سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

واریزی شگفت انگیز در سبد سهامداران سهام عدالت | حساب سهام عدالتی ها پر پول شد

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 337 هزار و 33 تومان به 9 میلیون و984 هزار و777 تومان رسید.

سهام عدالت
ویکی گردی:

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید وام سهام عدالت به سهامداران بدون ضمانت اختصاص می‌یابد. 

شاخص کل بازار بورس نیز با 675  واحد افزایش در ارتفاع 1.557.227 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 487.535 واحدی قرار گرفته است.

خبر خوش درباره افزایش حقوق ها در سال 1402

ارزش معاملات امروز بازار بورس5235 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم5730 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای شپدیس،فملی،وبملت،کگل،وپاسار،شستا،اخابر صورت گرفت و شاخص های پخش،بپاس،کوثر،دی،مارون،آریا و زاگرس بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

جزئیات پرداخت سهام عدالت متوفیان به بازماندگان

جزئیات پرداخت سهام عدالت متوفیان به بازماندگان سهام عدالت اعلام شد و بر این اساس مرکز آمار اطلاعات متوفیان را در اختیار سازمان بورس قرار داده تا سهام عدالت را به خانواده آنها پرداخت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در خصوص پرداخت سهام عدالت متوفیان به بازماندگان خبر داد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: داده‌های انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده‌ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آنها منتقل کنند.

محمد کاظمی‌فرد درباره اطلاعات فردی متوفیان سهام‌دار سامانه سهام عدالت به‌صورت الکترونیکی اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به‌صورت برخط در اختیار دارد.

وی گفت: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده‌ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این داده‌ها به‌صورت وب‌سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

کاظمی‌فرد افزود: ما آمادگی این را داریم که طی جلسات کارشناسی و اداری با سازمان بورس، بقیه مشکلات سهام‌داران سهام عدالت را برطرف کنیم / منبع: ایمنا

جاماندگان سهام عدالت تا چه زمانی منتظر باشند؟

شهبازی، نماینده مجلس در خصوص واگذاری سهام عدالت گفته بود: اعطای سهام عدالت علاوه بر این که خواست مردم است یکی از خواسته‌های مهم خود دولت نیز محسوب می‌شود حالا که جزییات واگذاری این سهام مصوب شده است باید دولت هرچه زودتر به آن عمل و سهام را به افراد واگذار کند و هیچ مانعی برای واگذاری آن تا پایان سال وجود ندارد.

 مبلغ قطعی عیدی کارگران اعلام شد + جدول

به گفته رئیس سازمان بورس در خصوص جاماندگان سهام عدالت هنوز لیست اسامی نهایی به سازمان بورس داده نشده، اما در حال انجام است.

بند ج سیاست های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره دارد. در سال ۱۳۸۴ پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت، توسط دولت وقت و آغاز نام نویسی برای این سهام،  تعدادی از افراد به دلایل مختلف از ثبت نام و دریافت این سهام جا ماندند؛ پس از این خبر‌های بسیاری در دولت‌های مختلف در خصوص طرح‌های اعطای سهام به جاماندگان به گوش می‌رسید.

حتی طرح جاماندگان سهام عدالت سال ۹۹ در دستور کار دولت دوازدهم هم قرار گرفت، اما به گفته مسئولان وقت، نبود منابع کافی باعث توقف این طرح شد. دولت سیزدهم نیز پس از سرکار آمدن،  طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان را در دستور کار خود قرار داد.

 پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان گفته بود: رئیس جمهور موافقت خود برای اعطای سهام عدالت را اعلام و موضوع را به سازمان برنامه و بودجه جهت تامین منابع ارجاع دادند.

در نهایت نیز پس از گذشت ۱۰ ماه از تصویب طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان در لایجه بودجه در مهر ۱۴۰۱ مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب هئیت دولت رسید و بالاخره ۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند جزییات واگذاری این سهام اعلام و ابلاغ شد.

طبق تصویب نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری، نسبت به واگذاری مستقیم سهام اقدام کند. مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

فروش فوری و بدون قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد

براین اساس، سازمان خصوصی سازی مکلف شد از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از مشمولین این تصویب نامه اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهره غلامی عباسقله

    سهام عدالت وچجوری بفروشیم