زناشویی | رابطه زناشویی | مشکلات زناشویی

رفتاری که میگه همسرت داره ازت سوء استفاده میکنه! | نکات مهم رابطه زناشویی

زندگی زناشویی موفق بر پایه ی برابری و صداقت است اما برخی رفتارها نشانه سوء استفاده گر بودن همسر است که تشخیص این رفتارها کمک بسزایی در تسلط بر زندگی دارد.

زناشویی
ویکی گردی:

در هر زندگی زناشویی، دو طرف معمولا از هم انتظاراتی دارند. مشکل اینجاست که گاهی اوقات و به طور ناخواسته، شریک زندگی می خواهد طرفِ مقابل آنطور که او تمایل دارد؛ رفتار و عمل کند. دانستن رفتار هایی که معمولا توسط افراد بیش از حد حساس سر می زند تا حرفِ خود را به کرسی بنشانند؛ کمک تان می کند تا در چنین شرایطی بر خود مسلط شوید و حربه شان را خنثی کنید. در این قسمت از ویکی گردی با ما همراه باشید تا این رفتارها و شیوه خنثی کردنِ مشکلات زناشویی را با هم شناسایی کنیم. در لدانه در مورد رفتار های درست زناشویی بیشتر بخوانید

اوضاع را وارونه جلوه می دهد

اگر از همسرتان انتقادی می کنید و نوک پیکان (انگشت اتهام) را به سمت خودتان می گیرد و به نوعی تقصیر را گردن شما می اندازد، احتمالا این کار را از روی احساس گناه و عصبانیت انجام می دهد. توصیه می شود که آرامش خود را حفظ کنید و با آرامش به همسرتان یادآوری کنید چیز هایی که مطرح می کنید؛ کارهایی هستند که خودتان هم انجامشان نمی دهید و نیت شما انتقاد سازنده برای زندگی بهتر بوده است.

رفتار درست در برابر همسر عصبانی چیست؟

نقش قربانی را بازی می کند

بعضی از افراد تصور می کنند که با مظلوم نمایی و نقش قربانی را بازی کردن می توانند به خواسته شان برسند؛ اما وقتی همسرِ شما سعی می کند با این ترفند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، با لحنی آرام به او یادآوری کنید که از او چه انتظاری دارید؛ البته به این هم توجه کنید که نباید این حالت را با ابراز احساسات صادقانه ای که نیاز به حمایت دارند، اشتباه گرفت.

شما را تحت فشار قرار می دهد

وقتی شخصی از شما سوالی می پرسد و جواب خاصی مدنظرش است؛ معمولا بدون اینکه به شما فرصتی بدهد انتظار پاسخ دارد. توصیه می شود در چنین شرایطی تصمیم نگیرید، بلکه برای فکر کردن به خواسته یا سؤال او زمان بخواهید. اگر همسرتان هم چنان از شما می خواهد که حتما جواب بدهید، به او بگویید که بعدا در مورد این مساله فکر خواهید کرد و قول می دهید که جوابش را بدهید.

موقع بحث و مشاجره به خشم متوسل می شود

معمولا بعضی از افراد وقتی حرفی را می زنند و می ترسند که نتیجه نگیرند، صدایِ خود را بلند می کنند تا حرفشان را به کرسی بنشانند. گاهی اوقات چنین موقعیتی به داد و فریاد ختم می شود. زمانی که این اتفاق می افتد؛ توصیه می شود با آرامش به طرف مقابل بگویید که حرف های او غیر منطقی است. خیلی مهم است که این کار را با آرامش انجام دهید تا همسرتان بیشتر عصبانی نشود. اگر فکر می کنید که گوش نمی دهد؛ بحث را تمام کنید و ادامه اش را برای فرصت مناسب تری بگذارید.

نمی تواند خود را جای شما بگذارد

افراد معمولا در مواجهه با مشکلات دو نوع هستند؛ یا درک مشکل تان و همدردی با شما برایشان سخت است یا مشکلی که در موردش صحبت می شود را به مشکلاتی که خودشان تجربه کرده اند؛ ربط می دهند و در نتیجه گفتگو را به صحبت در مورد مشکلات خود منحرف می کنند. متأسفانه، کار خاصی برای کنترل این وضعیت وجود ندارد، اگر همسرتان شما را درک کرد که عالی است اما اگر نکرد، باید شخص دیگری را پیدا کنید که بتواند از شما حمایت کند و حرفتان را بزند.

مردها در به در به دنبال این ویژگی‌ ها در زن‌ ها در زندگی زناشویی می‌گردند!

تهدید می کند که به خود آسیب می رساند

معمولا این طور افراد با تهدید به خودکشی یا این که یک کاری دست خودشان می دهند، از شما باج گیری عاطفی می کنند. خیلی راحت هم نمی شود از کنار این تهدید ها رد شد؛ زیرا همیشه این ترس وجود دارد که طرف واقعا به خودش صدمه می زند. به هر حال بهتر است به خودتان یادآوری کنید که شما مسئول سلامتی و مرگ او در چنین شرایطی نیستید. اگر وضعیت بغرنج شد و احتمال عملی شدن تهدید وجود داشت؛ بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید.

حقایق را تحریف می کند

اگر از او چیزی خواسته اید که انجام نداده و شما هم شک دارید، ممکن است شرایط را به نفع خودش تحریف کند؛ البته در چنین شرایطی ممکن است به حافظه خودتان هم شک کنید، اما اگر از خود مطمئن هستید، تسلیم نشوید. حتی اگر لازم شد جزئیات را برای او یادآوری کنید تا بفهمد شما حواس تان هست. در اینجا هم توصیه می شود با آرامش کارتان را انجام بدهید.

تظاهر به نفهمیدن می کند

تظاهر به نفهمیدن، ترفند افرادی است که نمی خواهند کاری که از آن ها خواسته می شود را انجام بدهند. اول سعی کنید موقع پرسیدن یا توضیح چیزی، جمله بندی تان را عوض کنید و ببینید آیا باز هم نمی فهمد. دوم این که توپ را در زمین او بیندازید و بگویید که متوجه نمی شوید چه چیزی را متوجه نمی شود و دوباره سؤال تان را با آرامش تکرار کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر