سایپا | خودروسازی سایپا | فروش یلدایی محصولات سایپا | قیمت محصولات سایپا

سایپا آتش‌زد به مالش | حراج یلدایی سایپا بدون قرعه کشی + جزئیات

سایپا قصد دارد تا 2000 دستگاه خودروی شاهین در روزهای پایانی آذر ماه در بورس کالا عرضه کند.

سایپا
ویکی گردی:

حراج بزرگ سایپا! بر اساس گزارش‌های موجود، گروه خودروسازی سایپا می‌خواهد تا در ۳۰ آذر ۱۴۰۱ فروش شاهین دنده ای تیپ G را با قیمت پایه 304 میلیون تومان در بورس کالا آغاز کند و برای همین شرایط این طرح فروش را اعلام کرده است و درصد پیش پرداخت سفارش برای خرید این خودرو 50 درصد است. در حال حاضر قیمت پایه شاهین دنده ای تیپ G توسط سایپا ۳۰۴ میلیون تومان اعلام شده و این عدد بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، هزینه بیمه، شماره گذاری، مالیات و… است.

برای همین نیاز بوده تا در زمان ثبت تقاضا در بورس کالا، متقاضیان شاهین دنده ای به این نکته توجه داشته باشند و عدد پیشنهادی خود را به شکلی اعلام نکنند که بهای تمام شده خودرو بیش از قیمت روز بازار آزاد باشد.

آغاز فروش ویژه شب یلدا ۱۰روزه با ۱۰ درصد تخفیف

گفتنی است تاریخ تحویل این خودرو 25 اسفند 1401 است.

با نصف قیمت خودرو شاهین بخرید

خریداران ملزم به واریز ۱۲ درصد مالیات و عوارض قانونی (برمبنای قیمت معامله) و همچنین مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۵ ریال شامل: ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۶۵ ریال بابت بیمه شخص ثالث و ۵ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۰۰ ریال برای خدمات مرتبط با خدمات شماره گذاری و پلاک بوده و دعوتنامه تکمیل وجه جهت مبالغ مذکور برای مشتری صادر می شود. در صورت عدم واریز هزینه های فوق حداکثر تا ۵ روز پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

سایپا در عرضه قبلی خود که در تاریخ ۲۲ شهریور بود از ۱۰۰ دستگاه شاهین عرضه شده موفق به فروش ۶۴ دستگاه شده بود.

چگونه از بورس خودرو بخریم؟

در تمامی این خودروها هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو است. خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو پروفایل شخصی کنند. همچنین در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت در مجموع به مبلغ 4 میلیون و 371 هزارتومان بعلاوه ۱۲ درصد برای خودروهای اتوماتیک و ۱۳ درصد برای خودروهای دستی بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

مبلغ یارانه شب یلدا تغییر کرد؟

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق، حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی ) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

فروش شاهین 174 میلیون ارزان‌تر از بازار

در حالی که خودرو شاهین در بازار آزاد به قیمت 478 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، قرار است در روز چهارشنبه هفته جاری معامله این خودرو با قیمت 304 میلیون تومان در بورس آغاز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ادامه انبوه عرضه‌ها در بورس، قرار است چهار روز دیگر 2000 دستگاه خودرو شاهین در بورس عرضه شود. یک هفته‌ای می‌شودد که خود در بورس کالا با تیراژ بالا عرضه می‌شود. چهارشنبه هفته گذشته 2000 دستگاه تارا عرضه شد. امروز متقاضیان پژو 207 نیز 2000 دستگاه از این خودرو را از بورس کالا خریداری کردند.

در هفته آخر شهریور ماه امسال، برای نخستین مرتبه پای شاهین به بورس کالا باز شد اما خریدار آنچنانی نداشت. از 100 دستگاه خودروی شاهینی که با قیمت پایه 304 میلیون تومان برای تحویل 23 مهر 1401 در بورس کالای ایران عرضه شد، فقط 39 دستگاه مورد معامله قرار گرفت.

تعطیلی مدارس در این هفته لغو شد؟ 

بورسی‌ها در حالی به خرید شاهین تمایل نشان ندادند که روز 9 مهر تاکنون حدود 33 درصد رشد قیمت داشته است. به نظر می‌رسد این خودرو بین معامله گران بازار طرفدار زیادی نداشت و رکورد بازار خودرو در تابستان از شدت میل به خرید این خودرو کم کرد.

حالا به نظر می‌رسد که ورق برگشته است و خودروها به طور میانگین بین 26 تا 30 درصد رشد قیمت را ثبت کرده‌اند. شاهین نیز توانسته رشد مطلوبی را از آن خود کند. با توجه به این گزاره‌ها به نظر می‌رسد معاملات روز چهارشنبه شاهین همانند شهریور ماه رقم نخورد و افراد بیشتری پای معامله بیایند./ فردا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر