خواب | بی خوابی | دلایل نداشتن خواب راحت

خوردن این میوه از بی خوابی نجاتت میده! | اگه خواب راحت نداری این میوه رو بخور

مصرف میوه یکی از راه های طبیعی درمان بی خوابی است و به کمک برخی میوه ها میتوانید به راحتی اختلالات خواب خود را درمان کنید.

خواب
ویکی گردی:

خواب کافی و مفید شبانه مستقیما روی سلامت و عملکرد بدن تاثیر می گذارد و انرژی و بازدهی تان را در طول روز افزایش می دهد. هر فرد در طول شبانه روزبه 7 الی 8 ساعت مفید نیاز دارد و اگر ساعت و میزان خواب شبانه به هم می‌ریزد، پای اختلال خواب و عوارض آن به زندگی باز خواهد شد. درمان های فراوانی برای رفع بی خوابی وجود دارد، اگر دچار اختلال خواب و بی خوابی هستید، قبل استفاده از داروهای مضر خواب آور، راه حل های جایگزین که خطری ندارند را نیز امتحان کنید.

یکی از راه های طبیعی درمان بی خوابی خوردن برخی میوه ها است 

اگر خواب راحت ندارید حتما این نکات را رعایت کنید

که در این بخش از بهداشت و سلامت ویکی گردی شما را با میوه های مفید برای افزایش کیفیت خواب آشنا می کنیم.

بی خوابی خود را با این میوه ها درمان کنید

مصرف میوه های زیر نقش مهمی در افزایش کیفیت خواب و جلوگیری از بروز اختلالات خواب دارد. این میوه ها عبارتند از :

موز

موز تازه یکی از بهترین میوه هاست و اگر مشتاق خواب خوب شبانه هستید از مصرف این میوه غافل نشوید.موز حاوی ب6 است و به تولید ملاتونین کمک می کند. موز همچنین حاوی پتاسیم است که به منجر به جلوگیری از وقفه خواب شبانه می شود. به خصوص زمانی که با پودر دارچین و کمی عسل ترکیب شود واقعاً تاثیر بسزایی دارد اما، در مصرف آن به علت وجود زیاد قند زیاده روی نکنید.اگر به بی خوابی دچار هستید، حدود نیم ساعت پیش از خواب یک عدد موز را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط کنید و آن را بخورید.

بادام

بادام حاوی تریپتوفان و منیزیم است و هر دو به طور طبیعی به کاهش عملکرد ماهیچه ها و اعصاب کمک می کنند و در عین حال ضربان قلب را در طول خواب تثبیت می کنند. بادام باعث بالا رفتن کیفیت خواب در افراد شده و پروتئین موجود در آن سطح قندخون را در طول خواب ثابت نگه می دارد و باعث می شود در خواب احساس گرسنگی نکنید پس 4 تا 5 عدد بادام را یکی، دو ساعت پیش از خواب میل کنید یا در وعده شام، حدود 35 گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه کنید.سایر آجیل ها مانند بادام زمینی، نارگیل و پسته به دلیل مواد مغذی طبیعی موجود در آنها به القای خواب کمک می کنند.

خرما

خرما یکی دیگر از خوراکی هایی است که برای خوابیدن در نیمه شب بسیار عالی عمل می کند.

 ساعت از خواب پریدن بیماری شما را لو می دهد!

گیلاس

گیلاس و آب گیلاس منبع غنی از ملاتونین محسوب می شود. اگر از بی خوابی رنج می برید، بهتر است برای دو بار در روز و به مدت دو هفته، آب گیلاس مصرف کنید زیرا باعث افزایش 90 دقیقه ای زمان خواب خواهد شد.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین ث و یک ماده مغذی ضروری برای خواب بهتراست همچنین آنتی اکسیدان هایی دارد که از سلول ها در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد مولکول هایی که ممکن است در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها نقش دارند محافظت کند. یک مطالعه منتشر شده نشان داد که مصرف میوه کیوی کیفیت خواب را در بزرگسالان مبتلا به اختلالات خواب بهبود می بخشد.

آووکادو

آووکادو مملو از پتاسیم است، یکی دیگر از مواد مغذی که می تواند به خواب شما کمک کند. مطالعات نشان داد کیفیت خواب با مصرف پتاسیم ارتباط دارد و آووکادو همچنین به دلیل فیبر یک ماده مغذی کلیدی برای خواب است. طبق مطالعه‌ای که منتشر شد افرادی که رژیم غذایی کم فیبر مصرف می‌کنند، خواب سبک‌تر و کمتری را تجربه می‌کنند، در حالی که افرادی که رژیم غذایی پرفیبر دارند از خواب عمیق‌تری برخوردارند.

انگور

انگور به جز اینکه سرشار از آنتوسیانین و رزوراترول است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، منبع غنی از ملاتونین است که به ترویج خواب بدون وقفه کمک می کند.

هندوانه

این میوه تابستانی می تواند به خواب بهتر منجر شود زیرا حاوی لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است که مشکل کمتری در به خواب رفتن دارد.

توت فرنگی

اگر مشکل خوابیدن دارید ویتامین و ملاتونین موجود در توت فرنگی هر دو باعث خواب بهترمی شوند به علاوه، آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی می توانند به مقابله با استرس اکسیداتیو ناشی از اختلالات خواب کمک کنند.

شاتوت

شکل تازه و یا مربای این میوه حاوی مقدار زیادی ملاتونین است که به تنظیم ساعت خواب بدن کمک می کند پس بهتر است یک ساعت قبل از خواب این میوه را مصرف کنید.

چرا حتی خواب کافی هم خستگی را رفع نمی کند؟

توت سفید

توت ها به صورت تازه و خشک مثل دارویی طبیعی به رفع بی خوابی کمک می کنند زیرا یک منبع طبیعی از ملاتونین هستند. ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود وبرای بهبود کیفیت خواب مفید است، به جای قرص خواب های پر عوارض از انواع توت تازه و خشک استفاده کنید.

آناناس

مطالعات نشان می دهد آب آناناس به طور قابل توجهی سطح ملاتونین را افزایش می دهد.

سیب

سیب حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث و ویتامین ب 6 است که برای بهبود کیفیت خواب عالی می باشد زیرا هنگام خواب به بهبود تنفس، کنترل فشار خون و کاهش استرس کمک می کند. همچنین پلی فنول های موجود در سیب باعث تنظیم سطح قند خون در هنگام شب و ویتامین ب 16 موجود در این میوه به انتشار سروتونین کمک می کند.

انجیر

انجیر سرشار از آهن است، ماده مغذی دیگری که بخواب بهتر کمک می کند. کمبود آهن با سندرم پاهای بی قرار مرتبط است، وضعیتی که باعث ایجاد احساسات ناراحت کننده در پاها و میل به حرکت دادن پاها هنگام به خواب رفتن می شود.

زردآلو خشک

زردآلوخشک همانند موز حاوی پتاسیم است بنابراین اگر مشکل کمبود خواب دارید زردآلوخشک مصرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • Shamsheri

    مفید

  • محمد

    بسیارخوبی بود

  • ناشناس

    خوب ی دفعه بگو برید قبل خواب به میوه فروشی دلت خوشه والا ما برا مهمان میوه پیدا می‌کنیم تا به بی خوابی!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    نارنگی هم جزو میوه های خواب آور محسوب میشود که بیان نشده بود

  • سلام من ثریا هستم

    انگشت پا ها یم هروز سر د هست