حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان ۱۴۰۱

جزئیات جدید افزایش حقوق کارمندان اعلام شد | احتمال افزایش ۳۰ درصدی حقوق همه کارمندان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده در جلسه نوبت صبح فردا این کمیسیون خبر داد و گفت که پیشنهادات متعدد و متنوع درباره میزان افزایش حقوق مطرح است.

حقوق کارمندان
ویکی گردی:

جدیدترین جزئیات حقوق کارمندان را در این مطلب از ویکی گردی بخوانید. وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با حضور در رویداد چه سفرها کرده‌ایم از افزایش۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد.مد نظر کمیسیون اجتماعی مجلس برای افزایش رقم حقوق کارمندان به ۳۰درصد است. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده پلکانی خواهد شد جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در ویکی گردی با ما دنبال کنید.

فردا تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حقوق کارمندان

رحیم زارع در توضیح مصوبات نوبت عصر امروزکمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: تبصره ۱۲ لایحه بودجه مربوط به حقوق و دستمزد و معافیت های مالیاتی و به طور کلی دغدغه‌های کارمندان است؛ قرار شد کمیسیون در نشست صبح فردا در این باره تصمیم‌گیری کند.

سهام عدالتی ها امشب غافلگیر می شوند 

وی درباره پیشنهادهای نمایندگان در موضوع حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی حقوق برای همه کارمندان در هر پایه ای را در سال آینده مطرح می کنند؛ برخی هم پیشنهاد افزایش ٢٠ درصدی و برخی دیگر پیشنهاد افزایش حقوق به صورت پلکانی را بیان می کنند که برای مبالغ بالا درصد کمتری افزایش لحاظ شود و برای مبالغ پایین مثلاً زیر ۱۵ میلیون تومان افزایش ۲۰ درصد اعمال شود و سقف افزایش هم همان ٢٠ درصد باشد؛ در نهایت کمیسیون فردا در مورد حقوق و دستمزد تصمیم گیری خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با اشاره به تصویب تبصره ۱۳ گفت:  مجوزی داده شد که از محل تنخواه گردان موضوع بند «م» ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (٢)، تا مبلغ ۶٠٠ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر و تا مبلغ ۱۸۷ میلیارد تومان به وزارت بهداشت در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در راستای کاهش التهاب بازار کالاهای کشاورزی، کاهش نوسان غیر عادی فصلی محصولات کشاورزی و پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان و متنوع سازی ابزارهای حمایتی از بخش کشاورزی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی تا مبلغ هزار میلیارد تومان برای پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی یا اسناد خزانه اسلامی در اختیار این صندوق قرار می گیرد.

زارع اضافه کرد: بانک مرکزی موظف شد برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و بر اساس در خصوص سازمان برنامه و بودجه کشور معادل یک درصد جمع مصارف را به صورت تنها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد؛ همچنین منابع حاصل از حذف یارانه خانواده های غیر مشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده با تخصیص سازمان صرفاً برای تامین یارانه نان هزینه می شود.

وی گفت: وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه موظف شد نسبت به توزیع گاز مایع ونفت سفید به مصرف کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند و یا در مقاطعی از سال و تشخیص وزارت نفت امکان تحویل گازطبیعی به آنها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سوخت مایع می‌شوند، از طریق سامانه درخواست فرآورده های نفتی و یا کارت الکترونیک اقدام کنند.

افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی از افزایش ۲۵ درصدیِ حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد و گفت که میزان عیدی کارگران نیز تقریبا معادل دو حکم حقوقی آنان است که ان‌شاءلله پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا،  سیدصولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - درباره میزان افزایش حقوق  در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: حقوق کارمندان دولت به طور میانگین با ۲۵ درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود. در خصوص افزایش حقوق کارگران هنوز تصمیمی گرفته نشده است چرا که این تصمیم باید به صورت سه جانبه از سوی نمایندگان دولت، نمایندگانِ کارفرمایان و نمایندگان کارگران اتخاذ شود. اکنون میزان افزایش حقوق کارگران در حال کارشناسی است. امیدواریم که به یک افزایش حقوق مطلوبی برسند.

حراج شگفت انگیز ایران خودرو بدون قرعه کشی 

 

او در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد: در جلسه اخیر دولت، میزان عیدی شاغلین و بازنشستگان مشخص شد، میزان عیدی کارگران نیز تقریبا معادل دو حکم حقوقی آنان است که ان‌شاءلله پرداخت می‌شود. امیدوارم که عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مشکلات در موعد مقرر پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که پس از بازدید از بخش‌های مختلف رویداد رسانه‌ایِ "چه سفرها کرده‌ایم" که به مناسبت دهه فجر و برای تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حال برگزاری است، سخن می‌گفت، اظهار کرد: بیش از یکسال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و دهه فجر همانند شب قدری است برای بررسی خدمات دولت‌ها.

مرتضوی ادامه داد: دولت آقای رئیسی اقدامات و خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف انجام داده است. در ابتدا گزینه‌های روی میز دشمنان را زیر میز برد. امروز استکبار جهانی هیچ گزینه‌ای به جز گزینه مذاکره و تسلیم در مقابل اراده ملت ایران را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دورانِ سیاستِ اخم و لبخند گذشت، تاکید کرد: این دولت نه با لبخند بیگانگان خرسند می‌شود و نه با اخم آن‌ها زانوی غم بغل می‌گیرد. دولت، دولتِ اراده، امام و ولایت است. این دولت محضر پشتیبانی ملت بزرگ ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این دولت تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا مشکلات مردم عزیز ایران را کاهش دهد. دولت شعار یک میلیون وعده فرصت شغلی داد که بحمدالله محقق شده و حتی امروز از مرز ایجاد یک میلیون فرصت شغلی گذشته‌ایم که این امر قابل راستی آزمایی است‌.

مرتضوی با اشاره به میزان تولید سرم و مشکلات ناشی از کمبود دارو در کشور تاکید کرد: تولید سرم شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو) از ظرفیت سه میلیون واحد به ۹ میلیون واحد افزایش پیدا کرده و این ظرفیت تا پایان سال به ۱۰ میلیون واحد افزایش پیدا می‌کند. در مهر و آبان با کمبود داروهای آنتی بیوتیک مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهور دولت برای برطرف کردن این مشکل در شرکت‌های داروسازی بسیج شد.

با شامپو بچه فقط سر بچه رو نشور

وی با بیان اینکه صادرات کشور افزایش چشم گیری پیدا کرده است، تصریح کرد: نرخ صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده و تراز تجاری ما با احتساب صادرات نفت مثبت شده است نرخ رشد اقتصادی ما که در طول دهه ۹۰ همواره کاهشی بود، در طول یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که تا پایان سال به نرخ رشد چهار درصدی برسیم.

همچنین نرخ امید به زندگی در ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران از ۵۴ سال(پیش از انقلاب) به ۷۸ سال افزایش پیدا کرده است. موارد مطرح شده بخش کمی از دستاوردهای نظام و این دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این دولت در سیاست خارجی سیاست عزت حکمت و مصلحت را در دستور کار خود قرار داده است و با قدرت پیش می‌رود.

مرتضوی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله‌های اخیر در کشورهای دوست و برادر ترکیه و سوریه، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در جمهوری اسلامی ایران انجام شده، مقاوم سازی است. در گذشته اگر یک زلزله بیش از ۶ ریشتر در کشور ما صورت می‌گرفت، میزان تلفات و مجروحان به شدت رو به گسترش بود، در زلزله قصر شیرین به رغم شدت زلزله، میزان تخریب محدود و تلفات پایین بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم که دولت و تمامی خادمین به ملت در دولت سیزدهم بتوانیم فراز و نشیبی که در حوزه اقتصادی وجود دارد از جمله تورم را با مدد الهی و همت بزرگ ملت ایران سامان بدهیم.

رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در حال برگزاری است و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • بازنشسته کشوری

    باسلام با عنایت به نظر کمسیون های مجلس محترم سناریو سه م برای تمامی سطوح و حداکثری پیشنهاد می گردد با توجه به تورم افسارگسیخته و کاهش شدید قدرت خرید بازنشستگان و تفاوت در دریافتی ح با شاغلان که از مزایای درون سازمانی برخوردار بوده لاکن بازنشستگان فقط مستمری ماهیانه دارند اگر مبلغ سه م به تمامی سطوح با یک ثابت در راستای عدالت در پرداخت ها و عدالت علوی گام برداشته و قشر متوسط هم شیرینی افزایش ح عدالت محور را می چشد بازنشسته کشوری

  • محمد

    حقوق کارمندان به خصوص کارمندانی که دریافتی کمتری دارند باید طبق سبد معیشت و تورم باشه.
    به غیر از این باشه ، توهین به کارمندان و تخطی دولت و مجلس از قانون محسوب میشه.
    و این رو بدونید که حتما در روند کاری و راندمان کاری و روحیه کارمندان تاثیر خواهد داشت و باعث کاهش راندمان کاری میشه.

  • ناشناس

    انشالله با عنایت دولت ومجلس محترم حقوق تمامی کارکنان دولت به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد . انشالله تعالی به امید خدا