سوپ مرغ | طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ رو برای افطار چجوری بپزم؟ | سوپ مرغ رو اینطور که میگم بپز تا معرکه بشه!

امروز در ویکی گردی طرز تهیه سوپ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

سوپ مرغ
ویکی گردی:

سوپ مرغ یکی از سوپ های خوشمزه و مفیدی است که علاوه بر اینکه برای درمان بیماران استفاده می شود به عنوان پیش غذا هم از آن استفاده می شود. سوپ مرغ یک سوپ کاملا سالم و مقوی است و به همین جهت برای تقویت بیماران مناسب است. سوپ مرغ را با مواد متفاوتی می توانید تهیه کنید. ما در این مطلب دستور آشپزی یکی از متداول ترین سوپ های مرغ را برای شما آماده کرده ایم که با موادی مانند گوشت مرغ ، سیب زمینی ، هویج ، پیاز و سبزیجات معطر تهیه می شود.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ مرغ با خبر ملت همراه باشید.

دستور پخت 7 آش دلچسب و لذیذ

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سوپ مرغ

سینه مرغ ۲۵۰ گرم

پیاز بزرگ ۱ عدد

سیر ۱ حبه

لیمو ترش ۱ عدد

هویج متوسط ۲ عدد

روغن مایع به اندازه کافی

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ مرغ

ابتدا ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس مرغ را به همراه مقداری زردچوبه اضافه کنید ، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ ۱۵ دقیقه داخل آب جوش بماند تا علاوه بر اینکه مرغ نیمپز شود و بوی زهمش نیز گرفته شود.

تو سوپ جو چی بریزم خوشمزه بشه؟

در مرحله بعد پوست پیاز و سیر را بگیرید و به صورت ریز خرد کنید سپس قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع اضافه کنید. در ادامه سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید.

پس از اینکه سیر و پیاز کمی نرم شدند مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه به خورد سیر و پیاز برود. حالا مرغ را به صورت دلخواه ( نگینی یا ریش ریش ) خرد کنید و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید سپس کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید مرغ بپزد. پس از گذشت این زمان هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا هویج ها هم بپزند سپس سیب زمینی ها را خرد کنید و اضافه کنید.

دلیل اینکه سیب زمینی را از هویج دیر تر اضافه می کنیم این است که اگر همزمان با هویج اضافه کنیم سیب زمینی زودتر می پزد و له می شود. حالا جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم.

در پایان پس از اینکه سبزی سوپ به طور کامل پخت آنرا از روی حرارت بر می داریم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. آب لیمو ترش را می توانیم در اواخر پخت سوپ بعد از اضافه کردن جعفری اضافه کنیم یا اینکه در زمان سرو اضافه کنیم.

نکات پخت سوپ مرغ

لعاب سوپ

سوپ مرغ به دلیل اینکه هیچ موادی ندارد که باعث لعاب شود ممکن است کمی آبکی می شود. برای جلوگیری از آبکی شدن سوپ مرغ می توانید مقدار کمی رشته سوپی به آن اضافه کنید. یک مشت رشته سوپی را به صورت خیلی ریز خرد کنید و در اواسط پخت به سوپ اضافه کنید.

رنگ سوپ

رنگ سوپ مرغ به دلیل اینکه به جز زردچوبه هیچ رنگ دهنده ای به آن اضافه نمی کنیم زرد رنگ می شود. در صورتی که می خواهید سوپ شما رنگ بهتری داشته باشد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید و در اواسط پخت سوپ به آن اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    عالی بود ممنون از شما 👍