شکلات قالبی | روش تهیه شکلات قالبی | دسر | دسر یلدایی

شکلات قالبی انار، یه دسر یلدایی کم هزینه و خوشمزه + طرز تهیه

شما میتونین این شکلات قالبی مخصوص شب یلدا را به راحتی در منزل با کمترین مواد به عنوان دسر شب یلدا تهیه کنید.

دسر یلدا
ویکی گردی:

شکلات قالبی انار یکی از دسر های ساده و راحته که خیلی سریع حاضر میشه و بهترین گزینه برای شب یلدا به حساب میاد. برای تهیه این شکلات قالبی خوشمزه فقط به چهار قلم مواد نیاز دارین که مطمئنم تو خونه همتون هست. در ادامه با آموزش تهیه این شکلات قالبی ما رو همراهی کنین.

مواد لازم برای تهیه شکلات قالبی انار

  • شکلات تخته‌ای تلخ آب شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • انار: ۱ عدد بزرگ
  • رزماری تازه: ۲ شاخه برای تزئین

مراحل درست کردن شکلات قالبی انار

درست کردن این دسر یلدایی کار بسیار راحتی است و جزو دسرهای ساده و کم‌هزینه شب یلدا حساب می‌شود. برای تهیه دسر یلدایی انار، کافی است به صورت لایه لایه انار و شکلات ذوب شده را در قالب بریزید.

این دسر خوشمزه و ساده برای یلدا، فقط به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد که خودش را در یخچال بگیرد و بعد از آن می‌توانید سرو کنید. البته یک روش عالی این است که برای تهیه شکلات قالبی انار، از قالب‌های یک نفره استفاده کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای مجلسی برای شب یلدا

مرحله اول؛ کف قالب‌ها را شکلات ذوب شده بریزید

طرز تهیه شکلات مغزدار ساده است و می‌توان آن را با انواع میوه‌های خشک و آجیل درست کرد. اما برای درست کردن یکی از انواع دسر شکلاتی شب یلدا که اتفاقا ساده هم هست به قالب‌‌های کوچک کاپ کیک نیاز دارید. قالب‌های مناسب سلیقه خودتان را آماده کنید و کنار بگذارید.

سپس انار را دانه کنید. داخل هر یک از قالب‌های کوچک کاپ کیک کاغذ کاپ کیک قرار دهید و ۲ قاشق چای‌خوری شکلات ذوب شده در هر کدام بریزید. سپس روی هر کدام از قالب‌ها یک قاشق غذاخوری دانه انار بریزید.

مرحله دوم؛ قالب‌ها را در یخچال بگذارید

دسر جعبه ای جذاب و خوشمزه ویژه شب یلدا

بعد از اینکه انارها را روی شکلات‌های ذوب شده ریختید، یک لایه دیگر از شکلات ذوب شده، روی انارها بریزید تا زیباتر شوند. به مدت حدود ۱۵ دقیقه قالب را در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. سپس هر کدام از شکلات‌ها را از قالب خارج کنید و داخل یک بشقاب بچینید.

با قرار دادن شاخه‌های رزماری در کنار ظرف آن را تزئین کنید. شما می‌‌توانید این شکلات‌های یلدایی ساده و خوشمزه را تا ۳ روز در یخچال نگه دارید.

منبع: مجله کروش
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر