خواب | دیدن خواب | خواب دیدن نشانه چیست؟

اگراین علائم را دارید مرگتان نزدیک است! | نگاهی به رابطه خواب و مرگ از منظر قرآن

بوی دهانتان ، فرم ناخن و اندام شما می گویند که شما زود می میرید یا نه ، با شناخت و مشاهده این علائم که نشانه های مرگ نام دارند سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مرگ 5 پسر نوجوان در زهدان
ویکی گردی:

خواب و رویاهای ما بخشی از افکار روزانه ما هستند ، اما معنی خواب و رویاهایمان تنها ریشه در افکار ندارند بلکه می تواند نشانه ای از بروز نوعی بیماری باشد به طوریکه اگر رویای خشن ببینید در معرض ابتلا به پارکینسون هستید یا انواع خواب های دیگر که به دلیل بروز بیماری های خاص در بدن به سراغ تان می آید ؛ ادامه این بخش از ویکی گردی را حتما با دقت مطالعه کنید تا دلیل خواب های نا آرام خود و از وجود مشکل جسمی و روحی خود مطلع شوید.

نشانه های مرگ زودرس در بدن انسان

سکته های قلبی و مغزی یا سرطان ، بیماری هایی که اکثر ما فکر می کنیم علت مرگ هستند اما از نشانه های مرگ چه می دانیم؟ شاید فکر کردن درباره این مسئله چندان خوشایند نباشد اما همه ما دیر یا زود خواهیم مُرد. همه ما با تاریخ انقضا به دنیا می آییم و کاری هم نمی توانیم برای این موضوع بکنیم. انتخاب سبک و نوع زندگی همراه با عوامل زیست محیطی می تواند مسبب مرگ زودهنگام شود. بهترین کار این است که تمام تلاشتان را بکنید و چندان نگران احتمالات حقیقی اما نه چندان نزدیک نباشید و به خودتان بابت این مسئله آسیب وارد نکنید. اگر نسبت به داشتن یک زندگی طولانی تر و سالم تر خیلی جدی هستید، بهتر است ببینید که آیا هیچ یک از نشانه های زیر درباره شما و وضعیت فعلی تان صدق می کند یا نه.

فواید عجیب و حیرت انگیز نیش زنبور که هرگز نمی دانستید!

نشانه های مرگ و علائم پایان عمر

1.ناخن های پیچ دار

ناخن های دست ما می توانند چیزهای زیادی را درباره وضعیت سلامت به ما نشان دهند. اگر ناخن هایتان لکه دار بوده، لبه های آن حالت غیرعادی داشته و یا رنگ و رو رفته باشد احتمالا دچار مشکلات حادی شده اید. اگر هر نوع مورد عجیبی درباره ناخن هایتان دیدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

2.اندام شما

اگر می خواهید که تا سنین 60 و 70 سالگی یا بیشتر از آن به خوبی و سالم زندگی کنید، باید وضعیت جسمی خود را جدی بگیرید. این به معنای آن است که باید شاخص حجم بدن تان در طیف مناسبی باشد – یعنی اضافه وزن نداشته باشید. همه می دانیم که چاقی می تواند به طرق مختلف به بدن تان آسیب وارد کند.

3.ضعیف شدن حس بویایی

حس بویایی ما به دلایل مختلف اهمیت فراوانی دارد و وقتی سن مان بالا می رود، به مرور این حس کمرنگ می شود. در واقع همه ما افراد مسن و سالخورده را دیده ایم که در دیدن و یا شنیدن دچار مشکلاتی شده اند و به طور مشابه ما هم ممکن است حس بویایی خود را از دست بدهیم. خبر بد این است که تحقیقات نشان می دهد کم شدن حس بویایی یعنی نزدیک شدن به زمان مرگ.

4.بوی بد دهان

به مانند ناخن های زشت، بوی بد دهان هم می تواند نشانه این باشد که مشکلاتی در ارتباط با سلامتی دارید. البته شاید فقط بوی ناشی از خوردن سیر یا پیاز باشد، اما بوی مزمن بد دهان به نوعی می تواند گویای سرطان و یا سایر عفونت هایی باشد که می تواند به مرگ بیانجامد.

نگاهی به رابطه خواب و مرگ از منظر قرآن

از دیدگاه قرآن حقیقت انسان به روح اوست. اگر روح نباشد، انسان به جسم بى‌حرکت و مرده تبدیل مى‌شود؛ همانگونه که هنگام مرگ روح از بدن جدا مى‌شود، در موقع خواب هم روح از بدن جدا مى‌شود، با این تفاوت که در موقع مرگ ارتباطش به‌طور کامل قطع مى‌شود و به بدن بر نمى‌گردد، اما در موقع خواب ارتباطش کاملآ قطع نشده، بلکه کم مى‌شود و دستگاه درک و شعور از کار مى‌افتد و چون ارتباطش به طور کامل قطع نشده به همین خاطر قسمتى از فعالیت‌هایى که براى ادامه حیات بدن ضرورت دارد؛ مانند ضربان قلب و گردش خون و فعالیت دستگاه تنفس و غیره ادامه مى‌یابد.

دانشمندان ساعت روز قیامت را پیش بینی کردند

روح انسان چون در هنگام خواب از بدن جدا مى‌شود، شبیه حالت مرگ و با حواس ظاهرى ارتباط ندارد، حقایق بیشترى را درباره آینده و یا امور پنهانى درک مى‌کند و این امر، اساس رؤیاهاى صادقه را تشکیل مى‌دهد. امّا چگونگى جداشدن روح از بدن هنگام خواب، براى ما قابل درک نیست.

تفاوت خواب و مرگ چیست؟ آیا انسان به هنگام مردن مانند خواب رفتن، چیزى را درک مى‌کند؟

در دو قسمت به پاسخ پرسش مى‌پردازیم؛ مردن مثل خواب است ؛ همان‌طور که انسان در خواب متوجه چیزهایى است، در مرگ و پس از مرگ نیز متوجه چیزهاى بیشترى مى‌شود.

در مورد قسمت اول، این توضیح لازم است که مرگ و خواب، شباهت بسیارى به هم دارند، ولى یک تفاوت عمده و اساسى میان‌شان هست که آن‌ها را از هم متمایز مى‌سازد و آن این که خداوند هم در مرگ و هم در خواب روح انسان را قبض مى‌کند، اما در مرگ دیگر روح به بدن باز نمى‌گردد و دستگاه مغز آدمى تعطیل مى‌شود، ولى در خواب، فقط بخشى از دستگاه مغز تعطیل مى‌شود و روح دوباره به بدن باز گردانده مى‌شود: «اللَّهُ یَتَوَفَّى الاَْنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا وَ الَّتِى لَمْ تَمُتْ فِى مَنَامِهَا فَیُمْسِکُ الَّتِى قَضَى عَلَیْهَا الْمَوْتَ وَ یُرْسِلُ الاُْخْرَى إِلَى أَجَل مُّسَمًّى»[۲]؛ خداوند ارواح را به هنگام مرگ به تمامى باز مى‌ستاند و ارواحى را که نمرده‌اند نیز به هنگام خواب مى‌گیرد؛ سپس ارواح کسانى را که فرمان مرگ آنها را صادر کرده، نگه مى‌دارد و ارواح دیگرى را ]که باید زنده بمانند تا سرآمد وقت معینى بازمى‌گرداند.

به این ترتیب، روشن مى‌شود که خواب برادر مرگ و شکل ضعیفى از آن است. از امام جواد(ع) سوال شد مرگ چیست؟ فرمود: مرگ همان خوابى است که هر شب به سراغ شما مى‌آید، جز این که مدّتش طولانى است و انسان از آن بیدار نمى‌شود تا روز قیامت.

در مورد قسمت دوم سوال، باید چنین توضیح داد؛ چنانکه انسان در خواب چیزهایى را متوجه مى‌شود، پس از مرگ نیز در مقیاس وسیع‌تر مسائل را مى‌فهمد. وقتى انسان مى‌میرد، پرده از مقابل چشمان او کنار مى‌رود و عالَمى فراتر از عالم دنیا را مشاهده مى‌کند. در آن عالَم، محدودیت‌هاى این عالم وجود ندارد و زمان و مکان در آن جا مطرح نیست. زندگى آخرتى در مقایسه بازندگى دنیایى، بسیار عمیق‌تر و پر دامنه‌تر است.

قرآن کریم در این مورد مى‌فرماید: «وجاءَت سَکرَةُ المَوتِ بِالحَقِّ ذلِکَ ما کُنتَ مِنهُ تَحید ونُفِخَ فِى الصّورِذلِکَ یَومُ الوَعید و جاءَت کُلُّ نَفس مَعَها سائِقٌ وشَهید لَقَد کُنتَ فى غَفلَة مِنهـذا فَکَشَفنا عَنکَ غِطَـاءَکَ فَبَصَرُکَ الیَومَ حَدید»[۴]؛ و سرانجام سکرات و بى‌خودى در آستانه مرگ، حقیقت را پیش چشم او مى‌آورد و به انسان گفته مى‌شود. این همان چیزى است که تو از آن مى‌گریختى و در صور دمیده مى‌شود؛ آن روز، روز تحقق وعده وحشتناک است.

با دیدن این نشانه ها به وجود سرطان کلیه مشکوک شوید

هر انسانى وارد محشر مى‌گردد در حالى که همراه او حرکت دهنده و گواهى است. به او خطاب مى‌شود تو از این صحنه و دادگاه بزرگ غافل بودى و ما پرده را از چشم تو کنار زدیم و امروز چشمت کاملا تیزبین است. با توجه به این که روحِ انسان در زمان و مکان محصور نیست و مى‌تواند به آینده برود، آیا روح انسانى که در حجاب است مى‌تواند به روز قیامت برود؟ روح انسان مى‌تواند در خواب اخبار قیامت و آینده دور را به دست آورد و از آن جا خبر گیرد. از برخى آیات قرآن استفاده مى‌شود که پاره‌اى از خواب‌ها انعکاسى از آینده دور یا نزدیک است.

آیه‌های ۳۶ تا ۴۳ سوره یوسف، رؤیاى پیغمبر اکرم(ص) که در سوره فتح آیه ۲۷ آمده و خواب حضرت ابراهیم(ع) که در سوره صافات آیه ۱۰۲ آمده، از جمله این آیات است. از این آیه‌ها استفاده مى‌شود که دستگاه گیرنده حساس روح آدمى، از طریق ارتباط مرموزى، مى‌تواند از حوادث آینده خبر آورد. خواب در اسلام حرکت روح به سوى عالم ارواح شمرده شده است. روح انسان در عالم خواب، قالب مثالى (برزخى) به خود مى‌گیرد و به پروازدر مى‌آید و عوالمى را سیر مى‌کند که در بیدارى میسر نیست؛ این آگاهى بستگى به تکامل روحى افراد دارد، لذا تنها بعضى از ارواح به آنها آگاه مى‌شوند؛ همانگونه که براى برخى از اولیاى خداوند متعال در بیدارى نیز چنین چیزى ممکن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۶۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    خواب های من اینطوری هست یکی به قتل رسیده بعد من کاراگاه اون قتلم و باید بفهمم که کی این یارو رو کشته

  • امیر

    بسیاربی سوادوهیچ مدرک وسندی نداردوفقط گمراه کننده است

    • ناشناس

      مدرک از قرآن بالاتر؟

    • ناشناس

      اول اصالت اون سند و ثابت کن بعد مدرک حساب کن

  • ناشناس

    حالا این یعنی چی اصلا جالب نبود چیز خواصی نگفت

  • شاپور زارعی سکه روان

    سلام مطالب عالی بود ممنون

  • ناشناس

    خیلی عالی بود مشکل من همیشهرخوابهای بدمیبینم وروزها چیزهای منفی به ذهنم میادنگرانم میکنه چطوری درمان کنم

  • ناشناس

    من خواب مسجد میبنیم در حال عبادت وآرامش خاصی دارم تعبیرش لطفا


  • SM

    مفید و جالب

  • ناشناس

    خواب یعنی رویا عطای الاهی را باید باچشم دید

  • ناشناس

    به درد نمیخورد