شوری غذا | گرفتن شوری

شوری غذا رو با چی بگیرم؟ | گرفتن شوری برنج با این روش های ساده و راحت

در این مطلب با شما درباره رفع شوری غذا صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

شوری غذا
ویکی گردی:

 رفع شوری غذا با قند و شکر! یکی از روش های خنثی کردن شوری غذا، استفاده از مواد شیرین مثل قند و شکر است. برای این کار باید کمی شکر را درون غذاهای آب دار مثل خورشت یا سوپ ریخته و حل کنید. توصیه می شود برای غذاهایی که رنگشان تیره است، از شکر قهوه ای استفاده نمایید. ترکیب سرکه و شکر هم برای رفع شوری غذا مناسب و موثر است.

گرفتن شوری برنج

اگر برنج شما شور شده، اصلا نگران نباشید کافی ست تا با سایت الانت همراه شوید تا به شما یاد بدهیم چگونه این مشکل را برطرف کنید. یکی از راه های برطرف کردن شوری برنج این است که مقداری برنج دیگر را بدون نمک بپزید سپس به برنج شور شده تان اضافه نمایید تا طعمش متعادل شود. همچنین می توانید برای کم کردن طعم شوری برنج پخته شده، آن را به همراه ماست میل کنید.

ترفند رستوران ها برای رفع شوری خورشت قورمه سبزی

روش دیگر درست کردن یک خورشت کم نمک است که طعم شور برنج را کاهش می دهد. اگر پس از پخته شدن برنج متوجه طعم شور آن شدید از سیب زمینی کمک بگیرید. برای این منظور سیب زمینی را به شکل ورقه ورقه برش دهید سپس لا به لای برنج قرار دهید و کمی آب به آن اضافه کنید. قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و اجازه دهید سیب زمینی ها نمک موجود در برنج را جذب کنند.

 

استفاده از نان خشک

این روش برای رفع شوری انواع خورشت ها مناسب است. برای این منظور بعد از پخته شدن غذا تکه ای نان درون آن بیاندازید. دقت داشته باشید که هر چه نان شما خشک تر باشد مایعات بیشتری را جذب می کند، در نتیجه شوری غذایتان کمتر خواهد شد. بعد از سپری شدن لحظاتی می توانید نان را با استفاده از قاشق یا ملاقه از درون خورشت بیرون بیاورید.

آب غذا را کم کنید.

اگر غذای شما آبکی ست و در اوایل پخت متوجه این موضوع شده اید، می توانید این راهکار را به کار بگیرید. برای این کار باید مقداری از آب خورشت، سوپ یا آش تان که شور شده است دور ریخته سپس به شکل مجدد به غذایتان آب اضافه کنید. با این روش شوری غذای شما به طور کامل از بین می رود.

رفع شوری غذا با سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل وجود نشاسته یکی از موادی ست که می توانید برای رفع شوری غذا از آن استفاده کنید و بسیار برای این امر موثر است. برای این کار باید حتما از سیب زمینی خام استفاده نمایید. سیب زمینی را پوست گرفته و از وسط به ۲ قسمت تقسیم کنید. حالا باید سیب زمینی را درون غذایی که در حال جوشیدن است بیاندازید. با این روش نمک اضافی درون غذا جذب سیب زمینی شده و غذایتان دیگر شور نخواهد بود. بعد از پخته شدن غذا باید سیب زمینی ها را خارج کنید. استفاده از روش سیب زمینی برای رفع شوری خورش قیمه بسیار مناسب است، فقط باید سیب زمینی را قبل از له شدن از خورش خارج کنید.

چیکار کنم خیارشور کپک نزنه؟

رفع شوری غذا با نوشابه

شاید تیتر این بخش از مطلب برای شما عجیب به نظر برسد، اما این موضوع حقیقت داشته و برای غذاهای آبکی به کار می رود. برای این منظور کمی نوشابه به غذایتان اضافه کنید تا طعم شوری آن را کم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر