خورش بادمجان | روش پخت خورش بادمجان

آموزش پخت خورش بادمجان با مرغ مجلسی | خورش بادمجان رو اینجوری بپز!

در این مطلب آشپزی سایت ویکی گردی با آموزش مرحله به مرحله پخت خورش بادمجان و مرغ با ما همراه باشید

خورش بادمجان
ویکی گردی:

خورش بادمجان با مرغ یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که بیشتر در شمال کشور درست می‌شود و طرز تهیه خورش بادمجان بسیار ساده و راحت است. برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله اول

در ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست بکنید و روی آن چند شیار ایجاد کنید و سپس به مدت یک ساعت در محلول آب نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود، بعد آبکشی کنید و بگذارید که آب اضافی آن‌ها برود.

خورش بادمجونو متفاوت تر از همه بپز!

مرحله دوم

مرغ را به شکل قطعات کوچک برش دهید و با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه خوب ترکیب کنید و کمی صبر کنید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند و عطر و طعم مطبوع و خوبی پیدا کنند.

مرحله سوم

حالا یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مقدار کافی روغن ریخته و تکه‌های مرغ را در آن سرخ کنید تا تقریبا قرمز رنگ شوند بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

پیاز را نگینی خرد کنید، سپس در یک تابه به مقدار کافی روغن ریخته و روی حرارت متوسط پیاز را تفت دهید، وقتی طلایی رنگ شد زردچوبه را برای خوشرنگ شدن پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله پنجم

سپس فلفل سیاه را هم در آن بریزید و بعد از آن تکه‌های مرغ را به ترکیب اضافه کنید و کم‌کم آب جوش را روی مواد ریخته و فرصت دهید تا کاملا پخته شوند و طعم مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله ششم

در یک قابلمه به مقدار کافی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس به مقدار لازم رب گوجه را تفت دهید، می‌توانید از گوجه پوست گرفته که کاملا میکس شده استفاده کنید و آن‌را سرخ کنید.

نکته: اضافه کردن گوجه برای غلظت بیشتر خورشت استفاده می‌شود و بستگی به سلیقه شما دارد.

لیست غذاهای خوشمزه با بادمجان

مرحله هفتم

حالا لپه را که از قبل به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا پخته شده و آب‌کشی کرده‌اید، در قابلمه بریزید و به آن چند حبه سیر اضافه کنید تا عطر و طعم آن کاملا با مواد ترکیب شود.

مرحله هشتم

در این قسمت به مقدار کافی آب مرغ یا آب جوش روی مواد بریزید، سپس قطعه‌های مرغ را هم اضافه کنید و بعد از این‌که آب خورشت دو جوش زد، حرارت را کم کنید و بگذارید تا کاملا پخته شوند‌.

مرحله نهم

حالا در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و بادمجان‌‌ها را سرخ کنید، مقداری از آن‌ها را له کنید و کمی قبل از پخت کامل به خورشت اضافه کنید‌.

نکته: اضافه کردن مقداری بادمجان له شده به خورش باعث می شود که لعاب آن خیلی بیشتر شود.

دستور تهیه مرحله به مرحله خورشت مرغ ترش

در آخر خورشت را در ظرف مناسب بریزید و قطعه‌هایی از بادمجان‌های سرخ‌شده را کنار آن بچینید، سپس همراه با پلو ایرانی و دورچین سرو کنید. برای تزیین این خورش در صورت تمایل می‌توانید از سیب زمینی‌ سرخ‌شده هم استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر