سبزه عید | آماده کردن سبزه عید برای سفره هفت سین

آموزش کاشت سبزه عید فوری و با کلاس | ایده تزیین سفره هفت سین با سبزه تراریوم

وقت زیادی به آغاز سال نمونده و دیگه زمان برای کاشت سبزه ندارید، اگر تمایل دارید مثل همیشه خودتون سبزه سفره هفت سین رو آماده کنید، ایده زیر کاملا کاربردیه.

سبزه عید
ویکی گردی:

اگر دوست دارید در زمان کمی یک سبزه عید شیک و زیبا تهیه کنید، پیشنهاد ما سبزه عید تراریوم آبی است. کاشت سبزه عید آبزی کار سختی نیست. به این منظور باید سبزه یا گیاهان آبزی را تهیه کرده و در بستر مناسبی از شن و ماسه درون تنگ یا آکواریوم قرار دهید.

شاید تصور کنید تهیه کردن یک آکواریوم کوچک شیشه ای و زیبا که ترکیبی از سبزه و ماهی را در خود جای داده باشد؛ کار بسیار سختی باشد، اما این طور نیست و شما به آسانی می‌توانید این باغ آبی شیشه‌ای را تهیه کنید و سفره هفت سینتان را با آن زیباتر کنید.

چیدمان سفره هفت سین به سبک خانم های با سلیقه + عکس

در ادامه با نحوه کاشت سبزه آبزی یا همان گیاهان آکواریومی، آشنا می‌شوید.

کاشت سبزه آبزی چگونه است؟

اینکه یک گیاه بتواند در آب به حیات خود ادامه دهد، علاوه بر داشتن جنبه‌های زیبایی، محلی برای مخفی شدن بعضی گونه‌های ماهی ایجاد می‌کنند و محرکی برای تولید مثل ماهی‌ها هم هستند.

برای کاشت سبزه آبی در اولین قدم لازم است به مقدار کافی شن تهیه کنید. می‌توانید از شن‌های معمولی استفاده کنید و البته لازم نیست شن‌ها را شستشو دهید. چرا که املاح موجود در آن برای ریشه گرفتن گیاهان لازم است.

پس از آن که کف آکواریوم را به قطر سه سانتی‌متر از شن شسته نشده بستر دادید؛ مجددا با یک لایه دیگر (حدود سه سانتی‌متر) از شن کاملا شسته شده و لای گرفته روی بستر قبلی را پوشش دهید تا گل و لای موجود در شن، آب آکواریوم را گل‌آلود نکند.

با توجه به اینکه گیاهان آبزی که به این منظور استفاده می‌شوند، عمق‌های متفاوتی از ریشه‌ها را دارند، لازم است در این روش، عمق بستر در یک طرف آکواریوم زیاد باشد و به تدریج به طرف دیگر شیب پیدا کرده و عمق آن کمتر شود. بنابراین در زمان کاشت، گیاهانی که ریشه عمیق دارند، در قسمت عمیق بستر کشت می‌شوند و گیاهانی که ریشه کوچک دارند در قسمت کم عمق؛ این کار باعث می‌شود گیاهان با ارتفاع بالاتر مانع رسیدن نور به گیاهان کوچک‌تر نشوند.

از گیاهان آکواریومی که برای کاشت استفاده می‌شوند، می‌توان به خزه کریسمس، پرطاووسی سنبله‌ای، علف ستاره‌ای، دم گربه‌ای، کرفسی، کابومبا سبز، علف مویی، آزولا و … اشاره کرد.

آموزش کاشت سبزه عید آبزی به صورت مرحله به مرحله

  •  کل کف آکواریوم را با بستر مناسب (شن و ماسه) پوشانده و بعد گیاه را داخل آن بکارید. کاشت گیاه باید به صورتی باشد که گیاهانی که ریشه عمیق دارند، در قسمت عمیق‌تر بستر کشت قرار بگیرند.
  •  اگر آکواریوم به آب بیشتری نیاز دارد، اضافه کنید.
  •  دمای مورد نیاز آب برای نگهداری سبزه آبزی ۲۲ درجه تا ۲۷ درجه و با ph خنثی است.
  •  نور طبیعی برای این کار کفایت کرده و نیازی به استفاده از نور‌های مهتابی نیست.

ایده جالب کاشت سبزه در پوست تخم مرغ

نکاتی که باید در مورد کاشت سبزه عید آبزی بدانید

  1.     بذر آبزی را می‌توانید از فروشگاه‌های گل و گیاه قسمت فروش بذر تهیه کنید. برای سبز شدن بذر‌ها باید ته تنگ کمی آب بریزید و بذر گیاه آبزی را روی آب بریزید و تنگ را جای پرنور بگذارید. بعد از چند روز، بذر‌ها سبز می‌شوند.
  2.     حتما از تنگ یا آکواریوم دهانه گشاد استفاده کنید تا اکسیژن کافی برای ماهی، تامین شود.
  3.     زمان خاصی برای کاشت سبزه آبی وجود ندارد و می‌توان در هر زمانی از سال، این کار را انجام داد.
  4.     بهتر این است که قبل از کاشت گیاهان، سنگریزه‌های تزئینی را جایگذاری نمایید.
  5.     از اشیای نوک‌تیز و خشن برای قرار دادن درون آکواریوم یا تنگ شیشه‌ای استفاده نکنید.
  6.     فضای آکواریوم را پر از سبزه نکنید. فضای کافی برای حرکت آزادانه ماهی‌ها هم قرار دهید.

پیشنهاد ما

در انتها با توجه به اینکه زمان کمی دارید بهترین پیشنهاد تهیه چند گیاه آکواریومی کوچک از آکواریومی هاست که قیمت زیادی هم ندارند و همانند یک گیاه آپارتمانی رشد کرده و تکثیر می شوند و تا مدتها از زیبایی آن هم لذت خواهید برد. آنها را همانطور که گفته شد تهیه و در تنگ مورد نظرتان داخل آب و شن بکارید و از زیبایی سبزه مدرن و متفاوتتان لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر