پیاز | پوست پیاز | فواید پوست پیاز

معجزه نوشیدن دم کرده پوست پیاز! | درمان سرطان با جوشانده پوست پیاز

در این مقاله خواص و فوایدی که دم کرده پوست پیاز دارد را برایتان آورده ایم. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا با خاصیت دارویی و درمانی چای پیاز آشنا شوید.

پوست پیاز
ویکی گردی:

دم کرده پوست پیاز : گوشت و پوست پیاز هر دو قابل مصرف بوده و با هم بسته غذایی فوق العاده ای را شکل می‌دهند که نباید از آن‌ها غافل شویم. پوست پیاز حاوی مقادیر قابل توجهی مواد معدنی، ویتامین‌ها و بسیاری از ریزمغذی های ضروری برای سلامتی بدن مانند کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، مس و کروم می‌باشد. ما معمولاً بدون اینکه فواید پوست پیاز را بدانیم، آن را دور می‌ریزیم. ولی آیا می‌دانستید با درست کردن چای از پوست پیاز می توانید از اثرات شفابخش و فوق العاده آن در درمان بیماری ها بهره ببرید.

خواص جوشانده پوست پیاز

در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از فواید جوشانده پوست پیاز در درمان بیماری‌ها را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

مهمترین خواص پوست پیاز برای سلامتی و زیبایی 

پوست پیاز خواص ضدعفونی کنندگی، ادرارآور، مسهل، ضد التهاب و ضد حساسیت دارد. در طب مکمل، جوشانده ی پوست پیاز برای درمان بسیاری از بیماری های تنفسی، قلبی و … توصیه می‌شود.

این جوشانده به خاطر اثرات خلط‌آور فوق العاده ای که دارد، برای درمان علائم آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مؤثر می‌باشد.

سرفه خشک و برونشیت بیماری‌هایی هستند که با خوردن جوشانده پوست پیاز به راحتی می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

برای تهیه این معجون شگفت انگیز کافیست 2 عدد پیاز را کامل با پوست بشوئید و به مدت 15 دقیقه در 1/5 لیتر آب بجوشانید.

این جوشانده را بایستی با شکم خالی میل کنید، ولی اگر از طعم آن خوش‌تان نیامد، می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

2. پوست پیاز برای قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی

پوست پیاز برای قلب بسیار مفید است. عناصر قوی موجود در پوست پیاز به تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب کمک می‌کنند. چای پوست پیاز در درمان بیماران مبتلا به پرفشاری خون فوق‌العاده عمل می‌کند.

نوشیدن مرتب چای پوست پیاز سلامت عمومی بدن را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد.

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که خوردن جوشانده پوست پیاز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ قلبی، کاهش خطر حمله قلبی، ترمبوز (خون لختگی) و آسیب عروق مغزی عالی است.

برای تسکین سردرد و دردهای عضلانی توصیه می‌شود یک فنجان دم کرده ی پوست پیاز میل کنید. برای تهیه دم کرده ی پوست پیاز کافیست یک قاشق چای‌خوری پوست پیاز را در 200 میلی لیتر آب داغ (معادل یک لیوان) بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.

بدون هزینه با پوست پیاز موهاتو رنگ کن! + روش

سپس آن را صاف کنید و نصف فنجان از آن را ساعت ۶ بعد از ظهر و نصف دیگر را ساعت ۹ شب بنوشید.

در این مورد، پروسه درمان با چای پیاز ممکن است چند ماه طول بکشد ولی اثرات آن پس از سه ماه مصرف مداوم قابل مشاهده خواهد بود.

4. درمان سوزش چشم و حفظ قدرت بینایی

یکی دیگر از فواید خوردن جوشانده پوست پیاز که شاید تا به حال نمی‌دانستید، تسکین علائم خستگی، قرمزی و سوزش چشم است. مصرف چای پیاز در حفظ قدرت بینایی بسیار مفید بوده و باعث جلوگیری از تغییر نمره عینک می‌شود.

5. پوست پیاز برای قاعدگی

پوست پیاز برای قاعدگی نیز مؤثر واقع می‌شود. روزی سه بار مصرف چای تهیه شده با یک قاشق چای خوری پوست پیاز و 300 میلی لیتر آب (معادل 1/5 لیوان) در تنظیم دوره قاعدگی بسیار مؤثر است.

این درمان معمولاً روز دهم پس از پایان دوره قاعدگی شروع می‌شود و یک هفته طول می‌کشد.

6. از بین بردن سلول های سرطانی

پوست نازک پیاز بیشتر از آنچه که احتمالاً می‌توانیم تصور می‌کنیم، خواص دارد. به عنوان مثال، فلاونوئیدهای موجود در پوست پیاز قادرند سلول‌های سرطانی را از بین برده و با تومورها مبارزه کنند.

از دیگر فواید خوردن جوشانده پوست پیاز، پیشگیری و درمان سرطان‌های مختلف شامل مغز، ریه، روده، پروستات یا سرطان پستان می‌باشد.

بر اساس تجزیه و تحلیل، بخش بیرونی پیاز (پوست) حاوی آنتی اکسیدان های بالایی است. نوعی ترکیب آنتی اکسیدانی که نقش مهمی را در بدن ایفا می کنند، فلاونوئید است.

چای پوست پیاز دارای نوعی فلاونوئید به نام کورستین می باشد. کورستین برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن موثر است.

بنابراین مصرف چای پوست پیاز باعث محافظت بدن از بیماری های مختلف می شود و سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

8. سرعت بخشیدن به روند بهبودی

مواد شیمیایی موجود در پوست پیاز برای بهبودی انواع بیماری ها از انواع مشکلات پوستی گرفته تا آسیب های دیگر بدن مفید است.

این مواد شیمیایی از طریق کمک به بازسازی سلول ها و افزایش میزان بهبودی اندام های آسیب دیده موثر است. فرآیند بهبودی باید هر چه سریعتر انجام شود.

علامت و نشانه ی پیازهایی که قابل استفاده نیستند

9. جوانسازی پوست و بالا بردن خاصیت کشسانی

چای پوست پیاز حاوی فیبر غذایی است که می تواند در متابولیسم بدن مفید باشد. این نوع فیبر، الاستیسیته پوست را تحریک می کند. و ظاهر پوست را جوان می کند.

10. کمک به بهبود آکنه

همانند سایر داروهای خانگی، چای پوست پیاز، علائم آکنه را کاهش و افزایش می دهد. مصرف هر گونه چای باعث احساس آرامش و تسکین می شود. این شرایط احتمال آکنه را به عنوان یکی از علل مربوط به وضعیت روانی ذهن کاهش دهد.

چای پوست پیاز می تواند از این عوامل جلوگیری کند و همچنین به درمان بیماری های پوستی مانند کیست، لکه های تیره، زخم ها و التهاب پوست کمک می کند.

11. ضد باکتری

گفته می شود داروی Phytochemical موجود در دم کردنی پوست پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است. هنگامی که شما آن را مصرف می کنید، گروهی از باکتری ها در بدن شما به زودی از بین می روند.

پوست پیاز از بیماری های ناشی از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند، به عنوان مثال تپش قلب، چرک زخم و چرک گلو، و غیره...

هیچ مشکلی در رابطه با مصرف چای پوست پیاز وجود ندارد. با این حال، پیاز به عنوان یک ماده غذایی شناخته شده است و کشت آن هزاران سال است که ادامه دارد.

12. کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

بر اساس مطالعات اخیر دانشگاه برن در سوئیس، مصرف پیاز خام (از جمله پوست) در روز، باعث افزایش 13 تا 17 درصدی تراکم مواد معدنی استخوان در موش ها می شود.

این اطلاعات نشان می دهد چای پوست پیاز ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد، به طور کلی، پیاز و محصولات مشتق شده از آن، از جمله چای پوست پیاز، اثرات مثبت بر روی استخوان انسان دارند. این به دلیل وجود مواد معدنی (کلسیم، آهن، منگنز و غیره) در داخل پیاز است.

13. جلوگیری از زخم

با توجه به مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، مصرف چای پوست پیاز می تواند به شما در جلوگیری از زخم معده کمک کند، البته درمان دیگر زخم ها ممکن است با مصرف چای پوست پیاز نیز امکان پذیر باشد.

زخم ها معمولا توسط یک باکتری به نام Heliobacter pylori به وجود می آید. آنتی اکسیدان های موجود در چای پیاز باعث جلوگیری از رشد آن باکتری ها می شود.

در نتیجه خطر ابتلا به زخم، به ویژه زخم معده کاهش می یابد. در حال حاضر، باید دانست که Heliobacter pylori ممکن است باعث بیماری های دیگر نیز شود. مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن به نظر می رسد یکی دیگر از مزایای دم کرده پوست پیاز می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر