمول و زهم مرغ از بین برود.

⦁ قبل از پخت مرغ را ساعتی در سس یا آب لیمو بخوابانید.

⦁ برای از بین بردن بوی بد مرغ میتوانید در هنگام پخت آن را با گیاهانی مانند رزماری، سیر و پیاز طعم دار کنید.

⦁ هویج یکی دیگر از مواد غذایی است که موجب از بین بردن بوی زهم مرغ می شود.

⦁ هنگام کباب کردن مرغ از علف لیمو استفاده کنید.

⦁ برای اینکه مرغ بوی خوبی بدهد هنگام سرخ کردن کمی زنجبیل روی آن بپاشید.

⦁ بهتر است موادی که مرغ را قبل از پخت در آن می خوابانید، سیر رنده شده زیادی داشته باشد.

⦁ شب قبل از پخت مرغ روی آن نمک بپاشید و در صافی قرار بدهی تا آب آن خارج گردد و سپس آن را خوب بشویید و با مقداری کره تفت دهید و مراحل پخت را تکمیل کنید.

⦁ 30دقیقه قبل از پخت تکه های مرغ را در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.

⦁ یک روش معمول و ساده در طبخ مرغ که بوی نامطبوع آن را نیز از بین می برد این است که ابتدا مرغ را تکه تکه می کنیم و سپس دو عدد پیاز را رنده کرده با نمک و زعفران آب شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط می کنیم. مرغ ها را در یک قابلمه می چینیم و مقداری از مواد را روی آن می ریزیم به همین روش ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس مقداری روغن اضافه و زیر قابلمه را کم می کنیم تا بپزد.

⦁ برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ به آب آن در هنگام طبخ یک عدد سیب، 2 چوب دارچین، چهارعدد میخک، کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه نمایید.

مرغ سوخاری ترکیه ای رو این طوری درست کن 

⦁ اگر نسبت به بو و طعم حساسید و قادر به استفاده از موادی که ذکر شد نیستید، می توانید از چند تکه هویچ یا ساقه کرفس را هنگام پخت درون مرغ بیاندازید و بعد از اینکه این مواد بوی بد و هورمون ها و مواد مضر را جذب کردند، آنها را از درون ظرف خارج کنید و دور بریزید.

⦁ برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ و خوشمزه شدن مرغ از حداقل آب برای طبخ آن استفاده کنید و یا می توانید مرغ را داخل یک ماهیتابه دردار بگذارید و با حرارت ملایم بپزید تا به روغن بیفتد و به نوعی با آب و روغن خودش بپزد و سرخ شود و بعد همراه با پیاز سرخ کرده و ادویه ها آن را طعم دار کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    بوی مرغ را با برگ بو ازبین میبرید