زناشویی | رابطه زناشویی | نکات مهم رابطه زناشویی

تقویت رابطه زناشویی با چند تکنیک طلایی | دانستنی های مهم رابطه زناشویی

تقویت رابطه عاطفی در رابطه زناشویی هر زوجی دارای اهمیت است و این رابطه زمانی تقویت می شود که شما شناخت کافی نسبت به همسر خود داشته باشید

زناشویی
ویکی گردی:

شروع کردن رابطه زناشویی و عاطفی خیلی راحت تر از حفظ یک رابطه است و برای حفظ این رابطه باید هر دو طرف تلاش کنند زیرا ایجاد هر اختلالی در این رابطه می تواند آینده زوجین را تحت خطر قرار دهد. با وجود فراز و نشیب های مختلفی که در زندگی زناشویی می تواند وجود داشته باشد باید با تقویت رابطه عاطفی مانع ایجاد تاثیر این مشکلات در زندگی زناشویی شد تجربه نشان داده که تاثیر این فراز و نشیب ها در زندگی منجر به ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر می شود و به مرور زمان مهر و محبت را در میان آن ها کم رنگ می کند اما زوج هایی که می توانند به خوبی این مسائل را مدیریت کنند بیشتر به یکدیگر نزدیک می شوند و رابطه عاطفی قوی تری نسبت به دیگران خواهند داشت.

بسیاری از روانشناسان خانواده اشاره می کنند که برخوردهای منطقی و منصفانه در یک رابطه از اهمیت بالای برخوردار است و موجب می شود تا بدی ها و خوب های همسرتان را منطقی تر درک کنید و با آن ها برخوردی درست و منطقی داشته باشید.

رازهای آرامش میان زن و شوهر در زندگی زناشویی چیست؟

زناشویی

تقویت رابطه عاطفی در زندگی :

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که باید در داشتن رابطه عاطفی محکم به آن توجه داشته باشید مدیریت رابطه است شما به عنوان همسر باید ویژگی های رفتاری همسرتان را بشناسید و در مقابل هر یک از آن ها رفتاری درست و سنجیده داشته باشید. برای اینکه بتوانید رابطه عاطفی خود را با شریک زندگیتان بهبود بخشید می توانید به سراغ راهکارهای مختلفی بروید اما ما در این مقاله سعی داریم تا راهکارهایی را برای افزایش رابطه عاطفی ارائه دهیم که بیشتر موثر هستند و تجربه زیادی از آن ها در دست است. همچنین در این مقاله پاسخگوی سوالاتی از این قبیل هستیم که چگونه به زندگی بعد از تمام شدن رابطه عاطفی برگردیم؟

چگونه رابطه عاطفی خود را بهبود بخشیم؟

تحقیقات مهمی که در این زمینه ها انجام شده است نشان می دهد که زن و شوهرهایی که دارای مهارت های خاصی در برقرار ارتباط خود هستند به نحوی موفق تر از زوج های دیگر عمل می کنند آن ها شناخت کافی نسبت به ویژگی های همسر خود دارند و از سوی دیگر می دانند که چه مهارت های ارتباطی بر روی دیگران تاثیرگذارتر عمل می کند و سعی می کنند تا این مهارت ها را در زندگی مشترک خود نیز به کار بگیرند. همانطور که می دانید رابطه احساسی بخش مهمی از رابطه زن و شوهران را تشکلی می دهد و از تاثیر فوق العاده ای در زندگی آن ها برخوردار است به همین جهت است که ما به دنبال راه های تقویت رابطه عاطفی هستیم.

اگر می خواهید صمیمیت شما با همسرتان در حد بالایی باشد باید از احساسات یکدیگر با خبر باشید و نسبت به این احساسات احترام قائل شوید بهترین کار در این مورد این است که درباره این احساسات با یکدیگر صحبت کنید تا به شناخت بیشتری برسید. این امر می تواند در تداوم زندگی مشترک شما نقشی تعیین کننده داشته باشد با وجود اینکه مردها کمتر از زنان احساسات خود را انتقال می دهند صحبت کردن درباره احساسات موثر است.

نیازها عامل مهم و تاثیرگذار دیگری است که در تقویت رابطه عاطفی، باید از آن غافل نشد زن و شوهر در زندگی مشترک دارای نیازهای عاطفی، جنسی و … هستند که هر یک از طرفین باید نسبت به نیازهای همسر خود آگاه و پاسخگو باشد. یک توصیه مهم دیگری که به تمامی زوجین می شود این است که قبل از ازدواج حتما به مشاوره مراجعه کنند تجربه و تحقیقات نشان می دهد که انجام مشاوره قبل از ازدواج می تواند تا حد زیادی تعیین کننده موفقیت و یا شکست دختر و پسر در زندگی مشترک باشد. زوجین درمانی یا همان مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا بهتر تعارضات و اختلاف ها نمایان شوند و زوجین متوجه این تفاوت ها می گردند و در صورتی که قادر به حل و فصل آن باشند با یکدیگر ازدواج خواهند کرد.

موارد مهم در رشد رابطه عاطفی :

مواردی که در زیر عنوان می شود هم به عنوان یک راه حل برای بهبود ارتباط عاطفی به آن اشاره می شود و هم مواردی است که در داشتن یک ارتباط عاطفی باید به آن ها توجه کرد و در صورت بروز مشکل بین زوجین می توان از این موارد و راهکارها استفاده نمود. این راهکارها، راهکایی هستند که موجب به تقویت عشق و محبت نیز می شوند.

با این کارهای کوچک قلب یک زن را تسخیر کنید!

۱- ایجاد اعتماد:

در رابطه عاطفی موفق اعتماد عامل مهمی است و همانطور که می دانید لازمه عشق و تقویت رابطه عاطفی نیز می باشد زوج هایی که به یکدیگر اعتماد دارند از احترام نیز برخوردار هستند و صمیمیت زیادی در میان آن ها دیده می شود و برخلاف آن زوج هایی که به یکدیگر اعتماد ندارند نمی توانند احترام و صمیمیت داشته باشند و به مرور زمان عشق و محبت نیز در میان آن ها کم رنگ خواهد شد.

رابطه زناشویی

۲- بیان اهداف و آرزوها:

به خاطر داشته باشید برای تقویت رابطه عاطفی، باید آرزوهای خود را به همسرتان بازگو کنید همچنین باید بدانید که همسرتان چه خواسته هایی از شما دارد و چه آرزو و اهدافی در زندگی خود دارد تا برای رسیدن به این اهداف به یکدیگر کمک کنید. همچنین باید بدانید که شما دو فرد متفاوت با آرزوهای متفاوت هستید و زمانی می توانید با یکدیگر به آرزوهایتان دست پیدا کنید که برای اهداف یکدیگر ارزش قائل باشید.

۳- دور کردن اهداف منفی:

اگر می خواهید در زندگی با همسرتان خوشبختی واقعی را احساس کنید باید منفی بافی نکنید زیرا تسلط افکار منفی در زندگی شما می تواند بی اعتمادی، غم، ناامیدی و … را ایجاد کند.در برخورد با مشکلات و کاستی های همسرتان نیز باید منفی باف نباشید زیرا همسر شما فردی با همین ویژگی ها است که شما پذیرفته اید و فکر کردن به افکار منفی درباره او تنها شما را از یکدیگر دور می کند و مانع  رابطه عاطفی خواهد شد.

۴- تقویت رابطه جنسی :

روابط زناشویی نقش زیادی در ایجاد مهر و محبت بین زوجین دارد، از نظر روانشناسی, وابستگی زن و شوهر به روابط جنسی آنها وابسته است، از این رو لازم است برای رابطه جنسی وقت بگذارید و با تقویت این رابطه، روابط عاطفی خود را بهبود ببخشید.

۵- رمانتیک بودن :

رمانتیک بودن یعنی انجام حرکات کوچک اما متفکرانه که نماد عشق شما به مخاطبتان می باشد؛ پختن یک شام عاشقانه، یادداشت های عاشقانه، خرید یک شاخه گل و گفتن دوستت دارم مثال هایی از رفتار های عاشقانه می باشد که انجام این قبیل کارها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش محبت بین زن و شوهر داشته باشد.

۶- با هم کتاب خواندن :

کتاب خواندن با هم یک روش موثر دیگر برای افزایش ارتباط عاطفی زن و شوهر می باشد، بنابراین می توانید کتابی را با مشورت یکدیگر انتخاب کرده و با هم آن را مطالعه کنید و بعد آن را بررسی کنید، انتخاب کتاب هایی در رابطه با چگونگی افزایش مهارت ارتباط عاطفی و … می تواند در این زمینه مفید باشد، مطالعه کتاب در کنار هم و حرف زدن درباره آن، جنبه های ارتباط و اعتماد را بهبود خواهد بخشید.

شوهرتان را با این نکته ها حرف گوش کن کنید!!

۷- محدود کردن استفاده از فضای مجازی و وسایل الکترونیکی

زمانی که کنار همسرتان هستید از فضای مجازی و یا استفاده از گوشی موبایل خودداری کنید، مثلا دعوت همسرتان به رستوران برای شام در حالی که دائما در حال چک کردن پیام های مجازی تان هستید، اصلا کار درستی نیست.

خود را عادت دهید تا در مورد اتفاقات پیش آمده با هم گفت و گو و مشورت نمایید، می توانید وسایل الکترونیکی خود را حداقل به مدت دو ساعت از خود دور کرده مثلا در داخل جعبه ای جمع آوری کنید و اوقات خود را در کنار همسرتان سپری کنید.

رابطه زناشویی

۸- خودتان باشید:

اگر می خواهید ارتباط عاطفی خوبی با همسرتان داشته باشید باید خود واقعیتان را به او نشان دهید و بدانید که هر فردی در قبال کارها و رفتارهای خود مسئول است اگر شما خود واقعیتان را بشناسید می توانید برای کامل تر شدن تلاش کنید. نیازهای درونی خود را شناسایی کنید و از مهارت های اصولی برای تقویت آن ها استفاده کنید. این مورد یکی از راه ها و مهارت های دلبری کردن است که برای هر مردی دارای اهمیت است و دوست دارد همسرش شخصیت واقعی خودش را داشته باشد این مهارت در تقویت ارتباط عاطفی دارای اهمیت زیادی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر