ویزای کاری | دریافت ویزای کاری عمان

ویزای کاری عمان؛ مراحل و قوانین دریافت ویزای کاری عمان

در ادامه قصد داریم تا متقاضیان دریافت ویزای کاری عمان را با شرایط، قوانین، مراحل، هزینه‌ها و مدارک مورد‌نیاز این ویزا ارزشمند بیشتر آشنا کنیم.

مهاجرت
ویکی گردی:

تصمیم به مهاجرت و تشکیل زندگی در کشوری ناشناخته می‌تواند یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی باشد که یک فرد در رابطه با ادامه زندگی خود می‌گیرد. انتخاب مقصد درست و بهترین راهکار برای مهاجرت نیاز به تخصص و دانش دارد. ما در موسسه مهاجرتی رسا با تکیه بر چندین سال سابقه خود در این حوزه، در کنار شما هستیم تا بتوانید مهاجرت موفقی داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا متقاضیان دریافت ویزای کاری عمان را با شرایط، قوانین، مراحل، هزینه‌ها و مدارک مورد‌نیاز این ویزا ارزشمند بیشتر آشنا کنیم. با موسسه مهاجرتی رسا تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کشور عمان به عنوان یکی از سرشناس‌ترین و ثرتمند‌ترین کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و آسیا به حساب می‌آید. این کشور پادشاهی از نظر جغرافیایی توسط خلیج فارس و دریای عمان احاطه شده است و از همسایگان عربستان و امارت متحده عربی به حساب می‌آید. کشور عمان دارای قدمت چند ده‌هزار ساله است و به عنوان قدیمی‌ترین دولت مستقل پادشاهی در بین کشور‌های عربی نیز از آن یاد می‌شود.

 منبع درآمد اصلی کشور عمان مانند دیگر کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از نفت بوده و مردمان این کشور عمدتا مشغول ماهی‌گیری و کشاورزی هستند. صنعت گردشگری کشور عمان نیز در حال رونق می‌باشد و بخشی از هزینه‌های این کشور را بر عهده دارد. کشور عمان با شرایط کنونی خود در بین کشور‌های در‌حال توسعه قرار داشته و شدیدا نیازمند نیروی کار است. با در نطر گرفتن ارزش بالای ارز رایج این کشور یقینا ویزای کاری عمان به عنوان یک ویزا با ارزش به حساب می‌آید. در ادامه شما را با شرایط و مراحل دریافت ویزای کاری عمان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

حتی اگر نخواهید از طریق دریافت ویزای کار عمان در این کشور اقامت بگیرید، می‌توانید از آن به‌عنوان راهی برای کسب درآمد بالا دلاری استفاده کنید. تنها نکته  حائز اهمیت این است که برای دریافت ویزا کاری عمان شما باید حتما یک پیشنهاد شغلی قطعی از سوی یکی از شرکت‌های فعال در این کشور داشته باشید.

مهاجرت

شرایط کاری

همانطور که اطلاع دارید با توجه به پایین بودن جمعیت کشور عمان، نرخ بیکاری نیز در این کشور تقریبا صفر بوده و تمامی افراد می‌توانند درحوزه کاری دلخواه خود مشغول به کار شوند. یکی از نکاتی که حتما باید قبل از دریافت ویزای کاری عمان در نظر بگیرید، ساعت کاری ۴۰ تا ۴۸ ساعته آن‌ها در هفته است. اکثر مشاغل این کشور در ساعت ۸:۳۰ یا ۹ صبح آغاز شده و در ساعت ۶ عصر به اتمام می‌رسد. لازم به ذکر است که روز‌های کاری این کشور یک‌شنبه تا پنج‌شنبه است.

دیگر نکته‌ای که شما باید در نظر داشته باشید، شرایط بیمه درمانی شما است. اکثر کارفرمایان کشور عمان برای شما بیمه درمانی خصوصی ثبت خواهند کرد. شما به محض دریافت ویزای کاری عمان در اکثر اوقات خدمات بیمه درمانی خصوصی نیز دریافت خواهید کرد. ناگفته نماند که این بیمه‌ها تمامی خدمات پزشکی را شامل نمی‌شوند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید از کارفرمای خود برای دریافت کمک‌هزینه تحصیلی فرزندتان درخواست کنید.

زبان رسمی این کشور مانند دیگر کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس عربی بوده و شما باید تا حدی به این زبان تسلط داشته باشید. تسلط بر زبان انگلیسی نیز می‌تواند به دریافت  ویزای کاری عمان شما کمک کند. برای مشغول به کار شدن در این کشور هیچ نیازی به دریافت هیچ‌گونه مدرک بین‌المللی نخواهد بود.

مراحل دریافت

برای دریافت ویزای کاری عمان باید یک پیشنهاد شغلی توسط کارفرما از کشور عمان داشته باشید. این جاب آفر که از سوی اداره کار و پلیس عمان به تایید رسیده است می‌تواند به شما در دریافت ویزای کاری این کشور کمک کند. با ارائه دادن این پیشنهاد شغلی به همراه برخی از مدارک دیگر به سفارت‌خانه عمان می‌توانید ویزا کاری خود را دریافت کنید.

با درنظر گرفتن شرایط گفته شده مهم‌ترین مرحله در دریافت ویزای کاری عمان ارسال رزومه و مدارک تحصیلی خود به کارفرمایان و تایید شدن توسط آن‌ها است. اگر به هردلیلی در دو سال گذشته با کارفرمایی در این کشور همکاری داشته‌اید؛ برای دریافت جاب آفر خود باید برگه ترخیص از سوی کارفرمای قبلی‌تان را ارائه دهید. داشتن ویزای کاری قبلی نیز می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و برای دریافت جاب‌آفر جدید خود باید گواهی ترخیص کار از سوی اداره کار کشور عمان داشته باشید.

برای دریافت مهم‌ترین مدرک موردنیاز ویزای کاری عمان شما باید مدرک تحصیلی و رزومه کاری خود را برای کارفرمای مورد نظر در عمان ارسال کنید. در بیشتر مواقع در صورت تایید شدن مدرک تحصیلی، شما باید در آزمونی نیز شرکت کنید تا صلاحیت شما به صورت کامل تایید شود. سپس کارفرمای موردنظر برای دریافت جاب آفر باید به اداره پلیس و کار کشور عمان مراجعه کند. در نظر داشته باشید که این پیشنهاد شغلی ۲ سال اعتبار داشته و به افراد پایین‌تر از ۲۱ سال و بالاتر از ۶۰ سال تعلق نمی‌گیرد.

مهاجرت

متقاضیان به صورت معمول قصد مهاجرت و فعالیت دائم را در کشور عمان دارند و این بدان معناست که این افراد نیاز دارند تا خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند؛ ویزای همراه به این منظور می‌باشد. این ویزا به کسانی که خود ویزای کاری عمان را دارند تعلق می‌گیرد. ویزای همراه می‌تواند به همسر و فرزند زیر ۱۸ سال شما امکان مهاجرت به این کشور را دهد. به صورت کلی در کشور عمان قوانین خاصی برای همراه وجود دارد و همسر و فرزند زیر ۲۱ سال در گروه همراه قرار می‌گیرد و شما در صورت تایید و اثبات کردن وضعیت مسکن و درآمدی خود می‌توانید برای دریافت ویزای آن‌ها اقدام کنید. فراموش نشود که کسانی که دارای ویزا همراه می‌باشند نمی‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

مدارک لازم

همانطور که اشاره شد، مهم‌ترین مدرک موردنیاز برای دریافت ویزای کاری عمان داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی تایید شده است. متقاضیان دریافت این ویزا باید به همراه پیشنهاد شغلی خود برخی از دیگر مدارک هویتی و تحصیلی خود را نیز به سفارت ارائه دهند. بدیهی است که زبان اصلی و رسمی کشور عمان عربی می‌باشد اما با اینحال برای دریافت ویزای کاری خود شما باید تمامی مدارک موردنیاز را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. در ادامه می‌توانید لیست مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کاری این کشور را مطالعه کنید.

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۷ ماه
  • مدارک شناسایی با ترجمه انگلیسی (کارت ملی و شناسنامه)
  • سوابق کاری (در صورت نیاز کارفرما)
  • مدارک تحصیلی با ترجمه انگلیسی
  • داشتن نامه پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما ( اصلی‌ترین مدرک موردنیاز)

میانگین درآمد و هزینه‌های زندگی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که هر فردی به دنبال مهاجرت در کشور خاصی است، درآمد و حقوق آن کشور است و بدون هیچ تردیدی میزان درآمد یکی از مهم‌ترین و حتی اصلی‌ترین فاکتور انتخاب مقصد برای بسیاری از مهاجرین است. کشور عمان از نظر درآمد در برخی از مشاغل مشخص بسیار بالا بوده و با در نظر گرفتن ارزش بالای پول رایج کشور عمان، میزان قابل‌توجهی درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. حداقل درآمد در این کشور ۴۵۰ ریال و حداکثر آن چیزی در حدود ۷۹۰۰ ریال است.  میانگین درآمد اقشار در این کشور چیزی حدود ۱۷۸۰ ریال عمان برآورد شده است.

با توجه به در نظر گرفتن میانگین و حداقل و حداکثر حقوق کشور عمان، زندگی در این کشور همسایه می‌تواند بسیار لذت‌بخش و پرسود باشد. شما بر حسب پیشنهاد شغلی ویزا کاری عمان خود درآمد کسب خواهید کرد. افراد متخصص و با تجربه کاری بالا دارای درآمد بسیار بالاتری نسبت به افراد کم‌تجربه خواهند داشت. در این کشور پزشکان نیز از حقوق و مزایا بالایی بهره می‌برند.

 برابر قانون این کشور داشتن سابقه کار تنها در زمان کار در عمان مورد تایید است. مدرک تحصیلی شما نیز در درآمد شما بسیار موثر خواهد بود؛ افرادی که با مدرک کارشناسی ارشد ویزا کاری عمان را دریافت می‌کنند به طور معمول چیزی حدود ۲۹ درصد بیشتر از افراد دارای سطح تحصیلات ضعیف‌تر درآمد دارند. همانطور که اشاره شد، سابقه کار در این کشور بسیار موثر است. و افرادی که دارای ۲ تا ۵ سال سابقه کار در کشور عمان در حوزه کاری مرتبط با پیشنهاد شغلی خود هستند به طور متوسط چیزی حدود ۳۲ درصد بیشتر از همکاران خود دستمزد دریافت می‌کنند. این افزایش حقوق به ۷۰ درصد نیز خواهد رسید. در ادامه می‌توانید لیست درآمد متوسط ماهیانه برخی از مشاغل در کشور عمان را مطالعه کنید.

مهاجرت

  • مدیر فروش:      2740 ریال
  • مهندس برق:     1633 ریال
  • دندان پزشک:    3959 ریال
  • مهندس عمران:  1526 ریال
  • حسابدار:          1198 ریال
  • سرآشپز:          1437 ریال
  • تکنسین کامپیوتر:         1380 ریال

لیست مشاغل مورد نیاز

کشور عمان در میان کشور‌های در‌حال‌توسعه قرار داشته و با توجه به جمعیت کم خود امروزه با کمبود نیروی کار مواجه است. این کشور به طیف وسیعی از متخصصان نیازمند است و در این میان همه ساله لیستی از مهم‌ترین و پر‌درآمد‌ترین مشاغل موردنیاز خود منتشر می‌کند. در صورت داشتن مدرک تحصیلی یا مدرک فنی و حرفه‌ای مرتبط در مشاغل ارائه شده در این لیست مطمئنا شانس شما برای دریافت ویزا کاری عمان بیشتر خواهد بود؛ البته ناگفته نماند که مهم‌ترین مرحله برای دریافت ویزا کاری عمان پیدا کردن یک جاب آفر مناسب است که می‌تواند حتی در بین مشاغل نیز وجود نداشته باشد.

لیست گفته شده هر سال توسط اداره کار کشور عمان به‌روزرسانی شده و در اختیار متقاضیان دریافت ویزا کاری عمان قرار می‌گیرد. اکثر اوقات مشاغل موجود در این لیست در دو دسته اصلی مهندسی و پزشکی و درمان قرار دارند. در ادامه  می‌توانید لیست حوزه‌های شغلی موردنیاز کشور عمان را مطالعه کنید.

  • حوزه مهندسی  
  • حوزه ساختمان و ساخت و ساز
  • حوزه فناوری اطلاعات    
  • حوزه گردشگری و مهمانداری
  • حوزه پزشکی و درمان    
  • حوزه تدارکاتی (خدماتی)

مشاغل اشاره شده تنها بخش کوچکی از فرصت‌های شغلی موجود در این کشور می‌باشند؛ در کشور عمان مشاغل بسیار زیادی وجود دارد که شما با مراجعه به موسسه مهاجرتی رسا می‌توانید به راحتی شغل موردنظرتان را با توجه به مهارت و تخصص‌ خود بیابید و برای دریافت ویزا کاری عمان از کارفرما مربوطه جاب آفر دریافت کنید.

قوانین و فرهنگ کار

شما با دریافت ویزا کاری عمان می‌توانید به صورت دائم یا موقت در کشور عمان ساکن شوید. بهتر است قبل از هرکاری با فرهنگ و آداب این کشور آشنا شوید تا در اماکن عمومی دچار مشکل نشوید. کشور عمان، کشوری مذهبی است و مردمان این کشور به سنت‌ها و فرهنگ‌های خاص خود وابسته هستند و برای آن‌ها ارزش قائل می‌شوند. از جمله سنت‌های مختلف این کشور می‌توان به طرز پوشش‌ آن‌ها در مکان‌های عمومی اشاره کرد. لباس روزمره اکثر مردان لباس‌های رنگی و سفید بلندی است که به همراه کلاه، تمام بدنشان را می‌پوشانند. خانم‌ها نیز با پوشیدن مانتو‌های بلند به همراه روسری در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند. نادیده گرفتن هنجار‌های عمومی در این کشور می‌تواند به عنوان یک نشانه احترام در مقابل مردمان این کشور باشد.

کشور عمان دارای آب و هوای گرمسیری است به طوری که حتی در زمستان نیز  ممکن است آب‌ و هوای آفتابی و گرمی را تجربه کنید. دمای این کشور در زمستان چیزی حدود ۱۷ تا ۲۷ و در تابستان بسیار گرم‌تر و در محدوده ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد قرار دارد. البته ناگفته نماند که این کشور دارای مناطق کوهستانی نیز می‌باشد که دارای آب و هوای به مراتب سرد‌تری است. با دریافت ویزا کاری عمان ابتدا خود شما باید تصمیم بگیرید که قصد دارید تا در کدام یک از شهر‌های این کشور ساکن شوید سپس لباس‌های مناسب برای مهاجرت خود را انتخاب کنید اما در مجموع، ترجیحاً لباس‌های رنگ روشن و خنک بردارید تا تحمل گرما برایتان آسان‌تر شود.

هزینه های مهاجرت

به منظور دریافت ویزا کاری عمان شما باید هزینه‌های مختلفی را بپردازید. این هزینه‌ها شامل برخی از هزینه‌های عمومی دریافت ویزا از جمله هزینه دریافت مدارک و آماده‌سازی آن‌ها و هزینه کاریابی و ارائه مدارک برای کارفرما است. علاوه بر هزینه‌های عمومی، هر نوع ویزایی ممکن است دارای مدارک و مراحل خاص خود باشد که شامل برخی از هزینه‌های اختصاصی و خاص است. به طور کلی هزینه دریافت ویزا کاری عمان مقدار مشخص و معینی نیست و بسته به شرایط شما متغیر است.

مهاجرت

هزینه‌های اقامت شما  نیز پس از دریافت ویزا کاری عمان و مهاجرت به این کشور باید در نظر گرفته شود. در طول مدت اقامت شما در این کشور می‌توانید ملکی را خریداری یا اجاره کنید. با توجه به قوانین کشور عمان، خارجی‌ها می‌توانند ملکی را خریداری کنند و پس از ۵ سال به صورت رسمی مالک آن ملک می‌شوند.

در کشور عمان هزینه کالا‌های اساسی کمی بالاتر از کشور‌های اطراف بوده اما با توجه به دستمزد بالای افراد در این کشور این هزینه‌ها فشار خاصی را بر روی اقشار نمی‌آورد. ناگفته نماند که اکثر این کالا‌ها به صورت وارداتی بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا هزینه پایه آن نیز بالاتر باشد. در ادامه می‌توانید لیستی از قیمت برخی از کالا‌های اساسی کشور عمان را مشاهده کنید.

  • شیر (۱ لیتر):   0.58 ریال
  • نان سفید تازه (۵۰۰ گرم):  0.41 ریال
  • تخم مرغ (۱۲):   0.99 ریال
  • سینه مرغ (بدون پوست) (۱ کیلو گرمی):  از ۱٫۵ تا ۲ ریال
  • آب (بطری ۱.۵ لیتر):  0.21 ریال
  •  

مهاجرت

کلام آخر

اخیرا متقاضیان دریافت ویزای کاری عمان بسیار افزایش یافته است و این کشور مقصد بسیاری از مهاجران از سرتاسر جهان شده است. به دلیل وابستگی بسیار زیاد کشور عمان به نیروی کار خارجی و درحال توسعه بودن این کشور، می‌تواند گزینه جذابی برای مهاجرت به نظر رسد. علاوه بر درآمد بالای نیروی کار این کشور دارای سیستم خدمات درمانی مناسبی نیز می‌باشد که مهاجرین نیز می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

شما علاقمندان به دریافت ویزای کاری عمان می‌توانید تمامی دشواری و سختی‌های این کار را به موسسه مهاجرتی رسا بسپارید. در تمامی فرآیندهای یافتن پیشنهاد شغلی مناسب، فرآیند‌های دشوار اخذ ویزا و یافتن محل سکونت، موسسه مهاجرتی رسا شما را همراهی خواهد کرد. شما می‌توانید به سادگی و با مناسب‌ترین هزینه در کشور عمان مشغول به کار شوید و ویزای کاری عمان را به صورت کاملا قانونی و در کمترین زمان دریافت کنید.

موسسه مهاجرتی رسا علاوه بر کشور عمان میتواند به شما برای مهاجرت به تمامی کشور‌های دور یا نزدیک از جمله ترکیه، اسپانیا، استرالیا، آلمان، فرانسه، کانادا و هم‌چنین مهاجرت به رومانی کمک کند و در مراحل مختلف این کار به شما یاری رساند. این موسسه بسته به شرایط خاص و منحصر‌به‌فرد شما بهترین گزینه‌های ممکن را برای شما انتخاب کرده و براساس خواست شما مراحل دریافت  ویزا کاری، تحصیلی یا موارد مخصوص سرمایه گذاری را دنبال می‌کند. در صورت تمایل شرایط خود را با مشاوران و متخصصان موسسه مهاجرتی رسا در میان بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر