یارانه | یارانه شب یلدا

جاماندگان یارانه شب یلدا این خبر را از دست ندهند + جزئیات

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک یارانه درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران در آستانه شب یلدا خبر داد.

یارانه
ویکی گردی:

 خبر مهم برای جاماندگان یارانه یلدا! محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آستانه شب یلدا اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد. وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید یارانه ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی یارانه  ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند.

آخرین خبرها از سهمیه بنزین نوروزی + جزئیات

 

رئیس مجلس گفت: اگر آنچه که در مجلس به تصویب رسید اجرایی می شد و کالاها به قیمت شهریور 1400 به شکل سبد معیشتی داده می شد امروز نارضایتی هایی که وجود دارد را شاهد نبودیم البته دولت در تلاش است سبد کالایی را اجرایی کند.

رئیس مجلس درباره عملکرد مجلس در حوزه جبران آثار تورمی بر معیشت مردم گفت: ما نسبت به سیاست های جبرانی تورم و حفظ  قدرت خرید آنها اقداماتی را در مجلس انجام دادیم. البته در مرحله اجرا به  هدف نهایی نرسیدیم که دلایل مختلفی دارد. ما در بحث جبران حذف ارز ترجیحی بحثمان  سبد کالا بود و در مجلس این مسئله تصویب شد تا مردم افزایش نرخ ها در کالاهای اساسی مخصوصا در حوزه معیشتی را احساس نکنند. 

وی افزود: اگر آنچه که در مجلس به تصویب رسید اجرایی می شد و کالاها به قیمت شهریور 1400 به شکل سبد معیشتی داده می شد امروز نارضایتی هایی که وجود دارد را شاهد نبودیم البته دولت در تلاش است سبد کالایی را اجرایی کند و مردم را در دریافت یارانه یا سبد کالایی مخیر کند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر فردی به جای یارانه، کارت کالابرگ دریافت کند، باید با کارت کالابرگ اقلامی را که تعیین شده است، به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کند.

مهدی طغیانی در واکنش به خبری مبنی بر اینکه قرار است دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آن‌ها ایجاد کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند و این اقدام در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است، اظهار داشت: شرط ضمنی ارائه کالابرگ به مردم آن است که قیمت کالاهای اساسی باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به آنان عرضه شود.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد + جزئیات

وی بیان کرد: پولی که افراد از جیب خودشان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت می‌کنند به قیمت روز است، اما اگر کالابرگ داشته باشند، باید کالاهای اساسی را به نرخ آن کالا در شهریور ۱۴۰۰ خریداری کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین برخی از نهاده‌ها و مواد اولیه، قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و تخم مرغ افزایش یافت، ادامه داد: با وجود این افرادی که کالابرگ دارند، باید کالاهای اساسی و اقلامی را که در این بخش مشخص شده است، با قیمت شهریور ۱۴۰۰ پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن باید توسط دولت داده شود که این موضوع لازم‌الاجراست و در بودجه آمده است.

طغیانی با بیان اینکه مشمولان یا می‌توانند یارانه نقدی را دریافت کنند یا کالابرگ در اختیار آن‌ها قرار گیرد، گفت: مجدداً تاکید می‌کنم که اگر فردی به جای یارانه، کارت کالابرگ دریافت کند، باید با کارت کالابرگ اقلامی را که تعیین شده است، به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کند. به عبارت دقیق‌تر، آن اقلام به هر قیمتی که در بازار باشد، باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ در اختیار افرادی که کالابرگ دارند، قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به صورت دقیق آمده است و دولت باید این قانون را کامل و همان طور که مجلس تصویب کرده است، اجرا کند.

وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی از ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان "شبکه ملی اعتبار" خبر داد و گفت:بنا بر این شده به صورت نمونه در برخی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.

سید صولت مرتضوی, وزیر کار در جمع خبرنگاران در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قول دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت:همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند.

وی در ادامه به  ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز یارانه در قالب کالابرگ الکترونیک، زودتر از موعد به حساب افراد یا به حساب پشتیبان آنها گفت: آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید 11 قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ نقدی می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.

 مرتضوی در توضیح کالا برگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود.

چرا نباید هرگز تخم مرغ را بشوریم؟ | مزایا و معایب شستن تخم مرغ

 

 وی در توضیح اختیاری بودن کالا برگ گفت: اگر افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در زمان مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.

وزیرکار با بیان اینکه فعلاً مرحله آزمایشی کالا برگ الکترونیک در سه استان اجرا می‌شود گفت: اینکه درکدام استان ها این طرح اجرایی می شود را  بعداً نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیر ساخت‌ها هستند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناسناس

    سلام من سرپرست خانوارم پسرم دیابت دارودختردارم پس چرابمن ندادید

  • بازنشسته

    پس اونایی که مثل بنده و خانواد ام که سهام عدالت نداریم چی شد؟
    چرا شب یلدا شرمنده خانواده کردید

  • ناشناس

    سلام ماتحت پوشش کمیته امدادهستیم والله چیزی ندیدم

  • عسجری

    منم بی سرپرس هستم چرابرام واریزنکردی مستجرهستم احتیاج دارم بخدا رضییه عسجری

  • دهک 6

    ببخشید پس بقیه دهک ها چی میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سام

    خیلی ها بانقشه از پیش تایین شده، از شوهرا شون طلاق رسمی میگیرند، وقتی سرپرستی بچه ها را زن به عهده میگیرد، وخودش را تحت پوشش سازمان های کمک معیشتی قرار میدهند مجددأ باهمسر خود صیغه 99ساله میبندند، این زد وبند سالهاست که در ایران رایج شده وکلاه گشادی سر دولت میره، اما از طرفی خانوارهایی چه بسا فراوانند که حتی بلد نیستند خودشان را تحت پوشش قرار دهند، چه فراوانداشخاصی که از همین یارانه که حق شان است محروم هستند، وهستند اشخاصی که مطالبی از دولت دارند اما دولت بی توجه گیری میکند وحق این اشخاص ظلم دیده درکشور به جیب افراد غیر واجب میره، نمونه خود من

    • ناشناس

      انگار فقط به سفارشی ها میدن ما گرسنه ها پس چکار کنیم

  • ناشناس

    همون پول باشه بهتره

  • ناشناس

    چرا یارانه شب یلدا به ما ندادند

  • رهنما

    برای من نریختن سر پرست هم هستم

  • ناشناس

    مرگ بر کالا برگ اگه مردهستین یارانه نقدی رو دوبرابر کنید و کالابرگم جداگانه پرداخت کنید شاید یکی دارو بخواد کل درامدش یارانست یا کیف و دفتر مداد برا بچه ش یا کقش

  • حسین

    یارانه قرار بود به افراد ضعیف که درامدی ندارن پرداخت بشه الام امدن به ۹۰درصد نردم دادن یعنی پودارها هم یارانه میگیرن بعد به فقیر و ثروتمند یاندازه یارانه میدن خوب این چه عدالتیه اینجوری پولدارا روزبه روز ثروتشون بیشتر و فقیرا تو همون باتلاق قبلی میمونن

  • ناشناس

    سلام من خانمی ۴۶ ساله سرپرست خانواده ام.۲ فرزند دارم.متاسفهنه یارانه شب یلدا برای من واریز نشده.در ضمن سهام عدالت هم ندارم.

  • محمد مرادی

    سلام مثل بنده و خانواده ام که سهام عدالت نداریم چی شد؟. چرا شب یلدا شرمنده خانواده کردید

  • آریا

    ما کارگدا که تحت هیچ پوشش کمیته و بهزیستی نیستیم جزو آدم نیستیم که به ماهم تعلق بگیره حتما باید تحت پوشش یه نهاد باشی که کارت و مرغ و .... منی که حتی بیمه تامین اجتماعی هم ندارم و تو یه باغ سرایدار و نگهبان هستم ماهارو جزو آدمیزاد نمیدونن
    وسلام

  • ناشناس

    سلام من زن سرپرست خانوار هستم خدیجه زارع
    همسرم از کارافتاده فلج هست همه مسولات زندگی ب من سپرده شده پس لطف محبت کنید شامل ماهم بشه کارت 3میلیونی تحت پوشش بهزیستی هستیم

  • ناشناس

    شوهرفلج ازکار افتاده ضربه مغزی دارو لازم داره برای ماچی واریز نشده حق ماهم هست
    یارانه سرپرست شب یلدا

  • ناشناس

    تو رو خدا یارانه یلدا رو واریز کنید به خدا گرفتارم

  • عصمت گودرزی از خمین

    تو خدا یارانه من درست کن چرا کمش کرد من با پول یارانه بیمه قالی بافی من درآمد ندارم با قالی بافی زندگی میکنم

  • سیدرضا

    سلام ما که نه حقوق بگیر هستیم ازکارم بیکار شدیم با ماشین کار میکنیم پس اندازم نداریم هیچکدوم به ما تعلق نگرفته

  • ناشناس

    جوری که معلومه برای خیلیها یارانه شب یلدا نریختن یا اصلا نریختن

  • غلامحسن علیفخرابادی

    با عرض سلام وخسته نباشید خواستم بگم منم جزو اون دسته افرادی هستم که تابحال یارانه ثپت نام نکردم وجاماندم الان هم هروقت میرویم برای ثبت‌نام میگن.دولت گفته ولی هنوزاجرایی نشده تکلیف ما چیه

  • مجتبی

    باسلام
    پس چیشد معیشتی ۵۵۰تومن شب یلدا یه تعدادی دریافت کردن عده ای هم مثل ما همچنان در انتظار واریز هستیم

  • محمدرضا مرادی

    جزع دهک ۳ هستم بیکار مستاجرم هيچ بیمه‌ای ندارم تحت پوشش کمیته وبهزیستی نیستم یارانه شب یلدا ندادندند سهام عدالت هم نه من ونه ۳فرزنم وهمسر م نداریم عدالت از این نوعش خوبه

  • ناشناس

    ان شاالله آرزومیکنم همیشه یارانه امون نقدی بگیریم خودمون بلدیم خریدتقویت وهزاران مشکل دیگ داریم کالابرگ نمیخاهیم

  • ناشناس

    من مستاجرم برام واریز نکردن

  • ناشناس

    والله از بس همه چی گرونه ... توشیر خشک بچه م موندم ... لباس بچه آنقدر گرونه که حالا برا بچم لباس نگرفتم همش لباس کهنه تنش میکنم...

  • ناشناس

    سلام به ما هم نریختن یارانه این ماه هم نریختن خودمونم مستجریم تو اجاره موندیم ب خدا خودمم تازه عروسم شب یلدا هیچی نداشتیم بخریم واسه خونمون یه چیزیهم به ما بریزید خدا عوضشو میده ب خدا

  • ناشناس

    من دخترم مریضی بال پروانه ای داره ولی هیچ ارگانی قبول ن‌کرد به خدا پاسمانش خیلی گران است

  • ناشناس

    سلام ماهم تحت پوشش کمیته امداد هستیم ولی سهام ونداریم شب یلدا هم برامون چیزی نه واریزشدنه تعلق گرفت بخدااین بی عدالتی نه عدالتی سهام عدالت برای اشخاص ادم های بیچاره ست توروخدا یع کم هوای ما اقشارضعیفم داشته باشید

  • ناشناس

    هرچی شرایط خوب هستش و منفعت فقط شامل تهران و شهرستانها ی اطراف تهرانه لابد خیرین محترم میگن گور بابای شهرها و شهرستانهای دیگه که چطوری ذلت میکشن فقط بزار اسم در بکنیم داخل تهران گور بابای اون شهر ها و شهرستانهای دیگه

  • آرش سبکبار

    سلام.
    اگر هم کسی اون دو هزار دلار رو از طریق اجاده کارت ملی به دلال داده دلیلش این بوده که از روی نداری مجبور به اینکار شده و حتی ریسک قطع شدن یارانشم به جونش خریده.
    پس آقایون دولت بدانند که از روی سنگینی جیبشون دلار نخریدن. از سبکی جیبشون خواستن پانصد ششصد هزار تومان گیرشون بیاد به یه دردیشون بزنن. مثل خود من