زعفران | دم کردن زعفران

مناسب ترین روش دم کردن زعفران! | زعفران رو به سبک کدبانو ها دم کن + فیلم

معمولا زعفران را مانند چای دم میکنیم اما روش جدیدی هم آمده است به نام دم کردن زعفران با یخ که باعث خوش رنگ تر شدن زعفران می شود.

زعفران
ویکی گردی:

چگونه زعفران خوش رنگ داشته باشیم؟؟؟ تا پیش از این همیشه تصور می کردیم که زعفران را باید با آب جوش و داغ دم کنیم تا بیشترین رنگ دهی را داشته باشد اما زعفران طلای سرخ ایران روش دم کردن دیگری نیز دارد آن هم را روشی کاملا متفاوت یعنی با یخ که بهترین روش آن را در این بخش از نکات خانه داری ویکی گردی خواهیم گفت.

فیلم آموزش روش دم کردن زعفران

دستورالعمل دم کردن زعفران با یخ

مراحل اولیه درست مثل دم کردن زعفران با آب جوش است یعنی باید ابتدا زعفران را خوب کوبیده و پودر کنید.

 

چجوری پیاز داغ ترد و مجلسی درست کنم؟ + فیلم آموزشی

حالا به جای استفاده از آب داغ به چند قالب یخ نیاز دارید، تکه های کوچک یخ را در ظرفی که پودر زعفران را ریخته اید (ظرف باید شیشه ای باشد ) بریزید.

در این مرحله دیگر کار شما تمام است حالا اجازه دهید یخ ها در دمای محیط ذوب شوند؛ درست همان روندی که باعث رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود.

جالب است بدانید که تجربه افرادی که از این روش برای دم کردن زعفران استفاده کرده اند ثابت کرده است که روش دم کردن زعفران با یخ موجب هم خوشبو تر و هم خوشرنگ تر شدن دم کرده زعفران دم شده با روش سنتی آب جوش است.

 

روش نگهداری برگ مو در فریزر بدون تغییر رنگ + آموزش کامل

علاوه بر این می توانید این محلول را دریک ظرف دربسته مناسب و بهداشتی در فریزر نگهداری کنید و اطمینان داشته باشید که رنگ آن تغییر نخواهد کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ع م

    بنظرم برعکس جوشوندن بهتر رنگ میده وخوشبوتره چندین بارم امتحان کردم که میگم