لکه عطر | تمیز کردن لکه عطر

لکه عطر را چگونه پاک کنیم؟ | روش های از بین بردن لکه عطر

لکه عطر و دئودورانت که روی لباس ها ایجاد شده است به مرور زمان سخت تر می شوند اما می توانید آن ها را فقط با چند روش ساده در خانه از بین ببرید.

لکه عطر
ویکی گردی:

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید لکه عطر را چگونه پاک کنیم؟ اگر فقط کمی به آراستگی خود اهمیت بدهیم، استفاده از عطرها و ادکلن‌ها در برنامه روزانه‌مان جای مخصوص به خود را خواهند داشت. اما گاهی ممکن است با لکه عطر روی لباس مشکی یا لکه عطر روی لباس روشن‌مان مواجه شویم. اما جای عطر را چگونه می‌توان پاک کرد و روش پاک کردن لکه عطر از روی لباس با جنس‌های مختلف چه روشی دارد؟

مواردی که ممکن است در خصوص اینکه لکه عطر را چکونه پاک کنیم؟ با آن مواجه شوید به صورت زیر است.این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بدانید لکه عطر را چگونه پاک کنیم؟

بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

ماندن جای عطر و همچنین دئودورانت‌ها و مام‌ها، و در نتیجه نیاز ما به اطلاع داشتن از راه‌های از بین بردن لکه عطر روی لباس و اینکه لکه عطر را چگونه پاک کنیم، وجود روغن، الکل و برخی مواد شیمیایی است. این مواد در صورت مجاورت با برخی مواد شوینده و نرم کننده ممکن است گسترده‌تر شوند. اما جای نگرانی نیست؛ در ادامه ترفندهایی برای از بین بردن لکه عطر روی لباس، پاک کردن لکه مام، لکه عطر روی چرم و... را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

لکه عطر روی لباس مشکی

الکل یک از پاسخ‌ها به سوال "لکه عطر روی لباس با چی پاک میشه" است. الکل حلال مناسبی برای چربی و بوده و در نتیجه، می‌تواند به ما در پاک کردن لکه عطر از روی لباس کمک کند. برای از بین بردن لکه عطر روی لباس مشکی و حتی لباس های دیگر، یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید و آنقدر روی جای عطر بمالید تا لکه از بین برود. در ادامه کمی صابون را روی لکه بمالید تا جای عطر کاملا محو شود. نهایتا لباس را بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. نکته مهم در از بین بردن لکه عطر روی لباس با الکل این است که از آب گرم استفاده نکنید تا لکه عطر سرسخت‌تر نشود.

لکه عطر روی لباس روشن

جوش شیرین یکی از پاک کننده‌های غیر شیمیایی و پرکاربرد در منازل است که برای از بین بردن لکه عطر روی لباس روشن نیز به خوبی عمل می‌کند. اما با استفاده از جوش شیرین لکه عطر را چگونه پاک کنیم؟روش کار بسیار ساده است؛ ابتدا یک محلول آب و جوش شیرین تهیه کنید و لکه عطر را در آن قرار دهید. پس از گذشت 15 دقیقه، لباس را بشویید و خواهید دید که جای عطر کاملا محو شده است. این روش هم برایاز بین بردن لکه عطر روی لباس سفید و هم برای پاک کردن لکه عطر روی لباس مشکی، بسیار مناسب است.

از بین بردن لکه عطر از روی چادر مشکی

برای پاک کردن لکه عطر از روی چادر مشکی و همین طور لباس های دیگر و همین طور جای عطر از روس لباس از محلولی از آب و گلیسرین با نسبت مساوی استفاده کنید. لباس را در این محلول قرار دهید و بعد از یک الی دو ساعت با آب سرد و صابون بشویید.البته روش دیگری برای استفاده از گلیسرین و اینکه لکه عطر را چگونه پاک کنیم نیز وجود دارد. در این روش ابتدا باید لکه را زیر آب (ترجیحا با فشار) بگیرید. مقدار کمی گلیسرین روی جای عطر بریزید و با انگشت رو آن ضربه بزنید تا لکه نرم شده و از بین بردن لکه عطر روی لباس ساده‌تر شود. نهایتا لباس را دوباره زیر آب بگیرید و با دست روی لکه بکشید تا پاک شود.

ازبین بردن لکه ی عطر روی لباس

مانند روش قبل، ابتدا مقدار کمی محلول آب و سرکه (به نسبت یکسان) آماده کنید. یک اسفنج تمیز را به این محلول آغشته کنید و برای پاک کردن لکه عطر روی لباس ، آن را روی لکه بمالید. توصیه می‌کنیم اسفنج را از مرکز لکه و جای عطر به خارج آن بکشید. برخی آمونیاک را نیز برای پاک کردن لکه عطر از روی لباس توصیه می‌کنند. تنها کافی است جای عطر را در آمونیاک خیس کنید و سپس با آب سرد و مقدار کمی مایع ظرفشویی بشویید.

مضرات عطر و اسپری های خوشبو کننده برای جنین

پاک کردن لکه مام

پرکاربردترین روش‌های از بین بردن لکه عطر روی لباس را در پاسخ به سوال "لکه عطر را چگونه پاک کنیم؟" شرح دادیم. اکنون سراغ یک دغدغه مهم دیگر در همین دسته می‌رویم: پاک کردن لکه مام.لیمو به عنوان یک سفیدکننده خانگی و طبیعی در کنار نور خورشید، برای پاک کردن لکه مام و دئودورانت نتیجه فوق العاده‌ای دارد. فراموش نکنید که برای پاک کردن لکه مام از روی لباس‌های تیره، ابتدا آب لیمو را ابتدا در مقداری آب حل کنید.

برای پاک کردن لکه مام از روی لباس ابتدا جای لکه را در آب لیمو کاملا خیس کنید و آن را به مدت 15 دقیقه در آفتاب قرار دهید. سپس روی آن کمی نمک بریزید و یک برس تمیز را به آرامی روی آن بکشید تا لکه مام و یا لکه دئودورانت کاملا پاک شود. نهایتا لباس را با آب معمولی بشویید و در آفتاب خشک کنید.

برطرف کردن لکه عطر روی چرم

  1. پس از بررسی روش‌های پاک کردن لکه عطر از روی لباس به برطرف کردن لکه عطر روی چرم می‌رسیم. اگر لکه عطر روی چرم تازه است، کافیست از یک دستمال کاغذی برای جذب رطوبت عطر استفاده کنید. اما اگر مدتی از ایجاد جای عطر روی چرم گذشته است، روش‌های زیر را امتحان کنید:
  2. مقداری آب گرم را با مقدار کمی صابون مایع مخلوط کنید تا روی آن کف ایجاد شود. این کف را با استفاده از یک اسفنج تمیز روی لکه عطر روی چرم بمالید. در ادامه سریعا رطوبت آن را با یک دستمال کاغذی بگیرید. این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه عطر روی چرم کاملا از بین برود.
  3. اگر روش قبل لکه عطر روی چرم را کاملا پاک نکرد، کمی پودر ذرت روی لکه قرار دهید. بعد از 30 دقیقه، با برسی تمیز پدر ذرت را روی لباس بکشید و پراکنده کنید. اگر لکه کاملا محو نشد می‌توانید یک بار دیگر این مراحل را برای بز طرف کردن لکه عطر روی چرم تکرار کنید.

متولدین هر ماه از چه عطر هایی باید استفاده کنند؟

امیداریم این ترفندها به شما در از بین بردن لکه عطر روی لباس مشکی، لکه عطر روی لباس روشن، پاک کردن لکه مام، لکه عطر روی چرم و... کمک کرده باشد. بهتر است عطر را از فاصله دور اسپری کنید یا بهتر، آن را به نقاط نبض دار بدن‌تان بزنید تا هم مانند یک فرد حرفه‌ای از عطر و ادکلن‌تان استفاده کرده باشید، و هم نیازی به پرسیدن این سوال که لکه عطر را چگونه پاک کنیم، نداشته باشید.

لکه هایی که با استفاده از عطر و دئودورانت روی لباس ها ایجاد شده است به مرور زمان سخت تر می شوند اما می توانید آن ها را فقط با چند روش ساده در خانه از بین ببرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر