رابطه جنسی | کمر درد مردان در رابطه جنسی

علت کمردرد در مردان بعد از رابطه جنسی چیست؟ | مردان متاهل بخوانند

اگر بعد از رابطه جنسی در ناحیه کمر خود احساس درد می‌کنید، می‌تواند ناراحت کننده باشد.

کمر درد در رابطه جنسی
ویکی گردی:

بیشتر اوقات رابطه جنسی احساس خوبی دارد، بنابراین وقتی بعد از رابطه جنسی در ناحیه کمر خود احساس درد می‌کنید، می‌تواند ناراحت کننده باشد. برای برخی از مردان، این درد می‌تواند باعث اضطراب عملکرد شود و ممکن است علاقه و لذت را در طول مقاربت کاهش دهد. علل درد بسته به سلامت جنسی و سلامت عمومی فرد متفاوت است، اما یکی از شایع‌ترین دلایل درد کمر پس از رابطه جنسی آن بیماری به نام پروستاتیت است که درصدی از مردان جهان را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

بعد از مقاربت در ناحیه کمر خود احساس درد می‌کنید، می‌تواند ناراحت کننده باشد. برای برخی از مردان، این درد می‌تواند باعث اضطراب عملکرد شود و ممکن است علاقه و لذت را در طول مقاربت کاهش دهد.

بایدها و نبایدهای اولین رابطه جنسی

شایع ترین علت کمردرد در مردان بعد از نزدیکی

علت کمردرد در مردان بعد از نزدیکی به موارد زیر وابسته است:

غده پروستات مردان مایعی را تولید می‌کند که منی را احاطه کرده که برای باروری مردان ضروری است. هنگامی که بافت پروستات ملتهب می‌شود، باعث التهاب پروستات می‌شود. علائم شایع پروستاتیت درد یا درد مزمن مکرر است که معمولاً بر موارد زیر تأثیر می‌گذارد:

  • پایین کمر
  • قسمت مرکزی پایین شکم و لگن
  • پرینه – فضای بین کیسه بیضه و مقعد

پروستاتیت حاد معمولا زمانی ایجاد می‌شود که باکتری از دستگاه ادراری وارد پروستات شود. در پروستاتیت مزمن، دلایل عفونت کمتر مشخص است. از آنجایی که عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) و عفونت‌های مقاربتی (STIs) می‌توانند باکتری‌ها را وارد پروستات کنند، بسته به سن و سابقه جنسی مرد، عوامل خطر اصلی هستند.

بسته به نوع باکتری که باعث عفونت شده است، معمولاً آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان پروستاتیت تجویز می‌شوند. داروهای ضد‌التهاب و ضد درد نیز می‌توانند کمک کنند. پزشک ممکن است تصویربرداری را برای تعیین اینکه آیا مسائل اضافی مانند آبسه ممکن است مانع بهبودی شود توصیه کند. حتی پس از درمان، هنوز ممکن است برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها فرد احساس ناراحتی کند. پزشک در این موارد ورزش‌هایی را توصیه کند که می‌تواند به توانبخشی یا آرامش در لگن کمک کند.

دلایل دیگر درد بعد از رابطه جنسی

در حالی که پروستاتیت ممکن است یکی از شایع‌ترین دلایلی باشد که مردان پس از فعالیت جنسی احساس ناراحتی می‌کنند، اما این تنها دلیل نیست. در اینجا شش مورد دیگر وجود دارد:

لذت جنسی با رعایت این موارد در رابطه جنسی 

بیماری پیرونی یا انحنای آلت تناسلی

هنگامی که بافت اسکار فیبری روی آلت تناسلی تشکیل می‌شود، می‌تواند باعث نعوظ‌های دردناک شود. این می‌تواند منجر به اختلال نعوظ، استرس، اضطراب و گاهی کوتاه شدن آلت تناسلی شود. پیرونی یک بیماری شایع و غیرسرطانی است و می‌توان آن را با داروهای مسکن مانند NSAIDها، تزریق‌هایی که پس از برطرف شدن درد بافت اسکار را تجزیه می‌کنند، یا حتی اگر اختلال نعوظ را نیز تجربه می‌کنید، با جراحی درمان کرد.

شکستگی آلت تناسلی

Tunica albuginea غلاف لاستیکی بافت زیر پوست آلت تناسلی است که به آلت تناسلی اجازه می‌دهد تا در طول نعوظ عرض و طول افزایش یابد. گاهی اوقات این بافت ممکن است پاره شود که علتی اورژانسی است و احتمالا فرد به جراحی نیاز دارد. مراقبت سریع از این عارضه می‌تواند از مشکلات دائمی و بیشتر سلامت ادراری و جنسی جلوگیری کند.

پوست ختنه گاه بیش از حد سفت

اگر ختنه نشده‌اید، سر آلت تناسلی با بافتی به نام پوست ختنه گاه پوشیده شده است. به طور معمول، این بافت در طول مقاربت جمع می‌شود. اما اگر پوست ختنه گاه بیش از حد سفت دارید، وضعیتی به نام فیموز، پوست ختنه گاه نمی‌تواند جمع شود زیرا پوست خیلی سفت است و باعث درد می‌شود. با گذشت زمان، اصطکاک این حرکت می‌تواند باعث پارگی یا التهاب یا عفونی شدن آن شود. در صورت تداوم درد، درمان ممکن است شامل کرم استروئیدی یا ختنه شود.

بیضه نهفته یا نزول نکرده

این یک علت غیرعادی درد ناشی از رابطه جنسی است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. در هفته‌های آخر قبل یا بلافاصله پس از تولد، بیضه‌ها معمولاً از ناحیه شکم به داخل کیسه بیضه، پوست زیر آلت تناسلی، فرود می‌آیند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد، به آن بیضه نزول نکرده می‌گویند. این می‌تواند منجر به درد فشردگی در حین رابطه جنسی شود، به خصوص اگر بیضه در کشاله ران یا پایین شکم قرار گرفته باشد. جراحی رایج‌ترین روش درمانی است و به طور کلی شامل برداشتن بیضه است.

فتق کشاله ران

این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که بافت از طریق یک نقطه ضعیف بین پایین شکم و ران شما بیرون بزند، معمولا اگر سوراخی در دیواره عضلانی وجود داشته باشد که باید در بدو تولد بسته می‌شد. شایع‌ترین علامت برآمدگی یا توده ای است. این باعث درد در ناحیه کشاله ران، به ویژه در هنگام فعالیت‌های فشاری، از جمله مقاربت می‌شود.

نیاز انسان به رابطه جنسی تا چند سالگی است؟

بافت اسکار از درمان‌های قبلی

اگر عمل جراحی انجام داده‌اید و بافت زخم در نزدیکی شکم، لگن یا پرینه شما قرار دارد، ممکن است باعث ایجاد ناراحتی یا درد در حین یا بعد از رابطه جنسی شود. عفونت‌های قبلی، تروما یا آسیب‌های دیگر نیز می‌توانند بافت اسکار یا آسیب‌های عصبی را بر جای بگذارند. موارد بافت اسکار سطحی ممکن است با جراحی درمان شود، در حالی که جای زخم جزئی ممکن است با مرهم موضعی برای شل‌شدن بافت درمان شود. درمان درد مزمن عمیق لگن و اسکار عصبی می‌تواند دشوار باشد و به طور کلی شامل توانبخشی فیزیکی لگن و مدیریت درد شود.

اگر فقط یک بار در حین یا بعد از رابطه جنسی احساس درد می‌کنید، ممکن است فقط یک رگ به رگ شدن عضله یا یک بیماری خفیف باشد که خود به خود بهبود خواهد یافت. اما اگر به طور منظم دردهای مرتبط با مقاربت دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر