مهمان | مهمان نوازی | آداب مهمان نوازی

وقتی مهمون داری این 9 تا کار رو هرگز انجام نده! | روش صحیح مهمان نوازی

برای اینکه فرد مهمان نوازی باشید علاوه بر کارهایی که از والدین آموخته اید و همیشه انجام می دهید یک سری از کارها را اصلا نباید جلوی مهمان انجام دهید.

مهمان
ویکی گردی:

تمام اقوام ایرانی مهمان نواز هستند و مهمان داری آنان زبان زد خاص و عام است. بسیاری از ما نکات مهم مهمان داری را از والدینمان آموخته ایم. برای اینکه میزبان خوبی باشید نه تنها باید نکاتی را رعایت کنید، بلکه بهتر است کارهایی را که در این بخش از ویکی گردی آورده ایم، را هرگز هنگامی که مهمان دارید انجام ندهید.

با همسر و بچه تون بد اخلاقی نکنید

بعد از آمدن مهمانان با خوشرویی و چهره خندان کنار در ورودی بایستید و به تک تکشان خوش آمد بگویید. به مهمان هایتان نشان دهید از دیدن آنها خوشحال هستید. اخم کردن باعث می شود مهمان احساس اضافی بودن و ناخواستنی بودن کند. هرگز در حضور مهمانان با همسر و فرزند خود وارد بحث و دعوا نشوید زیرا این کار مهمان را معذب می کند.

نکات اولیه پخت کیک اسفنجی خانگی

در اتاق بچه را قفل نکنید

برخی از افراد برای جلوگیری از خراب شدن وسایل کودکشان در اتاق کودک را قفل می کنند، این کار بی احترامی به مهمان است. بهتر است وسایلی که زود خراب می شوند از دسترس کودکان خارج کنید و اجازه دهید کودک شما با اسباب بازی هایش با کودک مهمان بازی کند.

کم غذا درست نکنید

گر چه در مهمانی ها همیشه توصیه می شود اسراف نکنید اما کم درست کردن غذا نیز خوب نیست. غذای کم جلو مهمان گذاشتن نوعی حرمت شکنی به خود و مهمان محسوب می شود. همراه مهمان غذا بخورید زیرا برخی مهمانان ها خجالتی بوده و ممکن است در صورت غذا نخوردن صاحب خانه، سیر نشده دست از غذا بکشند.

بچه مهمان خود را دعوا نکنید

برخی کودکان در مهمانی ها رفتارهایی مانند جیغ زدن، تخریب کردن و... انجام می دهند، رفتارهایی که حتی برای خود والدین هم عجیب هستند. درست است این رفتارها شما را عصبی می کند اما بهتر است کودک مهمان خود را دعوا نکنید و به او اخم نکنید و این کار را به عهده والدین او بگذارید.

در مورد هزینه و گرانی ها حرف نزنید

بهتر است در مهمانی ها در مورد گرانی و بالا رفتن قیمت ها حرف نزنید به خصوص اگر میزبان هستید. با حرف زدن در مورد گرانی اقلام غذایی و میوه ها مهمان معذب خواهد شد و فکر می کند شما هزینه مهمانی را نیز حساب کرده اید.

وسایل شکستنی در دسترس قرار ندهید

قبل از آمدن مهمانتان وسایل با ارزش و گرانقیمت خود را از دسترس کودکان خارج کنید و با خیال راحت کنار مهمانانتان بنشینید. این کار سبب می شود شما در زمان حضور مهمان، مدام مراقب وسایل خود نباشید و مدام چشمتان به دست مهمانتان نباشد. اگر مهمان یا کودک او وسایل شما را شکست، حتی اگر ناراحت هم شده اید، به روی مهمان نیاورید و بگوید مهم این است که خودش آسیب ندید.

کیک قابلمه ای پف دار رو چجوری بپزم؟ 

بیش از حد در آشپزخانه نمانید

در برخی از مهمانی ها صاحب خانه به دلیل آماده کردن تدارکات بیشتر وقت خود را در آشپزخانه صرف می کند و در کنار مهمان حضور نمی یابد. اینگونه مهمان احساس خستگی می کند بنابراین بهتر است مهمانی را ساده برگزار کنید و بیشتر وقتتان را در کنار مهمان بگذرانید.

ساکت نباشید

زمان حضور مهمان در خانه تان سکوت نکنید، شاید مهمان سکوت شما را نارضایتی از حضورتان بداند، بهتر است موضوعی برای گفتگو داشته باشید که بین آن‌ها مشترک باشد.هنگام گفتگو با مهمان به چشمهایش نگاه کنید تا حس کند به صحبت هایش اهمیت می دهید.

مرتب کانال ها را عوض نکنید

اگر مهمان شما مشغول تماشای برنامه مورد علاقه اش است، به او احترام بگذارید و دائم کانال ها را عوض نکنید.

هر چیزی را نگویید

به حرف ها و رفتار خود توجه کنید، به خصوصیات ظاهری و اخلاقی مهمان اشاره نکنید، باور کنید مهمانان شما هم مانند خودتان در خانه آینه دارند و خودشان می دانند که مثلا چاق هستند یا لاغر و.... شما با حرف هایتان شعور خود را در معرض نمایش قرار می دهید پس در صحبت کردن نکاتی را رعایت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    از کسی نخواهید که شما را دعوت کند یا بی دعوت به خانه ی کسی نروید در دور همی ها از درآمد و جزئیات هم نپرسید و فخر فروشی نکنید مخصوصا اونایی که اگه پول بابا
    شون و حمایت خانوادشون رو نداشتن هیچی نبودن

  • ناشناس

    خوب بود خواهشن بیشترمطلب بزاریددرمورد مهمان داری