شام ساده | شام ساده نونی | شام ساده چی بپزم؟

شام چی بپزم؟ | ایده‌های وسوسه‌ برانگیز برای درست کردن شام

ایده‌هایی که در این مطلب از ویکی گردی آمده است می‌تواند برای چند شب دغدغه شام چی درست کنم را از ذهن شما دور کند!

شام چی بپزم
ویکی گردی:

وعده شام در زندگی شلوغ امروزی از آن دسته وعده‌هایی محسوب می‌شود که اغلب افراد خانه را کنار هم جمع می‌کند. همچنین از آن‌جایی‌که همه خسته از کار روزانه هستند، به دنبال غذایی ساده و در عین ‌حال خوشمزه برای شام می‌گردند. ایده‌هایی که در ادامه آمده است می‌تواند برای چند شب دغدغه شام چی درست کنم را از ذهن شما دور کند!

انواع پاستا؛ به‌خصوص پاستای آلفردو

اگر این بار برای یافتن مواد لازم شام، یخچال و کابینت را زیر و رو کردید و به نتیجه‌ای نرسیدید، بهتر است پاستا آلفردو را امتحان کنید. کمی پاستای پنه آبکشی‌شده، مرغ تفت‌داده‌شده با کمی سیر و سس همراه خامه، یک پاستای خوشمزه به شما هدیه می‌دهد. می‌توانید کمی پنیر پارمزان، هم داخل سس و هم روی پاستای خود بپاشید و میل کنید. البته این مورد را به شدت برای ناهار هم پیشنهاد میکنیم تا دغدغه ناهار چی بپزم را هم برای یک روز نداشته باشید.

یک غذای فوری، ویژه روزهای شلوغ قبل از نوروز!

کوکوهای خوشمزه ایرانی

کوکو از آن غذاهای سریع و خوشمزه‌ای‌ست که می‌توانید علاوه‌بر سیب‌ زمینی، با سبزی، حبوبات پخته مثل عدس یا حتی لوبیا سبز آن را درست کنید؛ کافی‌ست پایه اصلی را انتخاب کنید، به آن ادویه و تخم‌ مرغ بزنید و داخل روغن سرخ کنید. یک کاسه ترشی لیته، کمی سبزی خوردن و دوغ محلی، بزم شما را کامل می‌کند.

جوجه تابه‌ای در طعم‌های مختلف

این بار که مرغ خریدید، سینه مرغ را جوجه‌ای برش دهید و با هر چه که دوست دارید طعم‌دارش کنید. برای هر وعده شام می‌توانید آن را یخ‌زدایی کنید؛ سپس با پیاز، فلفل دلمه و هویج در تابه سرخ کنید و در آخر به همراه نان، سر سفره آورید.

بادمجان شکم پر با سس گوجه فرنگی

اگر سرخ‌کن یا هواپز در خانه دارید، بادمجان را پوست بگیرید و درسته داخل آن‌ها قرار دهید تا بپزد. سپس از قسمت شکم برش دهید و بافت داخل آن را با قاشق کمی فشرده کنید. داخل شکم بادمجان را با گوشت چرخ‌شده و پیاز سرخ‌شده پر کنید. بعد داخل سسی که با پوره گوجه فرنگی و رب درست کرده‌اید بگذارید و تفت دهید. می‌توانید روی آن پنیر پیتزا هم بریزید. اگر هم پنیر پیتزا دوست ندارید، بعد از پخت با برنج و نان میل کنید.

سالاد سزار جذاب

کاهوی داخل یخچال فقط به درد سالاد فصل نمی‌خورد. آن‌ها را درشت خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید. یک تکه سینه مرغ را بکوبید و مزه‌دار کنید. بعد گریل کنید، برش دهید و روی کاهو‌ها بریزید. به کمی نان تست مربع‌مربع‌شده، روغن زیتون، کمی زیتون سبز یا سیاه، پنیر پارمزان و سس سزار نیاز دارید. حالا سالاد شما آماده است.

سیب ‌زمینی شکم‌پر

سیب‌زمینی‌ها را بشویید و داخل فویل بپیچید. بعد آن‌ها را داخل فر یا هواپز قرار دهید تا کامل بپزد. بعد از بیرون‌آوردن، از وسط برش دهید؛ اما نه به‌صورت کامل. داخل آن ژامبون خردشده، ذرت و هرچه را که دوست دارید با کمی پنیر پیتزا و نمک و فلفل بریزید تا با حرارت سیب‌ زمینی، پنیر هم آب شود. با این رسپی، یک غذای ساده، اما جذاب برای شام خواهید داشت.

غذا چی بپزم که نه گوشت بخواد نه مرغ ؟

عدسی یا خوراک لوبیا گرم

اگر دوست دارید شام خود را با نان میل کنید، عدسی و خوراک لوبیای گرم، به‌خصوص برای شب‌های سرد سال عالی‌ است. پایه اصلی این غذاها حبوبات است و می‌توانید برای عدسی از کمی سیب ‌زمینی و برای خوراک لوبیا از قارچ هم استفاده کنید. اگر حبوبات آماده داشته باشید، فوری غذایتان آماده می‌شود.

دمپخت گوجه و سیب ‌زمینی

قابلمه را روی گاز بگذارید و یک پیاز داخل آن خرد کنید. تا پیاز تفت می‌خورد، برنج را بشویید، سیب‌ زمینی را نگینی خرد کنید و آن را هم تفت دهید. گوجه را پوره و با زردچوبه و ادویه به مواد اضافه کنید. بعد آب و برنج را بریزید و بعد از کشیده‌شدن آب، برنج خود را دم کنید. این غذا با یک کاسه ماست و خیار یا ترشی کلم و یک لیوان دوغ محلی تکمیل می‌شود.

میگو کاجون آسان

استفاده از میگو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تهیه یک شام سریع و آسان است. روی میگوها کمی ادویه کاجون بریزید و آن‌ها را در ماهیتابه تفت دهید. طعم آن به‌قدری لذیذ است که اگر مهمان داشته باشید باور نمی‌کنند پخت آن‌ها تنها ۵ دقیقه طول کشیده است! آن را با سبزی یا سالاد برای شام میل کنید.

کاری نخود

این کاری نخود مظهر شام سالم برای تمام شب‌های هفته است! می‌توان آن را تنها در ۲۰ دقیقه آماده کرد. نخود را با سیر، زنجبیل، زیره و پودر کاری به همراه رب و پوره گوجه بپزید و بعد با برنج کته سرو کنید.

تخم ‌مرغ با دستورهای مختلف

نیمرو را فراموش کنید و این بار برای شام تخم ‌مرغ را با اسفناج و پیاز تفت‌داده‌شده بپزید که اسمش نرگسی است؛ یا به تخم‌مرغ‌های همزده، فلفل دلمه و گوجه ریزشده اضافه کنید و بعد داخل ماهیتابه بریزید تا یک املت به‌سبک ایتالیایی‌ها برای شام داشته باشید. هنگام استفاده از تخم‌ مرغ، خلاقیت خود را محدود نکنید و هرچه را که دوست دارید امتحان کنید.

کله ‌گنجشکی اصفهانی

اگر گوشت چرخی دارید آن را با ادویه، پیاز رنده‌شده، نمک، فلفل و آرد نخودچی خوب ورز دهید. بعد به‌اندازه کله گنجشک آن را گرد کنید و با پیاز سرخ‌شده، سس رب و پوره گوجه بگذارید بپزد. می‌توانید در مراحل آخر پخت، سیب‌ زمینی را خرد کنید و داخل آن بریزید. حالا شما یک غذای اصفهانی دارید که هم با برنج و هم با نان می‌توانید برای شام سرو کنید.

با اسفناج چی بپزم؟ | طرز تهیه 3 غذا خوشمزه و پرخاصیت

پلوتن ساده و خوشمزه

یک برنج کته درست کنید و اگر دوست دارید کمی شوید هم درون آن بریزید. بعد یک تن ماهی را هم بجوشانید و همراه با برنج سرو کنید. یک کاسه ترشی سیر هم می‌تواند این غذای ساده و در عین ‌حال مقوی را تکمیل کند؛ البته به‌شرطی که صبح فردا قرار نباشد سر کار بروید!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر