پراید | ممنوع شدن پراید در جزیره کیش

ورود پراید به کیش ممنوع شد | ورود چه خودروهایی به کیش ممنوع است؟

در جدیدترین اطلاعیه ورود پراید در جزیره کیش ممنوع اعلام شد. جزئیات بیشتر را درادامه بخوانید.

جاهای دیدنی کیش
ویکی گردی:

ورود پیکان و پراید در ایام تعطیل عید به کیش ممنوع شد. رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران کیش از ممنانت ورود خودروهای مستعمل به ویژه پراید و پیکان در تعطیلات نوروز به جزیره کیش خبر داده است و نبود بلیت پرواز به کیش را  ناشی از گارانتی هتل ها و حضور افراد سودجو می داند. پراید و پیکان به تازگی به جمع خودرو های ممنوعه قرار گرفته اند.

چه خودروهایی می توانند وارد جزیره کیش شوند؟

در چند سال اخیر برای خودروهایی که از طریق لندی کرافت به کیش منتقل می شوند، محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. در مرحله اول شما باید برگه معاینه فنی معتبر را همراه خود داشته باشید. اگر خودرو شما داخلی است، سال ساخت آن باید بعد از سال 1390 و اگر خودرو شما خارجی است باید بعد از سال 1365 تولید شده باشند.

برای سفرهای نوروزی چگونه چمدان ببندیم؟

این قوانین به صورت جدی در بندرگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد، پس اگر مشمول این شرایط نیستید، وارد مسیر طولانی سفر به کیش با خودرو شخصی نشوید. اگر قصد دارید سفر شما به کیش ارزان تمام شود، می توانید با یکی از شرکت های هواپیمایی و بلیط لحظه آخری تهران کیش خود را به این شهر زیبا برسانید.

ورود چه خودروهایی به کیش ممنوع است؟

در کنار محدودیت های ذکر شده در بالا، مسئولین کیش در ایام تعطیلات نوروز نیز محدودیت های دیگری برای ورود ماشین به کیش در نظر گرفته اند. در ایام نوروز ورود اتوبوس، کامیون، مینی بوس و تاکسی، خودروهای ون و وانت به جزیره ممنوع اعلام می شود. البته کامیون های حمل سوخت و مواد اضطراری می توانند با ارائه مجوزهای رسمی و از طریق بندرگاه های اعلام شده خود را به کیش برسانند.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی چقدر است؟

در صورتی که سفر به کیش را با ماشین شخصی خود انتخاب کرده باشید، هزینه هایی برای حمل ماشین از طریق لندی کرافت و هزینه ورود خودرو به کیش را باید پرداخت کنید.

هزینه برای خودروهای شخصی چیزی حدود 500 هزار تومان است. به ازای هر فردی که همراه با لندی کرافت سفر می کند نیز هزینه ای جداگانه بین 30 تا 50 هزار تومان دریافت می شود. در حین سفر می توانید داخل خودروی شخصی خود نشسته و یا بر روی عرشه کشتی بروید. هزینه ورود ماشین به جزیره کیش نیز هزینه ای جداگانه دارد.

شما به ازای 5 روز اقامت در کیش باید 350 هزار تومان هزینه پرداخت کنید و اگر سفر شما بیش از 5 روز طول بکشد، به ازای هر روز اضافه 70 هزار تومان دیگر پرداخت خواهید کرد. در کیش هتل های مختلفی وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را برای محل اقامت خود انتخاب کنید. هتل ترنج کیش یکی از این هتل های استاندارد و ایده آل است.

مسیرهای زمینی برای ورود به کیش

برای ورود به کیش چند بندر وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آن ها را که سر مسیرتان قرار دارد، انتخاب کنید.

بندر چارک یکی از پرترددترین بنادر برای ورود به جزیره کیش است که لندی کرافت های آن هر روزه بین چارک و کیش در رفت و آمد هستند. فاصله این بندر تا کیش حدود 32 کیلومتر بوده و سفر شما با لندی کرافت می تواند حدود 2 ساعت طول بکشد.

زیباترین مناطق دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

بندر آفتاب بندر دیگری است که می تواند شما را به کیش برساند. این بندر تا کیش تنها 18 کیلومتر فاصله داشته و ظرف کم تر از یک ساعت شما به کیش خواهید رسید. البته لازم به ذکر است که این بندر تعداد کمی شناور داشته و لندی کرافت های آن با تاخیر بیشتری حرکت خواهند کرد.

بندر لنگه مسیر دیگری است که شما را به کیش خواهد رساند. این بندر طولانی ترین فاصله را تا کیش داشته و سفر از طریق آن می تواند تا 5 ساعت نیز طول بکشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • محمد

    شروع تبعیض بین پولدارهاواقشار کم در آمدکلید خورد قابل توجه قابل توجه مسئولینی چه از عدالت علی صحبت میکنن🎃🎃