خواص کیوی | خواص کیوی برای مو | فواید کیوی برای پوست

فواید بینظیر کیوی برای پوست و مو | 14 کاربرد فوق العاده کیوی برای زیبایی + توضیحات

کیوی جدا از طعم و مزه خوشمزه ای که داره برای مراقبت و زیبایی از پوست مو هم کلی کاربرد داره که اینجا میتونین بخونین.

کیوی
ویکی گردی:

 کیوی، فقط یک میوه خوشمزه و سرشار از مواد مغذی نیست بلکه یک ماده طبیعی و عالی برای مراقبت از پوست هم محسوب می شود. علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که آن را به یک ملین عالی تبدیل می کند. مصرف منظم آب کیوی، در دفع سموم و مواد اضافی در بدن موثر است بنابراین، باعث داشتن پوستی سالم و درخشان می شود.

مزایای استفاده از کیوی برای پوست:

1.کمک به جوانسازی پوست

کیوی، فقط یک میوه خوش مزه و سرشار از مواد مغذی نیست بلکه یک ماده طبیعی عالی برای مراقبت از پوست هم محسوب می شود. حاوی مواد مغذی مناسب پوست، مانند:ویتامین C و E و آنتی اکسیدان است این مواد برای تقویت و جوان سازی سلامت پوست ضروری می باشند و علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که آن را به یک ملین عالی تبدیل می کند. مصرف منظم آب کیوی، در دفع سموم و مواد اضافی در بدن موثر است بنابراین، باعث داشتن پوستی سالم و درخشان می شود.

2. کمک به بازسازی سلول های پوستی با کیوی:

ویتامین E موجود در کیوی، پوست را مرطوب نگه می دارد. این ماده، برای بازسازی سلول های پوست به کار رفته و انعطاف پذیر و جوان می کنند.

3. کیوی برای کمک به سفتی پوست:

 

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن سفتی خود می کند و ما را مجبور می کند تا برای سالم نگه داشتن آن، کارهای جدی انجام دهیم (مثلا روی آوردن به محصولات پوستی گران قیمت و یا حتی عمل جراحی). بهتر و عاقلانه تر است که به جای آن از کیوی استفاده کنید. استفاده از کیوی له شده بر پوست، به انتقال مواد مغذی مهم به لایه های درم پوست کمک می کند و در حفظ سفتی پوست موثر است.

ویتامین C که به وفور در کیوی یافت می شود، یک ماده ضروری موردنیاز برای تولید کلاژن است. کلاژن، یک پروتئین است که برای سفتی و انعطاف پذیری پوست لازم و ضروری است. این ماده به درمان خراش و بریدگی ها کمک می کند. همچنین، از زبر شدن پوست جلوگیری می کند. بنابراین، استفاده از ماسک کیوی در زمستان ها، راه حل خوبی برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته است.

 

کیوی

4. کیوی برای جلوگیری از بیماری های پوستی:

اسیدهای چرب امگا3 در کیوی، در برابر بیماری های پوستی و سرطان زا محافظت می کنند. همچنین به حفظ غشای سالم سلولی کمک می کند.

5. کنترل تولید بیش از حد سبوم:

 

به من اعتماد کنید، این تنها مشکلی نیست که دختران دارای پوست چرب با آن مواجهند.

به این چربی، چسبناکی و آکنه و جوش های سر سیاه را اضافه کنید. تولید بیش از حد سبوم را مقصر بدانید. کیوی، در کنترل تولید سبوم بسیار موثر است.

6. کیوی برای کاهش و درمان روند پیری:

کیوی، سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد که فرآیند بازسازی را متوقف می کنند را مهار می کنند و چنانچه بارها در بحث سلامت پوست و مو در ویکی گردی گفته ایم این ماده علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پیری و خطوط را به تعویق می اندازد.

7. کیوی برای مبارزه با آکنه:

حتی سنگین ترین کانسیلرها هم نمی توانند آکنه را بپوشانند.

کیوی، خواص ضد التهابی دارد. این خواص، به مبارزه با آکنه کمک می کنند، بنابراین، منافذ را پاک کرده تا از بیرون زدگی های بیشتر جلوگیری کنند. استفاده موضعی از کیوی له شده بر پوست می تواند شکل های مختلف التهاب مانند دمل، جوش و آبسه را درمان کند.

8. جلوگیری از آسیب های خورشید با کیوی:

کیوی، سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه های مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب جلوگیری می کنند. به علاوه، ماهیت خنک کننده آن، ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.

برای درمان فوری، چند تکه کیوی را بر ناحیه آفتاب سوخته بگذارید، تا درمانی خنک کننده داشته باشید. این خواص کیوی شما را شگفت زده می کند.

9. کیوی برای کمک به افزایش زیبایی:

ویتامین C موجود در کیوی به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

10. کمک به درمان و روشن شدن تیرگی های زیر چشم:

این روزها یک عارضه معمول است. تقریبا تمام زنان به دنبال درمان طبیعی برای خلاصی از تیرگی های سیاه دور چشم هستند. شما می توانید با کمک تکه کوچکی کیوی، آن را از بین ببرید.

یک ورقه کیوی را روی چشم های تان بگذارید و 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید. زمانی که کیوی را برداشتید، صورت تان را با آب معمولی بشویید. انجام هر روزه این کار به روشن شدن حلقه های تیره چشم کمک می کند.

کیوی

 

 

مزایای استفاده از کیوی برای مو:

11. کیوی برای مبارزه با ریزش مو:

میوه هایی مانند کیوی که سرشار از ویتامین های C و E هستند، می توانند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و سلامت مو را حفظ کنند.

کیوی، سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه استوایی، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه، رشد مو را تسریع می کند. علاوه بر این سرشار از آهن، ماده مغذی لازم برای افزایش سلامت مو است.

12. کمک به تشکیل کلاژن پوست سر:

کیوی، حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می کند. ویتامین C، همچنین جذب مواد مغذی را در پوست سر آسان کرده و موی شما را تغذیه می کند.

13. کیوی برای رفع خشکی و زبری موی سر:

میزان بالای اسیدهای چرب امگا3 در روغن دانه کیوی، بدون سنگین کردن مو، باعث آبرسانی مو میشود. این روغن، برای خشکی و زبری، بسیار مناسب است. علاوه بر این، مصرف منظم کیوی، رگ های خونی را تقویت می کند.

این کار وضعیت های پوست سر خشک مانند شوره سر و اگزمای پوست سر را درمان می کند. همچنین، از التهاب پوست سر جلوگیری می کند.

14. کیوی برای جلوگیری از سفیدی زود رس موی:

مس موجود در کیوی، رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از سفید شدن زودهنگام جلوگیری می کند.

منبع: اینفوگیاهی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر