ریزش مو | جلوگیری از ریزش مو

چیکار کنم موهام نریزه؟ | جلوگیری از ریزش مو به روش طبیعی

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم و چه کنیم در این مطلب از ویکی گردی بخوانید

ریزش مو
ویکی گردی:

علت ریزش مو چیست؟ به چند علت ممکن است موی بیشتری را روی شانه خود مشاهده کنید. کمبود ویتامین‌ها، مشکلات تیروئید و یائسگی متهمان اصلی ریزش مو هستند. اگر شرایط پزشکی عامل ریزش مو ی شما است، ممکن است نیاز به درمان وجود داشته باشد.

دکتر Molly Roberts، رئیس انجمن پزشکی کل نگر امریکا می‌گوید «اگر چیزی به توجه ما نیاز داشته باشد، شما آن را ترمیم می‌کنید و مو از خودش محافظت می‌کند».

به گفته Roberts، گاهی اوقات مداوا لازم است، اما او (زن) اغلب روش‌ طبیعی را امتحان می‌کند.

با این روش های خانگی از ریزش موهات جلوگیری کن

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم

Sally Kravichمتخصص تغذیه و نویسنده در تجربه خود به این رسیده است که «پوچی یک روش خوب برای الهام بخشی افراد (برای بهتر غذا خوردن) است (ما همگی چشم‌هایی درخشان و پوست و مویی شفاف می‌خواهیم».

او بیمارانش را به دریافت غذاها و مواد معدنی از غذایی که می‌خورند، تشویق می‌کند.

پروتئین برای تقویت مو و رشد آن ضروری است. مقدار مصرف توصیه شده روزانه آن حدود دو تا سه وعده ۳ اونسی گوشت یا ترکیبی از چهار یا پنج وعده لبنیات و حبوبات است.

Kravich به بیماران توصیه می‌کند تا با گنجاندن مغزها و دانه‌ها، تخم مرغ و ماهی در برنامه غذایی‌شان، با ریزش مو مقابله کنند. تمام این‌ها منابع ضروری اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به پایین آوردن التهاب و ایجاد پوست سالم‌تر کمک می‌کند.

باید از مستی اجتناب کرد؛ هر هفته انواع غذاها را بخورید.روزانه شش تا ۱۰ وعده سبزیجات متنوع، دو تا چهار میوه و یک دسته از دانه‌ها و بقولات و محصولات گوشتی  را توصیه می‌کند.

برخی مواد غذایی هستند که می‌توانند برای مو مفید باشند:

• آهن: کم خونی می‌تواند موجب ریزش مو شود. اما طبق اعلام کلینیک کلیولند، مکمل‌های آهن تنها در صورتی توصیه می‌شوند که نتیجه آزمایش کم خونی کمبود آهن شما مثبت باشد.

علائمی در موهایتان که نشان می دهد سلامت بدنتان در خطر است!

• روی و بیوتین: این مکمل‌ها برای کمک به رشد مو شناخته شده هستند؛ چرا که به گفته Mirmirani افراد دچار اختلالات سوخت و ساز که فاقد آن هستند، ممکن است مو و ناخن نازک یا شکننده داشته باشند. او مکمل‌ها را توصیه نمی‌کند اما استفاده از آن‌ها را دلسرد کننده نیز نمی‌داند.

گاهی اوقات عصاره نخل اره‌ای برای رشد مو فروخته می‌شود، اما طبق مؤسسات ملی بهداشت، شواهد کافی درباره آن وجود ندارد.

مکمل‌ هایتان را بشناسید

اگر به دنبال آن هستید تا از مکمل‌ها برای مویتان استفاده کنید، قبل از شروع مصرف آن‌ها پزشکتان را مطلع سازید. از این طریق پزشکتان می‌تواند هر گونه اثرات جانبی آن مانند اثرات متقابل آن با سایر داروهایی را که مصرف می‌کنید، مورد نظارت قرار دهد.

اگرچه مکمل‌ها نیازی به تجویز پزشک ندارند، گاهی اوقات پزشکتان باید از آن مطلع شود، چرا که تصویر کاملی از آن چه مصرف می‌کنید، دارد.

با این که تضمین نوشته روی پوشش دارو، ایمنی آن را تضمین نمی‌کند، تأییدیه سازمان‌هایی نظیر داروسازی امریکا و NSF بین‌الملل به این معنی است که آن مکمل به درستی ساخته شده و دارای آن چیزی است که در برچسب دارو نوشته شده است و حاوی مقادیر خطرناکی از ترکیبات نیست.

ریزش مو و نکات مربوط به مد

کش سر، رنگ مو، فر، اتوی مو و دستگاه‌های فر دهنده می‌توانند به موهایتان آسیب بزنند. اگر موهایتان در حال نازک شدن است، قطعاً تمایل ندارید تا موهایتان بشکند. با موهایتان مهربان باشید (به گفته Roberts، بیش از حد موهایتان را شانه کرده یا نشویید).

کراتینه کردن مو و عوارض و خطرات آن

 

به گفته Mirmirani، برخی از بیماران کلاً بیخیال حالت دادن به موهایشان می‌شوند. این می‌تواند به موهایی نازک و بی‌حالت بیانجامد و آن‌ها را از آن ناراضی سازد.

استرس را مدیریت کنید

ریزش موهایتان می‌تواند استرس زا باشد و استرس (فیزیکی و احساسی) می‌تواند گاهی اوقات ریزش مو را سرعت ببخشد.و باعث ریزش شدید مو گردد.

به گفته Roberts، «قبل از این که نگرانش شوید، به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود که اصلاً جای نگرانی دارد یا خیر».

دیدن موی بیشتر روی شانه ممکن است شروعی بر پایان گیس‌هایتان نباشد. به گفته Roberts گاهی اوقات ریزش موی بیشتر طبیعی است (برای زنان در طول یائسگی و پس از بارداری).

او می‌گوید «ریزش مو یک چیز احساسی برای بسیاری از افراد است؛ از بین بردن آن استرس می‌تواند به آن‌ها در حفظ بیشتر موها کمک کند.»

چگونه ریزش مو در نقاطی از سر را مخفی کنیم

کراتینه مو چیست؟ | کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

 

• اگر از بین موهایتان، پوست سرتان دیده می‌شود، از محصولات رنگ کننده پوست سر برای کم کردن تقابل رنگ بین مو و پوست سرتان استفاده کنید. این خانم برای پنهان کردن از روش تاتوی هاشور یا میکرواسکالپ در نقاطی که ریزش شدید داشته ، استفاده کرده است.

• از اکستنشن های مو برای افزایش حجم استفاده کنید.

• موهایتان را کوتاه نگه دارید چون اگر بلند و آویزان شود، نازک‌تر دیده می‌شود.

• سعی کنید موهایتان را از بغل جدا کنید. این کار تمرکز را از روی فرق سرتان برمی دارد؛ جایی که غالباً مو از آن جا نازک می‌شود.

• از محصولاتی مثل واکس مو  برای بهبود موهایتان استفاده کنید که می‌توانند موها را ضخیم‌تر نشان دهد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر