نرم شدن گوشت | چرا گوشت نرم نمی شه؟

روش های نرم و ترد کردن انواع گوشت | بهترین روش نرم شدن گوشت با ترفندهای ساده

اگر قصد پخت غذا با گوشت گاو یا گوشت گوسفند را دارید از این ترفندهای رستورانی برای ترد و نرم شدن گوشت قبل از پخت استفاده کنید.

قیمت گوشت
ویکی گردی:

نرم شدن گوشت با روش های ساده و کاربردی! بهترین روش های موجود برای نرم شدن گوشت! کباب یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که از گوشت گاو یا گوشت گوسفند تهیه می شود. برای تهیه کبابی که ترد و خوشمزه و لذیذ باشد، قبل از طبخ می توان گوشت ها را به راحتی ترد نمود، فقط کافیست با چند روش نرم کردن گوشت آشنا شوید تا از این به بعد انواع گوشت ها را طوری طبخ کنید که احساس لطافت و طعم لذیذ آنها را هرگز فراموش نکنید. در این بخش از ویکی گردی روش های نرم و ترد کردن انواع گوشت را آورده ایم.

نمک نزدن به گوشت

اگر می خواهید گوشت شما ترد و نرم باشد، نمک را آخر کار و نزدیک به آماده شدن غذا اضافه کنید و در حین پخت، نمک را از ابتدا به گوشت اضافه نکنید زیرا گوشت شما دیرتر خواهد پخت.

خطرات نگهداری گوشت چرخ کرده در فریزر و یخچال

ایجاد برش با چاقو

برای نرم کردن گوشت و پخت آسان گوشت با چاقویی تیز و با فواصل چند سانتی متری از هم برش های کم عمق و زاویه دار در سطح گوشت ایجاد کنید.

استفاده از بکینگ پودر

برای نرم و ترد نمودن گوشت، یک کاسه را از آب پر کنید، سپس مقدار کمی بکینگ پودر در آن حل کنید و گوشت را در آب فرو کنید و بگذارید گوشت به مدت 15 دقیقه تا حداکثر یک ساعت در محلول بماند.

استفاده از چکش

برای نرم کردن گوشت از چکش های مخصوص یا بیفتک کوب استفاده کنید. برش های گوشت را برای چند دقیقه از دو طرف با این چکش ها بکوبید تا بافت های پیوندی گوشت شکسته شود. برای ترد، نرم و آبدارشدن گوشت، گوشت را خرد یا چرخ کنید.

خواباندن گوشت در ماست و پیاز

برای نرم کردن و خوش طعم کردن گوشت، انواع گوشت گوساله، مرغ، گوشت گوسفندی و… را در مخلوط ماست، پیاز و آبلیموی تازه قرار دهید و اجازه دهید، یک روز بماند. این ترکیب گوشت را ترد می کند اما برای خوشمزه کردن گوشت می توان از مقداری نمک، زعفران، فلفل و سبزیجات معطر نیز در ترکیب استفاده کنید.

 15 نکته ویژه که هنگام پختن گوشت قرمز باید حتما رعایت کنید

افزودن چربی به گوشت

برای آبدارتر و تردتر شدن گوشت هنگام پخت از مقداری چربی گوسفندی استفاده کنید. در این روش دور تکه های گوشت مقداری چربی یا دنبه قرار دهید تا هنگام پخت ذوب شوند. چربی های ذوب شده در هنگام پخت گوشت را آبدارتر و تردتر و طعم دلپذیرتری در گوشت ایجاد می کند.

استفاده از گوشت تازه

برای اینکه پس از پخت گوشت شما ترد و آبدار گردد، از گوشت تازه استفاده نمایید. برای جلوگیری از سفت شدن گوشت تازه ، گوشت را در یخچال قرار دهید تا سرد شود اما از قرار دادنش در فریزر خودداری کنید.

استفاده از آناناس و پاپایا

برای ترد و نرم کردن گوشت از میوه های آنزیم دار مانند آناناس استفاده نمایید. آناناس دارای مقادیر بالای آنزیم بروملانین است که سبب تضعیف بافت های گوشت گوساله یا گوسفند می شود. شما می توانید به جای آناناس از انجیر، پاپایا و پرتقال برای نرم کردن گوشت و همچنین طعم دار نمودن آن کمک بگیرید.

استفاده از کیوی

برای نرم کردن گوشت با چنگال چند سوراخ در گوشت ایجاد کنید، سپس کیوی را خرد کنید و تکه های کیوی را روی تمام قسمت های گوشت بمالید و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی آن بماند تا آب کیوی سریع تر به بافت های داخلی نفوذ کند. کیوی دارای آنزیم اکتینیدین بوده و بافت های گوشت را می شکند و بافتی لطیف و نرم ایجاد می کند.

استفاده از سرکه و روغن زیتون

برای ترد و نرم کردن گوشت، گوشت را در مخلوط سرکه و روغن زیتون بخوابانید و اجازه دهید گوشت در این مخلوط دو ساعت بماند. مخلوط سرکه و روغن زیتون سبب نرم و لطیف شدن بافت گوشت می شود. همچنین شما برای زود پختن گوشت یک قاشق غذاخوری سرکه در آب غذا بریزید، سرکه کمک می کند تا گوشت زودتر بپزد.

اشتباهاتی که در هنگام یخ زدایی گوشت نباید مرتکب شوید

استفاده از جوش شیرین

برای نرم و ترد کردن گوشت، کمی جوش شیرین را به تمام سطح گوشت بمالید و بگذارید چند ساعت بماند و سپس گوشت را قبل از پخت به خوبی شستشو دهید و کباب کنید. همچنین برای سریعتر پختن گوشت می توانید مقدار خیلی کمی جوش شیرین به آب گوشت بیفزایید. در این روش از مقدار کمی جوش شیرین استفاده نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس فیروزکوه

    درود. این مطلب. بسیار مفید بود