خط چشم | روش های کشیدن خط چشم

می دونستی از کدوم خط چشم نباید استفاده کنی؟ | علامت غیرقابل استفاده بودن خط چشم چیست؟

هنگام انتخاب خط چشم به دلیل تماس مستقیم با چشم ها باید دقت بیشتری داشته باشید. برخی ویژگی ها در خط چشم نشان دهنده ی هشدار برای استفاده نکردن از آن ها هستند.

untitled
ویکی گردی:

چه زمانی باید خط چشم را دور انداخت؟ اگر عاشق کار های زیبایی هستید، احتمالاً نکات آرایشی بسیار مهمی را هم رعایت می کنید و می دانید که باید چه ترفند هایی را در پیش بگیرید اما لوازمی که استفاده می کنید، هم اهمیت بسیار زیادی دارد. خط چشم یکی از همین لوازم بسیار مهم است که اگر تاریخ انقضای آن سر برسد، باید آن را دور بیاندازید. در غیر این صورت میکاپ تان خوب پیش نخواهد رفت؛ اما از کجا بفهمیم که باید خط چشم را کنار بگذاریم و دیگر از آن استفاده نکنیم؟

علامت غیرقابل استفاده بودن خط چشم

اگر هر کدام از علائم زیر را دیدید، خط چشم تان را دور بیندازید. همه ما می‌ دانیم که خط چشم تاریخ انقضا دارد و باید علائم آن را بشناسیم و بدانیم که چه زمانی باید آنها را دور بیندازیم. اگر متوجه شدید بعد از اینکه خط چشم را استفاده کردید، پشت چشم تان احساس خوبی ندارید و پلکتان دچار ناراحتی و التهاب شد، یعنی باکتری‌ ها پشت چشم نفوذ کرده‌اند و دیگر نباید از آن استفاده کنید‌.

سه سوته خط چشم بکش + فیلم آموزشی

اگر خط چشم باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شد، یعنی زمانش است که آن را دور بیندازید و دیگر از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سلامت چشم‌ های تان آسیب وارد کند و یا شاید احساس درد را به وجود بیاورد.

علائم منقضی شدن خط چشم

باید هر روز لوازم آرایشی خود را چک کنید و مطمئن شوید که منقضی نشده اند یا باکتری ها و میکروب ها روی آن ها تجمع پیدا نکرده اند که معمولاً خط چشم مستعد جذب باکتری و میکروب های اطراف است و همین باعث می شود که به چشم آسیب وارد کند و استفاده از آن باعث عفونت خواهد شد.

پس علائم هشدار دهنده را فراموش نکنید. یکی از علائم این است که زمانی که خط چشم مدادی خود را تراش می‌ کنید، سریع نوک آن تیز نمی شود. این یعنی ماده داخل آن منقضی شده است یا حتی ممکن است مواد سفید یا خیلی چرب از آن بیرون بزند که علامت خوبی نیست و نشان دهنده این است که دیگر نباید از آن استفاده کنید.

در مورد خط چشم مایع هم، اگر متوجه شدید که مایع موجود در آن ضخیم شده یا بوی پوسیدگی می دهد، یعنی دیگر نباید از خط چشم استفاده کنید.

تاریخ انقضای خط چشم مدادی

خط چشم مدادی تقریباً بعد از 12 ماه منقضی می شود. خط چشم برای افرادی که عاشق آرایش هستند، به شدت مورد علاقه است اما بعضی ها شاید خیلی به آن علاقه ای نداشته باشند؛ اما به هر حال خط چشم مدادی معمولاً بعد از 12 ماه یا یکسال قابلیت خودش را از دست می‌ دهد و منقضی می‌ شود و بهتر است آن را کنار بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر