شام | نخوردن شام | عوارض نخوردن شام

اگر شام نمی خورید حتما بخوانید! | مضرات نخوردن شام برای بدن که نمی دانستید

امروزه باوری کاملا اشتباه برای نخوردن شام به عنوان کمکی در کاهش وزن وجود دارد که مضررات جبران ناپذیری به جای خواهد گذاشت در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی با ما همراه باشید.

شام
ویکی گردی:

شام بخورید حتی دو یا سه لقمه نان زیرا در صورت نخوردن آن عواقبی به دنبال شماست! ائمه اطهار و امامان توصیه های بسیار مفید و خوبی در مورد خوردن شام و سلامت جسم و روح دارند که در کتاب هایی همچون مفاتیح الحکایات و الکافی و.. به چشم می خورند. باوری که به اشتباه در میان افراد جوامع گوناگون گسترده است نخوردن شام به دلیل جلوگیری از افزایش وزن و رعایت ودنبال کردن رژیم لاغری است که پیشوایان دینی در این مورد احادیثی مطرح کرده اند که بسیار قابل توجه است .

مضرات نخوردن شام برای بدن

در این مورد سخنی از امام صادق (ع) نقل شده است که ایشان می فرمایند:با نخوردن شام رگی در بدن می میرد که هرگز دیگر زنده نخواهد شد.

شام را ساعت چند بخوریم؟

همچنین امام علی (ع) می فرمایند:حضرت محمد در ابتدای تاریکی شب شام می خورد و این امر بسیار برای سلامت تن مهم است چرا که اگر خوردن شام به دیر وقت موکول شود بدن را به تباهی می کشد.

حضرت محمد (ص) می فرمایند:نخوردن شام انسان را پیر می کند.

از تمام سخنان ائمه توصیه ای کارساز به دست می آید که آنها توصیه کرده اند که حتما شام بخورید حتی سه لقمه نان و نمک که تاکیید آنان را نشان می دهد.

1. اولین آسیب مربوط به حذف وعده شام افزایش وزن است. زمانی که یک وعده غذایی را مثل شام حذف می‌کنید، برای وعده‌های غذایی بعدی بدن به شدت گرسنه است و باعث پرخوری و چاقی می‌شود.

همچنین با توجه به گرسنگی زیاد بدن و نرسیدن مواد مغذی، بدن یک حالت تدافعی به خود می‌گیرد و متابولیسم و سوخت و ساز را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه باعث می‌شود افراد در میان مدت افزایش وزن را تجربه کنند.

2. از مضرات دیگر حذف وعده شام می‌توان به کاهش حجم عضلات اشاره کرد و  زمانی که ماده مغذی در میان نباشد، رشد بدن با اختلال رو به رو می‌شود.

3. از دیگر آسیب‌های حذف وعده شام از دست دادن انرژی است که این افراد به دلیل عدم مصرف غذا در وعده شام، در وعده صبح گرسنگی زیاد را تجربه می‌کنند و با کاهش انرژی رو به رو می‌شوند. در این صورت افراد مجبور می‌شوند در مصرف وعده صبحانه زیاده روی کنند و در نتیجه باعث چاقی آن‌ها می‌شود.

 4 پیشنهاد جذاب و لذیذ برای شام امشب + طرز تهیه

اختلال در نوسانات برخی از هورمون‌ها به خصوص تنظیم کننده خلق و خو مانند سروتونین، از دیگرعوارض مربوط به نخوردن شام است که تاثیرمنفی آن در اخلاق این افراد مشاهده می‌شود.

4. یکی از ضررهای مهم مربوط به نخوردن شام، کم خوابی و بدخوابی است. اگر دقت کنید زمانی که گرسنه هستید به درستی استراحت نمی‌کنید یا در میان استراحت بیدار و با کاهش کیفیت خواب رو به رو می‌شوید. در نهایت تمام عوارض مربوط به شام نخوردن منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن و کاهش قدرت مقابله با بیماری‌های عفونی و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر