تمیز کردن شیشه‌ | ترفندهای تمیز کردن شیشه

تمیز و براق کردن شیشه با ترفندهای خانگی + فیلم آموزشی

اگر می‌خواهید از شر لکه‌های روی شیشه‌ خلاص شوید، به راحتی می‌توانید برای تمیز و براق کردن آن‌ از پاک کننده‌های خانگی و طبیعی که در منزل دارید استفاده کنید.

ZVQNQknIV2Es
ویکی گردی:

بهترین راه تمیز کردن شیشه پنجره. بهترین راه تمیز ماندن مداوم پنجره‌ها، تمیزی هفتگی آن‌ها است؛ اما بسیاری ازما طریقه تمیز کردن شیشه را بلد نیستیم. برای این منظور بهتر است از یک لکه بر قوی شیشه استفاده کنیم. بهترین جایگزین برای استفاده از مواد شیمایی، استفاده از تمیز کننده‌های خانگی است که کار با آن به شما هم آسیبی وارد نمی‌کند. بسیاری از این پاک کننده‌ها که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، در دسترس هستند و در همه خانه‌ها نیز پیدا می‌شوند. در ادامه با روش های تمیز کردن شیشه با ما همراه باشید.

آموزش تمیز کردن شیشه پنجره ها با محلول دست ساز

تمیز کردن شیشه با صابون

ساده‌ترین را برای تمیز کردن شیشه پنجره، استفاده از محلول صابون است که به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. تنها کافی است یک قاشق چایخوری پودر صابون را در چهار فنجان آب مخلوط کنید و محلول را درون یک اسپری بریزید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از محلول ابتدا گردو خاک پنجره را تمیز کنید، سپس محلول را روی شیشه اسپری کنید و با کمک یک دستمال نخی تمیز شیشه را پاک کنید.

تمیز کردن شیشه با سرکه

اگر می‌خواهید از شر لکه‌ها بعد از تمیز کردن شیشه پنجره خلاص شوید، می‌توانید از محلول سرکه استفاده کنید. سرکه برای از بین بردن لکه‌ها معجزه می‌کند تنها کافی است که چهار فنجان آب ولرم را به یک فنجان سرکه اضافه کنید. این محلول را روی پنجره اسپری کنید  و با یک اسفنج نرم محلول را روی شیشه پخش کنید تا از شر لکه و یا اثر انگشت رها شوید.

تمیز کردن شیشه پنجره با الکل

برای برق انداختن شیشه و آینه، الکل بسیار موثر است؛ اما توجه داشته باشید که الکل به تنهایی نمی‌تواند لکه‌های سخت را از بین ببرد و باید در کنار آن از آمونیاک و مایع ظرفشویی استفاده کنید. در این مرحله به یک فنجان الکل، یک قاشق سوپ خوری آمونیاک و چند قطره مایع ظرفشویی نیازمندید. این محلول را روی پنجره‌ها اسپری کرده و به آرامی روی لکه‌ها بمالید. زمانی که لکه‌ها ناپدید شدند، پنجره ها را با استفاده از یک پارچه کتان یا کهنه پاک کنید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده کردن از این محلول برای تمیز کردن شیشه پنجره، در زمانی انجام شود که نور خورشید به پنجره‌ها نتابد.

استفاده از لیمو برای تمیز کردن شیشه پنجره

با توجه به خاصیت اسیدی لیمو، استفاده از آن برای تمیز کردن‌ پنجره‌های کثیف بسیار کاربردی است. هنگام استفاده از این روش لازم است 2 عدد لیموترش را آبگیری کنید و با نصف فنجان سرکه سفید و 4 فنجان آب مخلوط کنید؛ این محلول را روی شیشه اسپری کرده و با استفاده از دستمال نرم پاک کنید.

تمیز کردن شیشه پنجره با نشاسته ذرت

نشاسته ذرت نیز یکی از مواد طبیعی در دسترس است که برای  تمیز کردن شیشه بسیار کاربرد دارد؛ برای درست کردن این محلول تمیز کننده به 2 قاشق سوپ خوری نشاسته، نصف فنجان الکل و نصف فنجان سرکه سفید نیاز دارید؛ این مواد را به 4 فنجان آب ولرم اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا هیچ توده‌ای باقی نماند و نشاسته ذرت به خوبی حل شود. این محلول را به پنجره بمالید و از اسفنج مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

تکنیک پارک دوبل آینه بغل + فیلم آموزشی

چگونه شیشه‌ های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

سریع‌ترین و در عین حال ساده‌ترین راه برای تمیز کردن شیشه پنجره‌ آپارتمان این است که یک کیت شستشوی کامل پنجره برای خود تهیه کنید. محتوای کیت ممکن است خیلی ممتاز نباشد. با این حال، کیت شستشو گزینه‌ای خارق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند هرچه سریعتر فرایند تمیز کردن را شروع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر