غذای بدون گوشت | معرفی غذای بدون گوشت

10 غذای بدون گوشت و مرغ که برای شام و ناهار میتونین بپزین

دغدغه افرادی که به گوشت و مرغ علاقه ندارند، پیدا کردن غذای خوشمزه است. لیستی از طرز تهیه غذای بدون گوشت و مرغ انتخاب غذا را برای این افراد راحت میکند.

غذای بدون گوشت
ویکی گردی:

غذای بدون گوشت و مرغ برای شام و نهار چی بپزم؟ با چی بپزم دیگه نگران ایده غذای شام و نهار نباشید. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی سعی دارند از استفاده گوشت در برنامه غذایی خود بکاهند و غذاهای دیگری را جایگزین غذاهای گوشتی بکنند. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که اگرچه در گذشته غذاهای سنتی بدون گوشت رایج بود؛ اما امروزه ما شاهد تنوع غذایی بسیار بالایی در رابطه با غذای بدون گوشت هستیم و شما میتوانید ساده ترین و مدرن ترین غذاها را بدون استفاده از گوشت تهیه و طبخ کنید و حتی در میهمانی های خود نیز سرو نمایید. در این بخش از آشپزخانه ویکی گردی قصد داریم 10 غذای بدون گوشت را برای شما کاربران گرامی معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید غذای مورد علاقه خود را در جهت سلامتی خود انتخاب نمایید.

غذاهای نونی بدون گوشت

در رژیم غذایی ایرانیان غذاهای نونی با اهمیت ترین غذاها به شمار می روند. در این بخش از ویکی گردی به معرفی تعدادی از غذاهای نونی بدون گوشت خواهیم پرداخت.

با اسفناج چی بپزم؟ | طرز تهیه 3 غذا خوشمزه و پرخاصیت

فلافل اهواز

یکی از ارزان قیمت ترین و محبوب ترین غذاهای نقاط مختلف جهان فلافل می باشد. در کشور ما نیز فلافل طرفداران زیادی دارد و در جنوب کشور بالاخص آبادان و اهواز به شیوه بسیار خاصی درست می شود به طوری که زبان زد خاص و عام شده و مسافران زیادی برای تجربه طعم این فلافل های خوشمزه به این منطقه سفر میکنند. در تهیه فلافل موادی همچون نخود، سیر، پیاز، جعفری، تخم گشنیز و... بکار برده می شود.

سمبوسه خانگی

سمبوسه یکی از غذاهای سریع و خوشمزه ای به شمار می رود که ریشه آن به آبادان برمیگردد و اکثرا در شهرها و مناطق جنوبی ایران رایج است. سمبوسه را در اکثر بازار ها مشاهده می کنید که به فروش می رسد چرا که یک غذای فست فودی محسوب می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه به موادی همچون سیب زمینی، پیاز، روغن، نان لواش، زردچوبه، جعفری و... نیاز دارید.

کشک کدو

یکی از غذاهای کرمانی که دارای کالری کمتری است و به واسطه داشتن کشک غنی از کلسیم میباشد کشک کدو نام دارد. کشک کدو یکی از گزینه های بدون گوشت است که بسیار طعم متفاوت و منحصر به فردی دارد. فیله گوجه فرنگی، کدو سبز، پیاز داغ، پودر مغز گردو، کشک، سیر داغ، نعنا داغ و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می باشد.

کله جوش اصفهان

کله جوش از غذاهای قدیمی به شمار می رود که در اکثر شهرهای ایران تهیه می شود و معروفترین آنها کله جوش قزوینی، کله جوش اصفهانی، کله جوش ترکی می باشد. در این مطلب از نمناک قصد داریم کله جوش اصفهانی را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم. این غذا جزو غذاهای بدون گوشت محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم چنانچه به دنبال یک غذای بدون گوشت هستید با خیال راحت این غذا را با استفاده از موادی همچون کشک، مغز گردو، پیاز، زردچوبه و... تهیه کنید.

خورشت های بدون گوشت

چنانچه علاقه مند به پختن خورشت های بدون گوشت هستید پیشنهاد می کنیم در این بخش از نمناک ما را همراهی کنید تا با چند مورد از این خورش ها آشنا شوید.

خورشت ترش تره گیلان

یکی دیگر از غذاهای بدون گوشت که در منطقه گیلان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است ترش تره می باشد. این غذای خوشمزه معمولاً در کنار پلو یا ماهی کولی سرخ شده سرو میشود. از جمله موادی که در تهیه این غذای خوشمزه به کار برده می شود می توان به اسفناج تازه، سبزی، روغن، تخم مرغ، سیر، برنج خام، پیاز سرخ کرده و... اشاره کرد. تقریبا 30 دقیقه زمان نیاز است که این غذا آماده شود.

کوکو کدو حلوایی مجلسی با طعم بسیار خوشمزه + طرز تهیه

خورشت قورمه سبزی بدون گوشت

شاید در ذهن تان نگنجد که قورمه سبزی را بدون گوشت بپزید اما باید بدانید که همیشه قرار نیست که با گوشت و مواد پر ملات قورمه سبزی را تهیه و طبخ کنید. آن دسته از افرادی که رژیم غذایی خود را به سبک گیاه خواری پیش می برند با غذایی که در این بخش معرفی خواهیم کرد سازگاری بیشتری خواهند داشت. قورمه سبزی بدون گوشت غذای دیگری است که بدون استفاده از گوشت تهیه می شود و در تهیه آن موادی همچون سبزی قورمه، لوبیا چیتی، آبلیمو، لیمو امانی، پیاز، زعفران و... به کار برده می شود. پیشنهاد می کنیم حتما طعم این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

باقلا قاتق گیلان

باقلا قاتق از مشهورترین غذاهای خطه ی شمال به شمار می رود که متعلق به استان گیلان می باشد. این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه گیاهخواران به شمار می‌رود چراکه بدون استفاده از گوشت تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون تخم مرغ، شوید، کره یا روغن زیتون، سیر زردچوبه و... به کار برده می شود. چنانچه به این منطقه سفری داشتید پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده طعم متفاوت و بی نظیر این غذا را بچشید.

خورشت قیمه با قارچ

همانطور که میدانید قیمه یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود و در هر منطقه به روش خاصی تهیه می شود. قیمه با قارچ نیز یکی از انواع خورشت قیمه به شمار می رود که بدون استفاده از گوشت تهیه و طبخ می شود. پیاز، قارچ، آب گوشت، لپه، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.

کوکو تره غذایی لذیذ، سبک و مناسب برای وعده شام

دمی گوجه

غذایی که با مواد بسیار ساده و در دسترس تهیه می شود دمی گوجه نام دارد که در سریعترین زمان ممکن و با کم هزینه ترین مواد پخته می شود. این غذا به خاطر همین سادگی و راحتی بسیار پرطرفدار است. از جمله مواد تشکیل دهنده این غذا می توان به برنج، رب گوجه فرنگی، پیاز، کره، کره و... اشاره کرد.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر