آب دهان | ریختن آب دهان | دلایل ریختن آب دهان در خواب

علت و دلیل ریختن آب دهان در خواب + درمان های طب سنتی

ریختن آب دهان در خواب چه علتی دارد؟ مشکل ریختن آب دهان در خواب را چگونه بر طرف کنیم؟ در ادامه این مطلب از علت ها و درمان های ریختن آب دهان در خواب مطلع می شوید.

آب دهان
ویکی گردی:

ریختن آب دهان در خواب چرا و چگونه برای برخی رخ می دهد؟ زمانی که از خواب که بیدار می شوید، می بینید بالش تان با آب دهان تان خیس شده است و متوجه می شوید علت ریختن آب دهان در خواب بوده است ؛ بزاق اضافی است از دهان شما بیرون می ریزد هر چند ممکن است این اتفاق باعث احساس ناراحتی شود، ریختن آب دهان بیشتر در طول خواب رخ می دهد. در شب بازتاب قورت دادن مانند بقیه ماهیچه های صورت است این به این معنی است که بزاق شما می تواند انباشته شود و برخی از آنها می توانند از میان دو طرف دهان شما بیرون بریزند .

شرایط پزشکی برای آب دهان زیاد هایپرسلویشن نام دارد ؛ ریختن آب از دهان در حال خواب، گاهی نشانه ای از وضعیت عصبی، اختلال خواب و یا دیگر شرایط سلامتی است. شما ممکن است بعد از یک اتفاق مانند سکته مغزی یا فلج مغزی یا ام اس، بزاق بیشتری تولید کنید ولی زود قضاوت نکنید همه علل ریختن آب دهان در خواب این بیماری ها نیستند ؛ در ادامه این بخش از سلامت ویکی گردی به تمام علل آشنا خواهید شد.

ریختن آب دهان در خواب ؛ این اتفاق چه علتی دارد؟

وضعیت خواب:

معمول ترین علت ریختن آب دهان در هنگام خواب بسیار ساده است و این کار با جاذبه انجام می شود. وضعیتی که شما با آن می خوابید اغلب منجر به تجمع بزاق در دهان شما می شود. افرادی که به طرفین یا روی شکم خود می خوابند، بیشتر احتمال دارند که این اتفاق در آنها رخ دهد به خصوص اگر از طریق دهان تنفس می کنند، یا اگر مسیرهای سینوسی تنگی داشته باشند، بزاق انباشته شده ممکن است هنگام تنفس از دهان خارج شود.

کاربردهای جالب وازلین برای زیبایی پوست، مو و دندان

سینوس های مسدود شده از علت های ریختن آب دهان:

اگر گرفتگی بینی به خاطر سرما خوردگی و یا عفونت دارید، ممکن است متوجه شوید که بیش از حد معمول بزاق دارید و در شب بیرون میریزد. اگر به طور مرتب مجاری سینوسی و یا سینوس های شما مسدود باشند، ممکن است در تمام مدت آب از دهان شما بیرون بریزد. سینوس های مسدود شده باعث می شود که شما وقتی خواب هستید از دهان خود نفس بکشید و " تنفس دهان " به تولید بزاق بیشتری منجر می شود.

گٍرٍد یا ترش کردن معده از علت های ریختن آب دهان :

اختلال گٍرٍد (ترش کردن) یک بیماری گوارشی است که در آن محتویات معده شما به مری باز می گردد و به آستر مری آسیب می رساند.ترش کردن می تواند باعث مشکل بلعیدن و قورت دادن شود و یا باعث احساس وجود چیزی در گلو می شود.

عوارض جانبی داروها از دلیل های ریختن آب دهان:

برخی داروها می توانند باعث افزایش آب دهان شوند ؛ داروهای ضد روان شناختی ( به ویژه کلوزاپین ) و داروهایی که برای درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می گیرند، باعث تولید شدن بیش از حد آب دهان می شوند.

اختلالات قورت دادن و مشکل بلع  از دلایل ریختن آب دهان:

دیسفاژی عبارت است از هر شرایطی که دشواری بلعیدن را ایجاد می کند. اگر قورت دادن آب دهانتان زیاد شده، این می تواند نشانه هشدار باشد. ام اس، پارکینسون ، فساد عضلانی، و حتی برخی از انواع سرطان ها می توانند باعث دیسفاژی شوند و سختی در هضم آب دهان شما شوند.

آپنه خواب از علت های ریختن آب دهان:

زمانی که آپنه دارید، خواب شما قطع می شود چون بدن کاهی در طول شب تنفس نمی کشد ؛ آب دهان می تواند عامل خطر برای گرفتگی تنفس در خواب باشد. گرفتگی تنفس می تواند بسیار جدی باشد و باید تشخیص مناسبی داشته باشد.

اگر در شب زیادی آب دهان تولید می کنید، از خودتان بپرسید که آیا این نشانه ها را دارید یا خیر :

_صدای خر خر بلند بلند.

_وقتی از خواب بیدار می شوید، احساس تنگی یا توقف نفس داشتید.

_مشکلاتی در توجه و تمرکز در طول روز.

_خواب آلودگی در ساعات بیداری.

_با گلو درد یا دهان خشک از خواب بیدار شدن.

اگر یک یا چند تا از این علائم را علاوه بر ازدیاد آب دهان دارید، به یک پزشک مراجعه کنید.

گزینه های درمانی برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان در خواب

پیش بینی زمان مرگ آقایان ممکن شد!

1. وضعیت خواب:

اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که وضعیت خواب خود را تغییر دهید. با خوابیدن به پشت قادر خواهید بود کنترل جریان آب دهان خود را بهتر کنترل کنید تا بر روی صورت و یا بالش نریزد. اگر با خوابیدن به کمر مشکل دارید، ممکن است به این دلیل باشد که وقتی در یک موقعیت جدید می خوابید برای شما سخت باشد ؛ توجه داشته باشید که آیا احساس " خفگی " می کنید و یا در حالی که تلاش برای خوابیدن می کنید برگشت اسید دارید یا خیر. به سادگی می توان فهمید که اگر احساس مشکل یا سختی می کنید، یعنی مشکلی برایتان وجود دارد و فقط یک حس نیست.

2. درمان های خانگی برای رفع مشکل ریختن آب دهان در خواب:

مهم است که یک تعادل سالم از بزاق دهان در دهان داشته باشید بزاق نقش حیاتی در حفاظت از بدن شما در برابر عفونت ایفا می کند.اگر سعی می کنید کم تر بزاق داشته باشید، ممکن است بخواهید یک لیمو را گاز بگیرید. برخی از مردم بر این باورند که مرکبات می توانند بزاق شما را رقیق کنند و باعث شود که دهانتان مثل استخر شود ، هم چنین می توانید بیشتر آب بنوشید چون دهانتان را مرطوب می کند و تولید بزاق کم می شود.

3. دستگاه مندیبولار برای کاهش بزاق دهان :

دستگاه مندیبولار یک دستگاه دهانی است چیزی است که در دهان خود قرار می دهید که باعث شود شما راحت تر بخوابید و خرناس و بزاق را کم می کند.

4. دستگاه CPAP برای کاهش بزاق دهان :

اگر آب دهان نشانه آپنه خواب باشد، باید به دنبال درمان بگردید. رایج ترین درمان برای آپنه خواب چیزی است که فشار هوای مثبت مداوم ( CPAP ) نامیده می شود. ماشین CPAP نه تنها به شما برای داشتن خواب عمیق کمک می کند بلکه شما رامطمئن می کند که به طور خوبی در موقعیت خواب قرار گرفته اید و در شب درست تنفس می کنید.

5. تزریق بوتاکس برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان:

برخی افراد تصمیم می گیرند که رویکردی تهاجمی داشته باشند ؛ یک روش درمانی، تزریق بوتاکس به غدد بزاق است که دهان شما را احاطه می کند. این کار باعث می شود که غده های بزاق دهان از کار اضافی دور شوند ؛ این روش درمان دائمی نیست، چون در نهایت بوتاکس، تمام خواهد شد و غده های شما دوباره فعال خواهند شد.

6. جراحی برای رفع مشکل ریختن آب دهان:

مواردی وجود دارند که در آن یک پزشک توصیه می کند که غده های بزاق شما را از بدن جدا کنند. افرادی که به غدد بزاقی نیاز دارند معمولا ً مشکلات اساسی عصبی دارند که بسیار جدی تر از بیرون ریختن آب دهان در خواب هستند. این جراحی های به طور کلی در مهار ازدیاد تولید بزاق موفق هستند، اما باید ابتدا درمان های دیگری را امتحان کنند.

درمان های طبیعی و گیاهی برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان در خواب

به جای مصرف محصولات شیمیایی بر پایه مواد شیمیایی و دیگر روش های پزشکی که به نظر غیر ضروری و گران قیمت می رسد، چرا به دنبال چندین داروی خانگی نیستید که نه تنها برای شما در دسترس هستند، بلکه ارزان تر و سالم تر نیز هستند:

1. دارچین برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان:

یکی از رایج ترین روش ها برای درمان بزاق زیاد، دارچین است ؛ از آنجا که توانایی آن برای کاهش باکتری های موجود درون دهان کاملا ً قدرتمند است، دارچین می تواند تولید بزاق را فورا ً محدود کند. شما باید آن را به عنوان یک چای و چند بار در روز مصرف کنید تا وضعیتتان به تدریج بهبود یابد.

مقداری چوب دارچین پودر کنید و در داخل یک کیسه چای با آب داغ ترکیب کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.کمی عسل ( اختیاری ) برای مزه بهتر بریزید و به صورت روزانه بخورید.

2. میخک برای کاهش بزاق دهان:

میخک یک ادویه ویژه دیگری است که می تواند برای جلوگیری از تولید بزاق زیادی استفاده شود علاوه بر آن، به خاطر ترکیبات ضد التهاب و ضد باکتری، برای تخلیه میکروب ها از دهان بسیار عالی هستند.چند تکه گل میخک را پودر کنید و سپس با آب گرم مخلوط کنید ، شما می توانید این چای را روزانه بنوشید.

 نشانه های کمبود ویتامین در بدن چیست؟

3. ماست برای کاهش بزاق دهان :

ماست به شدت به خاطر توانایی اش در تنظیم دستگاه گوارش و نیز برای کاهش آروغ بعد از غذا، به عنوان دسر توصیه می شود.همچنین به عنوان سلاحی قوی برای مبارزه با بزاق زیادی شناخته می شود. یک فنجان ماست شیرین را بعد از یک وعده غذایی برای بهبود سیستم گوارش و کاهش بزاق زیادی مصرف کنید.

4. آب برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان:

مهم است که همیشه بدن خود را مرطوب نگه دارید وقتی آب از دهان شما وارد گلو می شود، در نتیجه مقدار بزاق را کاهش می دهد ؛ با این حال، به عنوان یکی از کوچک ترین درمان ها در مورد نحوه حذف بزاق زیادی در نظر گرفته می شود.

5. زنجبیل برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان:

زنجبیل یکی از موثرترین و مفیدترین روش ها است که می توانید مقدار بزاق زیاد در دهان خود را کاهش دهید.به خاطر خواص ضد التهابی آن، زنجبیل به طور کلی نه تنها برای دهان شما مفید است، بلکه مزایای بیشتری نسبت به دیگر ادویه جات آشپزی یافته در آشپزخانه دارد.می تواند میزان باکتری مضر را نیز کاهش دهد.

زنجبیل را به تکه های نازک ببرید و یکی از آن ها را در دهان خود بگذارید و چند دقیقه نگه دارید و این کار را به صورت روزانه انجام دهید تا کارایی زنجبیل را ببینید.

6. نعناع برای کاهش بزاق دهان:

نعناع نه تنها تنفس تازه را به طور طبیعی به همراه می آورد بلکه نقش کلیدی در کاهش بزاق زیادی دارد ؛ این به عنوان یکی از بهترین نکات در مورد نحوه حذف بزاق در نظر گرفته می شود چون بررسی شده که نعناع این توانایی را دارد که تولید بزاق را دستکاری کند. برای دیدن بهترین نتایج، شما باید برگ های نعناع را به مدت چند دقیقه به صورت روزانه در دهان خود نگه دارید.

7.قطع مصرف قند برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان:

وقتی با بزاق خود دچار مشکل می شوید، قند را کم کنید و یا از غذاهای شکر دار اجتناب کنید ؛ در مقابل وسوسه نوشیدنی های شیرین، آب نبات ها و دسرهای شیرین مانند بستنی مقاومت کنید.

8.لیمو برای کاهش بزاق دهان:

فواید متعددی برای لیمو وجود دارد که شامل کمک به تولید بزاق هم می شود ؛ شما می توانید تولید بزاق را تنظیم کنید و تشکیل بزاق اضافی را با مکیدن لیمو کاهش دهید.

9.دانه قهوه برای کاهش بزاق دهان و رفع مشکل ریختن آب دهان:

دانه های قهوه بزاق را جذب می کنند و دهانتان را خشک نگه می دارند آن ها را تمیز کنید و زیر زبان خود بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر