ماکارونی | مضرات ماکارونی | خوشمزه نشدن ماکارونی

دلیل خوشمزه نشدن ماکارونی های شما اینجاست | نکاتی در پخت ماکارونی که حتما باید بدانید

چند دلیل مختلف وجود دارد که موجب خوشمزه نشدن ماکارونی شما می شود، با رعایت برخی نکات مهم در زمان پخت ماکارونی دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

ماکارونی
ویکی گردی:

ماکارونی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. برخی از افراد ماکارونی را خوشمزه تر از بقیه می پزند اما برخی دیگر فکر می کنند هیچ وقت ماکارونیشان خوشمزه نمی شود. اگر شما هم این غذای پرطرفدار را خوشمزه طبخ نمی کنید، این بخش از نمناک را بخوانید تا دریابید چرا ماکارونی های شما خوشمزه نمی شود. موارد عنوان شده تک موردهایی هستند که هر کدام به تنهایی میتوانند راز خوشمزگی ماکارونی هایی باشند که طبخ میکنید پس تمام موارد یکجا مد نظر نیست و ممکن است چند مورد خاص مربوط به روش پخت ماکارونی توسط شما باشد.

ماکارونی را نمی شویید

اگر شما بعد از جوشاندن ماکارونی آن را فقط آبکش کنید، ممکن است ماکارونی ها به هم بچسبند اما اگر ماکارونی پخت به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود و ماکارونی شما خوشمزه تر شود. شستن ماکارونی سبب می شود به راحتی سس ماکارونی به خرد آن رود و مزه فوق العاده ای گیرد.

ماکارونی ایرانی با ته‌ دیگ سیب‌ زمینی ترد و خوشمزه رو اینطوری بپز 

در آب جوش آبلیمو نمی ریزید

برای اینکه ماکارونی شما رنگ زیباتر و طعم بهتری بگیرد و به هم نچسبد، در قابلمه آب جوش، نمک، زردچوبه و روغن و مقداری آبلیمو بریزید و سپس ماکارونی ها را اضافه کنید تا ماکارونی ها مزه بهتری بگیرد.

آب ماکارونی کم است

اگر به نسبت آب به ماکارونی اهمیت ندهید و از آب خیلی کمی استفاده کنید، ماکارونی شما چسبنده و لعاب دار می شود.

ماکارونی با قطر زیاد استفاده می کنید

ماکارونی های با قطر کم میزان نشاسته آنها کمتر است و خیلی زودتر آماده می شوند و همچنین خوشمزه تر هستند پس از این نوع ماکارونی ها استفاده کنید.

ماکارونی را در قابلمه کوچک می پزید

اگر می خواهید ظاهر ماکرونی شما زیباتر باشد و ماکارونی ها به هم نچسبند، قابلمه بزرگ انتخاب نمایید تا نشاسته های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

ماکارونی را زیاد هم می زنید

وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی ها را زیاد هم بزنید چون باعث می شود ماکارونی شما خمیر شود.

از فلفل دلمه ای و سیر استفاده نمی کنید

برای خوشمزه تر شدن مایه ماکارونی حتما درون آن فلفل دلمه ای ریزشده بریزید. سیر و فلفل دلمه ای در مایه ماکارونی باعث می شود طعم ماکارونی شما از همیشه خوشمزه تر شود.

بزرگترین اشتباه رایج در هنگام پخت ماکارونی 

از زعفران استفاده نمی کنید

برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ و طعم بی نظیری بگیرد، یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

ماکارونی را دم نمی کنید

دم کردن ماکارونی سلیقه ای است اما اگر می خواهید ماکارونی ها بافتی نرم و رنگ قرمزتر و طعم بهتری داشته باشند، وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می توانید اضافه کنید.

سویا را خیس نمی کنید

اگر قرار است مایه ماکارونی را با سویا درست کنید، یکی از نکات خوشمزه شدن ماکارونی با سویا این است که سویا ها را در مقداری آب یا شیر خیس کنید. هر چه سویا بیشتر بماند، هم طعم بهتری می گیرد زیرا خیس کردن سویا در شیر طعم لذیذی به سویا می بخشد و طعم خاص سویا را که برای برخی خوشایند نیست، کاملا از بین می برد.

از گوشت استفاده نمی کنید

برخی از افراد به هر دلیلی ماکارونی با سویا را دوست ندارند و آن را خوشمزه نمی دانند، اگر جزو این دسته هستید از گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله یا مرغ در آن استفاده کنید.

از پیاز داغ کم استفاده می کنید

برای خوشمزه شدن مایه ماکارونی میزان پیاز باید زیادتر باشد.

از ادویه ها غافل می شوید

یکی از نکاتی که سبب می شود ماکارونی شما خوشمزه نشود، این است که شما از ادویه استفاده نمی کنید. استفاده از آویشن، زردچوبه و فلفل و مقداری سبزی معطر تازه یا خشک طعم ماکارونی را بی نظیر می کند.

از قارچ استفاده نمی کنید

اگر می خواهید به مایه ماکارونی طعم خاص تری دهید، حتما از قارچ نیز استفاده نمایید. قارچ می تواند جایگزین گوشت باشد.

رب گوجه فرنگی شما خوب نیست

اگر رب گوجه فرنگی شما کهنه باشد و مزه کپک بدهد و یا خیلی ترش و شیرین باشد، ماکارونی شما خوشمزه نمی شود پس حتما از رب خانگی و مرغوب استفاده کنید و پس از آماده کردن مایه ماکارونی رب افزوده و اجازه دهید ربتان سرخ شود.

به هیچ وجه آب ماکارونی را دور نریزید! | چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

پنیر را فراموش می کنید

یکی از رازهای خوشمزه شدن ماکارونی استفاده از پنیر است. استفاده از پنیر پارمزان رنده شده روی ماکارونی در هنگام سرو، یک راز خوشمزه شدن ماکارونی است که با آن می توانید حسابی خودتان و اطرافیانتان را غافلگیر کنید.

ماکارونی شما قوام ندارد

اگر می خواهید ماکارونی، قوام بیشتری بگیرد و خوشمزه شود، در سس آن، از آبی که ماکارونی را در آن پخته اید، بریزید.

از معجزه ته دیگ غافل می شوید

از نظر همه مردم ماکارونی خوشمزه است که ته دیگ بی نظیری داشته باشد پس برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه ای داشته باشید، ابتدا سیب زمینی ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر