کباب کوبیده | طرز تهیه کباب کوبیده

روش تهیه کباب کوبیده حرفه ای در منزل | از این به بعد خودت تو خونه کوبیده درست کن

صفر تا صد پخت کباب کوبیده خوشمزه و رستورانی رو اینجا بهت گفتم از دستش نده!

کباب کوبیده
ویکی گردی:

کباب کوبیده یکی از غذاهای بسیار معروف و سنتی ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی هم شناخته می شود. تاریخچه کباب کوبیده به دوران قاجار بر می گردد و به همین دلیل این غذا یکی از غذاهای قدیمی ایرانی محسوب می شود. کباب کوبیده دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان ایرانیان است و به همین دلیل در خیلی از مجالس شادی و عزا از آن برای پذیرایی استفاده می شود. به دلیل همین محبوبیت کباب کوبیده با دستورهای متنوعی مانند کباب کوبیده تابه ای، کباب کوبیده با گوشت مرغ، کباب کوبیده با سویا و .. تهیه می شود که می تواند تمام سلایق و ذائقه ها را در بر گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده در ادامه با ما همراه باشید.

دستور پخت کباب کوبیده

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده رستورانی ابتدا ۴۰۰ گرم گوشت راسته گوسفندی را به همراه ۴۰۰ گرم گوشت قلوه گاه گوساله و دنبه گوسفندی داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو مرتبه چرخ می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

راز خوشمزه شدن کتلت رو اینجا بهت گفتم

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب و جادار قرار می دهیم. در ادامه در ظرفی جداگانه پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم، سپس آب پیاز را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز آب گرفته را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا به اصلاح چلوکبابی ها شیرین شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد کباب را باید به خوبی ورز دهیم تا گوشت منسجم شود به طور که حالت چسبناکی پیدا کند که وقتی مایه کباب را از داخل کاسه بلند می کنید تکه تکه نشود و همه گوشت به صورت یکدست بلند شود.

مرحله پنجم

ورز دادن را ادامه می دهیم تا مایه کباب یکدست و کاملا منسجم شود، سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۲ ساعت به مایه کباب در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

برای سیخ کردن کباب ها ابتدا سیخ های پهن مخصوص کباب کوبیده را با آب پیاز خیس می کنیم سپس به اندازه یک پرتقال کوچک از گوشت بر می داریم و سیخ را بین گوشت قرار می دهیم و آنرا روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله هفتم

پس از سیخ کردن کباب با انگشت روی گوشت نقش می اندازیم، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود کباب مغز پخت شود، به زیبایی ظاهری کباب نیز کمک می کند. اگر کار سیخ کردن کباب برایتان مشکل است می توانید از کباب زن دستی هم استفاده کنید.

طرز تهیه کوکو بادمجان به روش خانگی

مرحله هشتم

در این مرحله منقل ذغال را با ذغالی یکدست و کاملا روشن آماده می کنیم، سپس سیخ ها را به آرامی روی منقل می چینیم. پس از آنکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکنواخت بپزند.

مرحله نهم

پس از اینکه پختن کباب ها به پایان رسید، کره را روی بخار آب ذوب می کنیم و به همراه زعفران با یک برس تمیز روی کباب ها می مالیم. این کار علاوه بر اینکه کباب ها را زیباتر می کند، بعث خوشمزه تر شدن کباب کوبیده می شود.

کباب کوبیده از غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که در دروه قاجار به فهرست غذاهای ایرانی اضافه شده است. طبق نظر جعفر شهری یکی از تاریخ نویسان معتبر و همچنین اعتماد السلطنه که یکی از رجال معروف دربار قاجار است پای چلوکباب در دوره ناصرالدین شاه به ایران باز شده است. جالب است بدانید این کباب از قفقاز وارد ایران شده است و دستور قدیمی آن با دستور فعلی متفاوت است. یکی از کسانی که در تغییرات کباب قفقازی به کباب کوبیده تاثیر گذار بوده است شخص ناصرالدین شاه قاجار بوده است. کوبیده از غذاهای مورد علاقه شاه قارجار بود و به همین دلیل آشپزان دربار نگاه ویژه ای به این غذا داشتند و با تغییراتی که در دستور تهیه آن ایجاد کردند، کباب کوبیده امروزی متولد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهرا

    دلتون خوشه نفستون از جای گرم در میاد .مگه تورم گذاشته پولی بمونه که گوشت بخریم.چه برسه به کباب درست کردن. اجاره بها وهزار جور هزینه هستش. هرماه بزور بتونیم دو رقم از مواد شوینده مختلف خریداری کنیم انوقت شما دم از کباب درست کردن میزنی بااین تورم واقعا مسئولین باید خجالت بکشند .بااین حقوقها.

    • ناشناس

      همه اینایی که میگن نمیتونیم بخریم دو روز که تعطیلی میشه توی شمال کبابشونو سیخ میزنن ولی الان باید ادای بدبختارو دربیارن

  • خخخ

    به به

  • رضا

    ماکه سالی یک بارهم درست نمیکنیم ونمیتونیم بخریم چی درست کنیم

  • محمد

    واقعا چه دل خوشی دارید ما به زور شکم بچه مون رو سیر میکنیم اونوقت شما میان دستور کباب رو به ما نشان میدید خدایا آخه مگه بچه های ما چه گناهی کردن باید حسرت همه چی رو دلشان باشه چندغاز حقوق میگیریم تا ۱۵ روز از ماه هم به زور ما رو میبره



  • ناشناس

    ماکاه نمیتونیم بخریم چ برسه بهگوشت

  • ناشناس

    با نظر زهرا خانم کاملا موافقم ..

  • حضرت تعجب

    کباب!!!!؟
    کباب چی هست؟؟؟؟؟😳🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️😭😢😭😢

  • ناشناس

    خدا خیرتون بده دستون درد نکنه ی غذای دیگه آموزش بدید مردم گرفتارن پولشون به گوشت نمیرسه

  • ناشناس

    مگه توی خواب ببینیم

  • حسین از یزد

    آنهایی که میگن نداریم و کباب چی است و نمی تونیم شکم بچه هامون را سیر کنیم و... برای اینکه واقعاً بی برنامه خرج میکند . مثلاً میروند فروشگاه و پفک و چیپس و نوشابه های گازدار که واقعاً مضر هستند ، می خرند . میروند بعضی مغازه ها و یه چیزهایی که ضرورت نداره ، می خرند . داروخانه میرومد و بعضی کرم های خارجی را می خرند که کیفیتی نداره و با قیمت گران و پول خارجی بودنش را میدهند . اگه اقتصاد خانواده را مدیریت کنند ، می توانند ماهی حداقل ۲ مرتبه کباب بخورند . البته خودشان گوشت بخرند و کباب کوبیده درست کنند که قیمتش خیلی کمتر از کوبیده رستوران میشه . ضمنأ همین ارادی که میگن نداریم و ... بررسی کنید ببینید چند مرتبه در هفته پیتزا می خورند . آنهم پیتزا ، که قیمتش را خودتان بهتر می دونید . حالا کلاه خودتان را قاضی کنید و نظر الکی ندهید .

  • ناشناس

    سلام خیلی خوب بید ممنون از شما من هرجمعه توخوخه کباب درست میکنم بسیار خوب و خوش مزه میشه ممنون از شما سپاسگزارم

  • ناشناس

    آقا من هر روز کوبیده میخورم. چون کبابی دارم🙋🏻‍♂️😘🤣😜

  • ناشناس

    به به کوبیده من خیلی دوست دارم فدات بشم خداجون ازحیوانات واسمون چه گوشتی آفریدی شکر.کاش پولداربودم همه مردم کشورم رودعوت میکردم کوبیده🐏🐃🐪🍀

  • ناشناس

    بچه هابدوهین کباب کوبیده🏃میشه بگین چیه طعمش چه جوریه🥺🙄😭

  • ناشناس

    ممنون از توضیحاتتون

  • ناشناس

    امروز رفتم گوشت بخرم گوسفندی250هزار گوساله280هزار میانگین این کباب کوبیده حالا نمیدونم 800گرم واسه چندنفره میشه 250هزارحالا برنج و کره و زعفران وووو بماند ما مردم فقیر هستیم چون ایرانی هستیم یه جورایی برده هستیم